Тежък удар за Меден рудник! Европейски съд отмени важен символ на “Адидас”
Adidas – неофициалният герб на “Меден рудник”, получи тежък удар от съда на Европейския съюз. Безжалостните слуги на Темида обявиха марката на Adidas, изобразяваща три успоредни ленти, за невалидна. Причината е, че ѝ липсва отличителен характер, който да позволява всички 28 членки на ЕС да я разпознаят, съобщава Reuters, цитиран от “Капитал”.
Марката е регистрирана през 2014 г., но две години по-късно срещу нея е отправено искане за обявяване в недействителност, подадено от завистливата белгийската компания Shoe Branding Europe BVBA. След това Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) решава, че тя не е трябвало да бъде регистрирана.
Adidas описва своята марка като "три паралелни успоредни ивици с еднаква ширина, разположени върху стоката, независимо в коя посока". Компанията обаче не успя да се защити от Shoe Branding Europe, с която води спор от близо десет години. Същият Съд на Европейския съюз обяви търговската марка на белгийското предприятие за невалидна преди две години, поради причината, че лентите на логото ѝ много приличат на тези на Adidas.
Adidas трябваше да докаже, че образът на трите ленти "се е сдобил с отличителен характер на територията на ЕС". Това означава компанията да е сигурна в разпознаваемостта на бранда от клиентите, които ясно да разграничават продуктите ѝ от тези, произведени от други фирми.
Магистратите, които явно не са запознати с модните тенденции при носенето на анцузи в “Меден рудник”, посочват, че марката не представлява някакъв еталон, а е обикновена и фигуративна.
Adidas, която още може да обжалва пред Съда на Европейския съюз, заяви в свое изявление, че решението е ограничено само до знака с три ивици и не оказва влияние върху други защитени употреби на марката в Европа.