Разкрити! Тактики, с които магазините стимулират импулсивните покупки, ето кои са те
С тези техники те често успяват да накарат 9 от 10 потенциални купувачи да платят на касата
Опитните търговци по света разполагат с набор от тактики, с които успяват да накарат хората да купуват стоки, дори когато клиентите не ги желаят или пък не се нуждаят от тях. С тези техники те често успяват да накарат 9 от 10 потенциални купувачи да платят на касата. Как го правят?
Авторите в Business Insider припомнят, че импулсивните купувачи са същинска "златна мина" за магазините. И че хората решават да закупят нещо внезапно не само когато вадят парите си за пакет желирани бонбони или друга дреболия. Импулсът работи и когато става дума за по-големи покупки. Техниките са следните:
Привлекателен аранжимент на цветовете на витрината. Магазините подреждат стоки с координирани цветове, които си съответстват. Поставят допълнителни нюанси. Всичко това е част от тематична аранжировка, която не е случайна. Доказано, тя създава мотивация и импулс за покупка в хората, които минават покрай витрината. Както и множество продажби. Такъв пример са витрините на Benetton, които традиционно хващат окото с комбинацията си от цветове. Същото правило се отнася и до аранжирането на цветове в шоу румите за обзавеждане за баня. Когато се сложи синьо, жълто и зелено обикновено гледката за купувача, дошъл да си вземе само нов душ, се оказва твърде изкушаваща и човекът се замисля "Не е ли време да освежа банята си?".
Мотивът на момента. Тотално необвързани с модерните знаци и символи продукти често се украсяват с тях и така се създава търсене. Например, когато се поставят картинки на палмови дръвчета или знакът "Мир!" на хипитата върху всевъзможни потребителски стоки. В един момент или друг определен мотив на деня идват на мода и хващат вниманието на голяма група купувачи в дадена страна. Някои от магазините бързо и печелившо се възползват от тази мода.
"Ще изпуснете промоциите на най-стилните стоки". Чрез наказателни призиви в отстъпките и намаленията. Тези закани провокират импулс, който прави продажба.
Продуктови демонстрации. Да кажем, магазинът кани добре познат, известен и признат експерт, който демонстрира продукта с усмивка на уста, разговаря с потенциалните купувачи и обръщайки внимание на всеки един от тях ги убеждава в качеството на продукта. И ето! Хората са изкушени.
Ново и подобрено. Нека остарялото незабавно да напусне! Няма живеем в миналото. Да влезе в живота ни всичко ново! Магазините отправят това съобщение към купувачите. Често, за да ги убедят, се заиграват с мърчандайзинга. Дори по-новото да е съмнително, те излагат презентираната като нова стока в различна обстановка. Поставят я в невиждана светлина. Пренареждат витрините и така успяват да мотивират непланирана покупка.
Продажба на съпътстващи материали. Освен всичко това големите магазини често опитват да примамят клиентите да закупят непланирана стока от съпътстващо естество. Правят го най-вече големите вериги за техника. Става дума за офертите от типа "Купи на по-ниска цена специалния кабел за телевизор XXX с HD екран“. В много магазини за електроника ако закупиш голяма аудио-визуална стока, например HDTV, система за домашно кино или друго, тактика на продавача е да ти предложи намалени аудиовизуални компоненти, които да склониш да закупиш сега. Например кабели, HDMI, USB адаптери, накрайници.
Страйк зони. Те са "в лицето ти", "невъзможни за избягване" екрани и зони в магазините, на които влезлият вътре клиент не може да не обърне внимание. Вградени са в пода, разположени са централно и крещят: Купи сега! Подсъзнателното съобщение е: Това е нещо ново, специално е и трябва да го провериш и, да се надяваме, да ги закупиш.
![Вижте къде в Бургас да изкарате курс за оръжие или да постреляте за удоволствие](/news/2025/02/09/tn/173910456739981.jpg)
![Вижте къде в Бургас да изкарате курс за оръжие или да постреляте за удоволствие](/news/2025/02/09/tn/173911107168677.jpg)
![Вижте къде в Бургас да изкарате курс за оръжие или да постреляте за удоволствие](/news/2025/02/09/tn/173911533190629.jpeg)
![Хванаха 11 нелегални мигранти](/news/2025/02/09/tn/173910739279665.webp)
![Вижте къде в Бургас да изкарате курс за оръжие или да постреляте за удоволствие](/news/2025/02/09/tn/173911506318126.jpg)
![Разкри как се е отказала от цигарите](/news/2025/02/09/tntn/173911325961441.jpg)
![](/files/tn/155292215956025.jpg)
![Камен Донев: Никой не мисли каква ще е България след 40 години](/news/2025/02/09/tn/173909852020787.png)
![Кастрират безплатно домашни кучета в...](/news/2025/02/09/tntn/173911186862534.jpg)
![Предупреди за измама](/news/2025/02/09/tntn/173911506318126.jpg)
![Серия от трусове на...](/news/2025/02/09/tntn/173911463272490.jpg)
![Много важно решение в ЦСКА](/news/2025/02/09/tntn/173911544491181.jpg)
![Лек спад за Григор](/news/2025/02/09/tntn/173911608144422.jpg)
![Балтийските държави окончателно скъсаха връзката с Русия](/news/2025/02/09/tntn/173911533190629.jpeg)
![Измамен дърводелец уби двама души и се застреля с автомат в село в Гърция](/news/2025/02/09/tntn/173911507989125.jpeg)
![Сериен подпалвач гори коли на Tesla в Дрезден](/news/2025/02/09/tntn/173911499398840.jpg)
![Нов мощен протест в Сърбия](/news/2025/02/09/tntn/173911012520380.png)
![Хеликоптер се разби в Централна Европа](/news/2025/02/09/tntn/173911232675760.jpg)