Кметът Димитър Николов поиска зелена светлина за изграждане на нова пътна връзка на „Меден рудник“
Топката е в ръцете на Общинския съвет на Бургас
Кметът Димитър Николов внесе докладна записка, която да се разгледа при следващото заседание на местния парламент другата седмица. Тя е за изготвяне на подробен устройствен план, одобряване на задание и осигуряване на средства за изготвяне на прединвестиционни проучвания за изграждане на нова пътна връзка на "Меден рудник" с останалия свят.
В момента транспортното обслужване на най-големия жилищен комплекс в Бургас се осъществява основно по бул. "Захарий Стоянов", който в момента се ремонтира и това допълнително затруднява движението по него. Алтернативното трасе е сложно, но възможно за изпълнение. Община Бургас вече идентифицира неговото начало и край. Най-трудна е средната част, именно затова за нужни спешните прединвестиционни проучвания.
Вижте как би изглеждал Бургас с историческия втори вход към ж.к. "Меден рудник"
Началната и финалната точка на предвиденото ново трасе ще са две кръстовища, като тепърва ще се реши от какъв вид е най-подходящо да бъдат те. Първото е ситуирано в района на продължението на ул. "Александър Георгиев Коджакафалията" след "Битака" и преди Пречиствателната станция на "Меден рудник". Второто кръстовище е предвидено при връзката на потенциалното трасе с републикански път I-9 - по пътя към Созопол, малко преди бензиностанция "Лукойл". За да се осъществи връзката между двете кръстовища, ще се наложи преминаването през водни площи.
Изграждането на нова пътна връзка през следващите години се налага и заради предстоящото допълнителното усвояване на незастроените към момента терени при входа на "Меден рудник", чрез създаването на нова индустриална зона. В нея ще има нови работни места, повече пътуващи хора и трябва предварително да се мисли за качествена обслужваща инфраструктура.
Идентифицираният терен за новото пътно трасе е предимно равнинен, като надморска височина е близко до морското ниво. Той е подходящ за провеждането на пътната инфраструктура без значителни разлики в нивелацията. Важна особеност е наличието на съществуващи съоръжения и елементи на техническата инфраструктура - високоволтови въздушни кабелни линии за пренос на електрическа енергия, въздушни електропроводи, продуктопровод, канали и водопроводи. Всички те следва да бъдат обследвани в едно със сервитутите им и проектното решение да бъде максимално съобразено с тях и нормативните изисквания.
Съгласно схемата на културно-историческото наследство към ОУП на гр. Бургас, в територията няма недвижими културни ценности, археологически обекти и техни охранителни зони. Трасето не преминава през защитени територии или територии със специален режим на опазване.
Територията, предмет на проучване и проектиране, обхваща поземлени имоти основно извън строителните граници на гр. Бургас, в територията южно от ж.к. "Меден рудник", Промишлена зона "Юг" и републикански път I-9 "ГКПП ДУРАНКУЛАК - Бургас - ГКПП МАЛКО ТЪРНОВО".
НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ЧЕ ВСЕКИ ТРЕТИ РАБОТНИК Е ОТ кс.МР.
Никой от МР не ти е виновен, че живееш в наследствената панелка от баба.