×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Село Телиш протестират заради загиналата на пътя Сияна
  • Сградата на Драматичния театър в Ямбол е пред разруха
  • Иран и САЩ преговарят за ядрената програма на Техеран
  • Православните християни отбелязват Лазаровден
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Разкрити! Тактики, с които магазините стимулират импулсивните покупки, ето кои са те


27 Февруари 2019, Сряда, 12:05 ч.

С тези техники те често успяват да накарат 9 от 10 потенциални купувачи да платят на касата

Опитните търговци по света разполагат с набор от тактики, с които успяват да накарат хората да купуват стоки, дори когато клиентите не ги желаят или пък не се нуждаят от тях. С тези техники те често успяват да накарат 9 от 10 потенциални купувачи да платят на касата. Как го правят?

Авторите в Business Insider припомнят, че импулсивните купувачи са същинска "златна мина" за магазините. И че хората решават да закупят нещо внезапно не само когато вадят парите си за пакет желирани бонбони или друга дреболия. Импулсът работи и когато става дума за по-големи покупки. Техниките са следните:

Привлекателен аранжимент на цветовете на витрината. Магазините подреждат стоки с координирани цветове, които си съответстват. Поставят допълнителни нюанси. Всичко това е част от тематична аранжировка, която не е случайна. Доказано, тя създава мотивация и импулс за покупка в хората, които минават покрай витрината. Както и множество продажби. Такъв пример са витрините на Benetton, които традиционно хващат окото с комбинацията си от цветове. Същото правило се отнася и до аранжирането на цветове в шоу румите за обзавеждане за баня. Когато се сложи синьо, жълто и зелено обикновено гледката за купувача, дошъл да си вземе само нов душ, се оказва твърде изкушаваща и  човекът се замисля "Не е ли време да освежа банята си?".

Мотивът на момента. Тотално необвързани с модерните знаци и символи продукти често се украсяват с тях и така се създава търсене. Например, когато се поставят картинки на палмови дръвчета или знакът "Мир!" на хипитата върху всевъзможни потребителски стоки. В един момент или друг определен мотив на деня идват на мода и хващат вниманието на голяма група купувачи в дадена страна. Някои от магазините бързо и печелившо се възползват от тази мода.

"Ще изпуснете промоциите на най-стилните стоки". Чрез наказателни призиви в отстъпките и намаленията. Тези закани провокират импулс, който прави продажба.

Продуктови демонстрации. Да кажем, магазинът кани добре познат, известен и признат експерт, който демонстрира продукта с усмивка на уста, разговаря с потенциалните купувачи и обръщайки внимание на всеки един от тях ги убеждава в качеството на продукта. И ето! Хората са изкушени.

Ново и подобрено. Нека остарялото незабавно да напусне! Няма живеем в миналото. Да влезе в живота ни всичко ново! Магазините отправят това съобщение към купувачите. Често, за да ги убедят, се заиграват с мърчандайзинга. Дори по-новото да е съмнително, те излагат презентираната като нова стока в различна обстановка. Поставят я в невиждана светлина. Пренареждат витрините и така успяват да мотивират непланирана покупка.

Продажба на съпътстващи материали. Освен всичко това големите магазини често опитват да примамят клиентите да закупят непланирана стока от съпътстващо естество. Правят го най-вече големите вериги за техника. Става дума за офертите от типа "Купи на по-ниска цена специалния кабел за телевизор XXX с HD екран“. В много магазини за електроника ако закупиш голяма аудио-визуална стока, например HDTV, система за домашно кино или друго, тактика на продавача е да ти предложи намалени аудиовизуални компоненти, които да склониш да закупиш сега. Например кабели, HDMI, USB адаптери, накрайници.

Страйк зони. Те са "в лицето ти", "невъзможни за избягване" екрани и зони в магазините, на които влезлият вътре клиент не може да не обърне внимание. Вградени са в пода, разположени са централно и крещят: Купи сега! Подсъзнателното съобщение е: Това е нещо ново, специално е и трябва да го провериш и, да се надяваме, да ги закупиш.


В категории: Бизнес


1
Коментара
Флагман.БГ 5 сигурни знака, че той е мамино синче 5 сигурни знака, че той е мамино синче 12/04/2025, Събота 22:00 0
Пише история в НБА
Пише история в НБА 12/04/2025, Събота 19:24 0
Флагман.БГ Каза дали е гадже с Марто от "Ергенът" Каза дали е гадже с Марто от "Ергенът" 12/04/2025, Събота 19:03 0
1
Коментара по темата
1.
Asas
27.02.2019 15:38:46
0
2
И като нямаш 2 лева в джоба кво става
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
5 сигурни знака, че той е мамино синче 5 сигурни знака, че той е мамино синче Ето кои са те  Taка общуват щастливите двойки Taка общуват щастливите двойки Те задават отворени въпроси Ето кои зодии са шефът вкъщи Ето кои зодии са шефът вкъщи Вие сред тях ли сте Извънредно: Драма с малолетни сестри в "Меден рудник" Извънредно: Драма с малолетни сестри в "Меден рудник" Полицията с успешно издирване Моите наполеонки, по-вкуски са от тези в магазина Моите наполеонки, по-вкуски са от тези в магазина Перфектен френски сладкиш Данаил Папазов с позиция за драмата в "Бояна" Данаил Папазов с позиция за драмата в "Бояна" Ето какво сподели бившият министър Погребаха атентатора от летище "Бургас" в гробище на бойци от „Хизбула“ Погребаха атентатора от летище "Бургас" в гробище на бойци от „Хизбула“ Мохамад Хасан ел Хюсеини бе идентифициран по ДНК след терористичната атака, при която загинаха шестима души Колко дълго ни отнема да преодолеем бившия партньор? Психологията отговаря Колко дълго ни отнема да преодолеем бившия партньор? Психологията отговаря Ново проучване предоставя отговор на въпроса От полицията с информация за напрежението свързано с Доган От полицията с информация за напрежението свързано с Доган "Няма задържани", съобщи директорът на СДВР главен комисар Любомир Николов Мистериозна ситуация в Пловдив Мистериозна ситуация в Пловдив Дете в линейка след фалшив сигнал за пожар?
Левон ХАМПАРЦУМЯН Левон ХАМПАРЦУМЯН Корупцията въобще не е това да хванем няколко корупционера Виц на деня Виц на деня Какво казала нулата на осмицата?
"Хей, имаш много готин колан!"
Виц на деня Виц на деня - Защо някои птици летят към Африка през есента?
- Защото е много далече, за да ходят пеша!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук - Какъв е бил първият отговор на българският изкуствен интелект?
- "Тук не е информация!"
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори