×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Коли горяха в София
  • Над 40 жертви на катастрофа в Мексико
  • Студено време и през новата седмица, минималните температури ще са до минус 10°
  • В Косово избират днес нов парламент
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Разкрити! Тактики, с които магазините стимулират импулсивните покупки, ето кои са те


27 Февруари 2019, Сряда, 12:05 ч.

С тези техники те често успяват да накарат 9 от 10 потенциални купувачи да платят на касата

Опитните търговци по света разполагат с набор от тактики, с които успяват да накарат хората да купуват стоки, дори когато клиентите не ги желаят или пък не се нуждаят от тях. С тези техники те често успяват да накарат 9 от 10 потенциални купувачи да платят на касата. Как го правят?

Авторите в Business Insider припомнят, че импулсивните купувачи са същинска "златна мина" за магазините. И че хората решават да закупят нещо внезапно не само когато вадят парите си за пакет желирани бонбони или друга дреболия. Импулсът работи и когато става дума за по-големи покупки. Техниките са следните:

Привлекателен аранжимент на цветовете на витрината. Магазините подреждат стоки с координирани цветове, които си съответстват. Поставят допълнителни нюанси. Всичко това е част от тематична аранжировка, която не е случайна. Доказано, тя създава мотивация и импулс за покупка в хората, които минават покрай витрината. Както и множество продажби. Такъв пример са витрините на Benetton, които традиционно хващат окото с комбинацията си от цветове. Същото правило се отнася и до аранжирането на цветове в шоу румите за обзавеждане за баня. Когато се сложи синьо, жълто и зелено обикновено гледката за купувача, дошъл да си вземе само нов душ, се оказва твърде изкушаваща и  човекът се замисля "Не е ли време да освежа банята си?".

Мотивът на момента. Тотално необвързани с модерните знаци и символи продукти често се украсяват с тях и така се създава търсене. Например, когато се поставят картинки на палмови дръвчета или знакът "Мир!" на хипитата върху всевъзможни потребителски стоки. В един момент или друг определен мотив на деня идват на мода и хващат вниманието на голяма група купувачи в дадена страна. Някои от магазините бързо и печелившо се възползват от тази мода.

"Ще изпуснете промоциите на най-стилните стоки". Чрез наказателни призиви в отстъпките и намаленията. Тези закани провокират импулс, който прави продажба.

Продуктови демонстрации. Да кажем, магазинът кани добре познат, известен и признат експерт, който демонстрира продукта с усмивка на уста, разговаря с потенциалните купувачи и обръщайки внимание на всеки един от тях ги убеждава в качеството на продукта. И ето! Хората са изкушени.

Ново и подобрено. Нека остарялото незабавно да напусне! Няма живеем в миналото. Да влезе в живота ни всичко ново! Магазините отправят това съобщение към купувачите. Често, за да ги убедят, се заиграват с мърчандайзинга. Дори по-новото да е съмнително, те излагат презентираната като нова стока в различна обстановка. Поставят я в невиждана светлина. Пренареждат витрините и така успяват да мотивират непланирана покупка.

Продажба на съпътстващи материали. Освен всичко това големите магазини често опитват да примамят клиентите да закупят непланирана стока от съпътстващо естество. Правят го най-вече големите вериги за техника. Става дума за офертите от типа "Купи на по-ниска цена специалния кабел за телевизор XXX с HD екран“. В много магазини за електроника ако закупиш голяма аудио-визуална стока, например HDTV, система за домашно кино или друго, тактика на продавача е да ти предложи намалени аудиовизуални компоненти, които да склониш да закупиш сега. Например кабели, HDMI, USB адаптери, накрайници.

Страйк зони. Те са "в лицето ти", "невъзможни за избягване" екрани и зони в магазините, на които влезлият вътре клиент не може да не обърне внимание. Вградени са в пода, разположени са централно и крещят: Купи сега! Подсъзнателното съобщение е: Това е нещо ново, специално е и трябва да го провериш и, да се надяваме, да ги закупиш.


В категории: Бизнес


1
Коментара
Предупреди за измама
Предупреди за измама 09/02/2025, Неделя 21:24 0
Серия от трусове на...
Серия от трусове на... 09/02/2025, Неделя 21:00 0
Много важно решение в ЦСКА
Много важно решение в ЦСКА 09/02/2025, Неделя 20:40 0
Лек спад за Григор
Лек спад за Григор 09/02/2025, Неделя 20:21 0
Нов мощен протест в Сърбия
Нов мощен протест в Сърбия 09/02/2025, Неделя 19:00 0
1
Коментара по темата
1.
Asas
27.02.2019 15:38:46
0
2
И като нямаш 2 лева в джоба кво става
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Камен Донев: Никой не мисли каква ще е България след 40 години Камен Донев: Никой не мисли каква ще е България след 40 години "Наблюдавам повсеместна деградация", коментира актьорът и режисьор Кастрират безплатно домашни кучета в... Кастрират безплатно домашни кучета в... Дряново Предупреди за измама Предупреди за измама Ето какво сподели Рачков Много важно решение в ЦСКА Много важно решение в ЦСКА Клубът се разделя с Филип Филипов Ще има ли затопляне на времето? Ще има ли затопляне на времето? Очаква се по-мека зима от четвъртък до неделя следващата седмица Българинът масово не спестява и не инвестира Българинът масово не спестява и не инвестира Еврозаната щяла да се отрази положително в дългосрочен план на джоба ни 10 години затвор за опит за убийство в Лом 10 години затвор за опит за убийство в Лом Съдът уважи граждански иск за 50 бона   Калин Вельов скърби Калин Вельов скърби Почина баща му Руската пропаганда смени тона: Войната свършва. Който е против, е измет Руската пропаганда смени тона: Войната свършва. Който е против, е измет Новите опорки бяха спуснати в телевизията на пропагандист №1 Владимир Салавьов Хванаха 11 нелегални мигранти Хванаха 11 нелегални мигранти Край Елхово
Калин Сърменов, директор на Сатиричния театър Калин Сърменов, директор на Сатиричния театър Системата на театрите колабира! Виц на деня Виц на деня - Брей, че си отслабнала! Каква е тайната?!
- Картофи, лук, чушки, домати, краставици, бамя.
- И само това ли ядеш, а месо?
- Абе какво ти ядене, копах ги!
Виц на деня Виц на деня - Какво работиш?
- Шофьор съм.
- Каква заплата ти дават?
- Седем милиона долара!
- Стига, бе, къде работиш?
- Във "ФОРМУЛА 1"!...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Когато мъж хване шаран, това е риболов.
Когато жена хване шаран, това е брак!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори