×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Фолксваген правят нов оглед на терените в България, след "Кремиковци" и Пловдив е актуален вариант


03 Април 2019, Сряда, 12:47 ч.

Окончателното решение на ръководството на “Фолксваген” относно завода им на Балканите – дали ще се строи у нас или в Сърбия, ще бъде взето през май

Експерти от автомобилния концерн „Фолксваген” са огледали възможни терени в България, на които да бъде изграден бъдещият завод на компанията. Това твърдят високопоставени източници. Екипът е бил на посещение у нас през март, като на място се е запознал с обстановката в страната и с възможните места за евентуален строеж на нов завод.

Сред възможните терени, който се обсъждат, е земята на бившия металургичен комбинат „Кремиковци” и индустриална зона „Раковски”, която е част от „Тракия икономическа зона” край Пловдив, пише в . Труд.

Според източника подобна визита предстои и в Сърбия.

Окончателното решение на ръководството на “Фолксваген” относно завода им на Балканите – дали ще се строи у нас или в Сърбия, ще бъде взето през май.

Според експертите българските власти правят всичко възможно именно България да бъде избрана за бъдещата инвестиция.

Предвижда се заводът на Балканите да бъде с капацитет 1000 коли на ден, което ще превърне страната, в която ще бъде изграден, в най-големият производител на коли в ЕС. Планира се той да заработи до 2022 г., а инвестицията е на стойност около 1,4 млрд. евро. Във фабриката ще има 5 000 служители, от които до 650 инженери.

В края на миналата година от „Фолксваген” обявиха, че искат да преместят чешкото производство на друго място.

А заводът на дъщерната компания „Шкода” в Касини, Чехия да поеме сглобяването на Volkswagen Passat, Skoda Superb и Kodiaq. Това е част от стратегията на „Фолксваген” за производство на повече електромобили, които ще се правят в заводите в Емден и Хановер.

Преди дни темата коментира и премиерът Бойко Борисов, който заяви, че договорката на България с германската страна е да се пази пълна тишина до избора на държава за новия завод на „Фолксваген”, защото „този, който вдига най-много шум, няма да получи нищо”


В категории: Бизнес


7
Коментара
Флагман.БГ Не му върви срещу Джокович, защото... Не му върви срещу Джокович, защото... 30/03/2025, Неделя 22:03 1
Ужасна вест от Мианмар
Ужасна вест от Мианмар 30/03/2025, Неделя 21:23 0
Шокиращ финал
Шокиращ финал 30/03/2025, Неделя 21:20 0
Най-злобните зодии
Най-злобните зодии 30/03/2025, Неделя 21:00 2
7
Коментара по темата
7.
Wv
05.04.2019 16:45:39
0
1
Споко,ако ще е в България(дай Боже),то ще бъде само в София.
6.
До 3
03.04.2019 16:26:52
1
10
Не аз, ами ти си се сврял в дупката си и не виждаш. Пловдив, Стара Загора, София и т.н. предприятие след предприятие. България не е само Бургас. Това че тука само се приказва, на другите места хората действат.
5.
do 4
03.04.2019 14:42:29
1
11
Тук изборът не е между Бургас и Пловдив, а между България и Сърбия. Ако пък някой все пак реши да инвестира в България няма как да избере Бургас. Само докато каже Добър ден в Убавичкия ни град и около него ще са се накичили най-малко трима с "интереси" по личната си банкова сметка. Ай на бас. Със сигурност е така по цял свят, но тук живеем в най-добрия град на Балканския полуостров и някак си обичаме да забогатяваме бързо и лесно. То и за това опашка откъм инвеститори в Бургас и круизни лайнери в залива. Добре, че е НХК пристанището, че ей така за разкош да има някое корабче на рейд, та да се види от парапета на казиното, че тук все пак има икономика.
4.
мен
03.04.2019 14:30:42
1
10
Ми нормално, терените в зона Тракия са 5 до 10 Евро за кв.м , а в Бургас са между 50 и 100 Евро за кв. м.
3.
do 1
03.04.2019 13:43:43
20
9
Ти от паралелна вселена ли идваш ве ?
Страната се възражда, ама покрай циганите, докато държавата ни се разпада. Ти у кой коловоз си ве друже ?
2.
az
03.04.2019 13:41:51
22
10
Историята и практиката показват, че в България автомобилостроене не вирее. Германците не са прости хора и преди да решат нещо, те ще се информират. Освен това, Сърбия е държава, която години наред произвеждаше автомобили, за да дойдат едни години, в които една марка им направи реверанс и им подари "Застава". След 99 година и бомбандировките над Белград и заводите на Юго, заводът на Застава беше затворен, но врати отвори "майка" им - ФИАТ. Да давам ли нашия пример от клетата ни Родина, в която няколко марки, решили да инвестират сериозно в БЪлгария пропищяха. Започвам с Рено и най-силния им модел по ония години "Делфин". Тогава все пак имахме държава интереси и с истински инженери. След първоначалния ни подем и превземане на доста пазари в Европа и третия свят, от българска страна беше поискано този модел да се прави изцяло в България. В знак на добро сътрудничество и задоволство от резултатите ни, французите дори се съгласяват Рено Делфин да носи звучното Булгаррено, което задоволява вътрешния ни пазар и този на страните от социалистическата ни тогава общност. Точно след този ни успех сме си легнали на славата и типично по бай-ганьовски сме хвърлили прах в очите на французите. Тези французи само за 3 месеца изнасят цялото производство от България, а ние като всичко знаещи и можещи сме се опитали сами да продължим патентованата си марка Булгар-рено. Още при първия ни износ в Иран и всички коли са били натоварени отново за България. Така ни приключва първата одисея. Следват и нови със завод Москвич в Ловеч. Там не упреквам българите, защото още като марка и техническа реализация този автомобил е бил обречен на провал, но и нищо не прави за внедряването на други и по-рационални идеи, въпреки че от СССР са ни дали пълен картбланш за това. Най-голямото чудо, което сме се опитали да внедрим с руска помощ в този автомобил е т.н дефорсиран двигател, от който за същата кубатура някакъв инженерен ум е сметнал, че може да вдигне мощността с цели 10 %, или в случая с 8,5 коня. Е, вдигнал ги е, но впоследствие тези "дефорсаци" са свършвали преди достигането на заветните за онези години 120 000 км. Впоследствие знаете, че от завод работещ на загуба и гарваните бягат. Продължавам с английската марка Роувър, който също започна да сглобява автомобили тук. Мисля, че точно една година бяха ингилизите в България и се взеха чукалата. За нашия БГ фолклор се беше разпространила мълвата, че ние сме преустановили отношенията си с англичаните, защо са ни дали стар модел автомобил без перспектива за реализацията му, но истината се оказва някъде по средата. Англичаните са търсели евтина себестойност на тази кола, която са смятали да пласират на нашия и подобни на нашия пазар, когато младата ни демокрация все още не ни беше отворила обятията. Само, че бай-ганя още преди да е започнал да работи разбра за "конспирацията" и предпочете да хлопне кепенците пред перспективата да тегли ноу хау и опит покрай ингилизите. Тези роувъри видяха бял свят в България само покрай няколко ТВ и тото игри и потеглиха към Индия, където доколкото знам се произвеждат в заводите на Тита и се изнасят в Латинска америка, близкия Изток и в северна Африка. Какво да говорим повече.............Та за да дойде днес, когато Гришата реши да произвежда "Великата стена". Днес производство няма, а цеховете му са превърнати в складове. Дори не съм запознат дали въобще съществува една година цехът им за сглобка. Моделите им с визия на джип показаха учудваща НЕизносоустойчивост на тапицерии и материали. Добре, че откъм ДВГ нещата не са толкова зле, въпреки че основни електрически компоненти и възли обслужващи агрегата да показват слабости. Ако човек е решил да кара нов джип, но няма пари, може би моделите им стават, но до 3-тата година вече трябва да се търси тапицер за волан, табло, седалки и заварчик за задните панти на бордовите им джипки. Все се надявах тези изпълнения да не са от наша страна, но се оказа, че точно те СА. Китайците със сигурност са най-големите производители на коли, но с още по-голяма сигурност твърдя, че имат коли и коли. Точно тази Велика стена обаче не им е най-доброто нещо на пазара. остава да се съмняваме, че покрай Гришевите мераци да произвежда кола без държавна субсидия се крие някаква друга замисъл, която ви я оставям за домашно...И да се върнем на днешната тема. Коли ВФ пишете. Чудели се германците къде да ги правят чета ? Дилемата им била пред Сърбия и пред България чета. Опс, не се вкарвайте в излишни надежди и прожекции на фантастични филми. Точно тази марка НИКОГА няма да осигурия сглобка тук в БЪлгария на своите автомобили, ако го направи най-много да прехвърли "костенурката" от Бразилия и Мексико тук, но предвид, че сме държава в ЕС, макар и оглозгани, като агнешки кокал, бъдете сигурни че германците от ВФ ще предпочетат да избягат от някои Европейски директиви и ИСО, с които всите в съюза сме длъжни да се съобразяваме. Безспорно, тези твърде безполезни, излишни и буквално алогични и ненормални "окови" ще оскъпят всяко производство, пък ако ще и да се изпълнява от аборигени с 20 стотинки надница. Мислете.
1.
българин
03.04.2019 13:12:35
3
27
А дано стане завода да бъде построен в България. Колкото и да не се харесва на социалистите, но страната малко по малко се възражда. строят се предприятия, земеделието се засилва, туризма процъфтява. Лошото е, че много се краде. Ако всичките отпуснати европари бяха отишли по предназначение, досега да сме изпреварили другите страни от бившия соц. лагер.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
„Хлебарка“ налази ефира на БНТ и дори изпълзя на трето място в „Ново 10+2“ „Хлебарка“ налази ефира на БНТ и дори изпълзя на трето място в „Ново 10+2“ Песента на Диди и Мони от бургаския дует „Парадокс“ дебютира в класацията и едва не я оглави Геро с деликатна грешка в ефир, Рачков взе за мезе Фънки Геро с деликатна грешка в ефир, Рачков взе за мезе Фънки "Таралежко" е жури на "Като две капки вода" тази вечер Кола се запали в движение в голям роден град Кола се запали в движение в голям роден град За щастие няма пострадали Подробности за важната дискусия с министър Боршош в Бургас Подробности за важната дискусия с министър Боршош в Бургас Ето какво се случи на разговор за туризма Хубава работа, ама българска - или защо регистърът за педофили сам по себе си не е панацея Хубава работа, ама българска - или защо регистърът за педофили сам по себе си не е панацея Педофил си отвори детски парти център в София, ще спрат ли подобни безумия? Треньорът на Нафтата с много важно изказване Треньорът на Нафтата с много важно изказване Кадеду: Феновете и клубът направиха всичко за нас, но... Летният туристически сезон ще бъде открит официално в Бургаско Летният туристически сезон ще бъде открит официално в Бургаско Мирослав Боршош с визита в Бургас днес Сменя Русия с... Сменя Русия с... Австралия Губят му се 10 минути Губят му се 10 минути Димитров с шокиращо признание Протест в Пловдив Протест в Пловдив Граждани настояват за справедливост за убийството на Митко
Президентът на САЩ с категорична позиция за Украйна и НАТО Президентът на САЩ с категорична позиция за Украйна и НАТО Тръмп не вижда как може Киев да се присъедини към Пакта Макрон с призив към Нетаняху Макрон с призив към Нетаняху Френският президент иска спиране на огъня в Газа Ужасна вест от Мианмар Ужасна вест от Мианмар Бременна жена издъхна след земетресението Кой печели от войната в Украйна? Търговци на органи забогатяват на гърба на измамените бойци Кой печели от войната в Украйна? Търговци на органи забогатяват на гърба на измамените бойци Пленен войник в Курска област твърди, че командирът раздавал медицински полици за лечение във Франция, а се оказва, че с тях давали съгласие за донорство Малък самолет падна върху къща Малък самолет падна върху къща Пожарна и полиция евакуираха района   Отиде си голямо име в киното Отиде си голямо име в киното Почина Денис Арнт Таксиметров шофьор вози жени без пари в... Таксиметров шофьор вози жени без пари в... Германия Смъртоносна атака срещу Харков Смъртоносна атака срещу Харков Загинали са двама човека Ужасна трагедия в Англия Ужасна трагедия в Англия Трима души загинаха при пожар, включително малко дете! Подозира се умишлен палеж 19-годишен герой с разтърсващ разказ за огнения ад в Кочани 19-годишен герой с разтърсващ разказ за огнения ад в Кочани Момчето спаси човешки животи, рискувайки своето здраве
Божидар БОЖАНОВ, депутат Божидар БОЖАНОВ, депутат Пеевски не може да звънне на Кьовеши, както на Сарафов и Гешев, за да бъде смачкано разследване. Виц на деня Виц на деня - Защо си в толкова лошо настроение?
- Ами точно влизах в морето на Малдивите и...
- И какво?
- И ми звънна алармата за събуждане.
Виц на деня Виц на деня - Вашият син ме нарече крава!!!
- Ох, госпожо... милион пъти съм му казвал да не съди за хората по външния им вид.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако булката е богата - расата няма значение... ако е много богата и полът няма значение.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори