Около12,6 милиoнa aвтoмoбилa в Eвpoпa щe бъдaт зaceгнaти oт нoвитe зaбpaни зa бeнзинa и дизeлa
Регистрациите на дизелови автомобили се сринаха до 36%
Откакто бе разкрита измамата на Volkswagen AG при вредните емисии от дизеловите двигатели през 2015 година, старите автомобили на Стария континент попаднаха под светлината на прожекторите. Общините в Европа се опитват да изтласкат дизеловите автомобили извън центровете на градовете.
През 2024 г. кола с дизелов двигател няма да ви върши особено много работа в Париж или Мадрид, тъй като столиците забраняват всички леки автомобили, които използват това гориво.
Няколко години по-късно автомобилите с какъвто и да е двигател с вътрешно горене ще бъдат забранено в Барселона, Лондон и Рим. Общо 24 европейски града, в които живеят 62 милиона души, забраняват дизела през следващото десетилетие. 13 от тях издават забрана и за бензиновите. Неудобството, което вече започва да става реалност в Мадрид, Хамбург и Париж, когато става въпрос за по-старите дизелови автомобили. Потребителите нямат особено голям избор и ще трябва да инвестират в електромобили или хибриди.
"Множество от жителите в засегнатите градове, но както и множество пътуващи от други населени места, не могат да си купят нов автомобил просто ей така", казва Андреас Радикс, партньор в Berylls Consultancy. Около 12,6 милиона автомобила в Европа ще бъдат засегнати от ограниченията, които започват да влизат в сила или ще станат факт до 2030 г., по данни на Berylls, цитирани от money.bg.
И това число включва само регистрираните на постоянните жители на градовете автомобили, но не и тези, собственост на хора, които живеят в друг град, но пътуват за работа до град със забрана. Забраните за по-старите дизелови автомобили в градове като Париж, Мадрид и Хамбург вече карат шофьорите да изоставят возилата с този тип двигатели.
Регистрациите на дизелови автомобили се сринаха до 36% от общите в Европа през 2018 г. А през 2015 г. бяха над половината. Купувачите все още странят от електромобилите заради високата цена и липсата на зарядна инфраструктура. Те отговарят за по-малко от 3 процента от общите продажби през 2018 г.
Вместо това потребителите засега залагат повече на бензина. През декември Мадрид започна да забранява всички бензинови автомобили, произведени преди 2000 г. и всички дизелови преди 2006 г. В Париж забраниха дизелите на над 13 г. през делничните дни.