Facebook ще преименува Instagram и WhatsApp
Социалната мрежа консолидира бизнеса си на фона на антимонополните разследвания
Instagram и WhatsApp ще бъдат ребрандирани, като промяна ще има дори на имената им, за да е още по-ясно, че те са собственост на Facebook. Двете популярни приложения ще бъдат преименувани на Instagram from Facebook и WhatsApp from Facebook, пише Business Insider.
Новите имена ще се показват както в магазините за приложения на Android и iOS, така и вътре в самите Instagram и WhatsApp. На началните екрани на смартфоните обаче ще продължат да се показват старите имена. „Искаме да е по-ясно, че тези продукти и услуги са част от Facebook“, обяснява говорителят на социалната мрежа Берти Томсън, предава economic.bg
Тази промяна, освен немалка, вероятно и ще е със спорен резултат. Брандът Facebook през последните две години годините бе очернян от постоянни скандали, докато WhatsApp и Instagram останаха до голяма степен незасегнати от кризите. От години социалната мрежа, оглавявана от Марк Зукърбърг, предпочиташе да пази страничните си приложения и услуги на разстояние от себе си и те работеха с независими, макар и сходни по йерархия, екипи.
В последното време обаче Facebook опитва да наложи по-централизиран контрол на технологичната си екосистема, а това в дадени моменти провокира напрежение и безпокойство сред служителите. Съоснователите на Instagram и WhatsApp през последните няколко години последователно напуснаха гиганта от Силициевата долина, а различни медийни материали посочиха, че между тях и Зукърбърг е имало напрежение заради натиска на последния за по-тясно интегриране на услугите на Facebook. Instagram и WhatsApp вече са тясно обвързани с Facebook, а до няколко години социалната мрежа има амбициозен план потребителите да може да изпращат съобщения между трите ѝ приложения за чат – Messenger, WhatsApp и Instagram.
В момента Facebook е обект на антитръстово разследване от страна на американската Федерална търговска комисия, което поне отчасти е заради редицата ходове на социалната мрежа да придобива други конкурентни приложения. По-тясната интеграция на Instagram и WhatsApp с Facebook изглежда като опит социалната мрежа да минимизира риска от антимонополен ход срещу нея (като например „разбиването“ ѝ на различни дружества, подчинени на една компания майка), но предстои да се види как тази консолидация на услугите на Facebook ще бъде приета от потребителите.