Корабостроителницата в Бургас извърши уникално за България преустройство на товарен кораб, вижте как
26 Януари 2019, Събота, 11:59 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ„Донмастър Прайд“, който влезе в медийното пространство в края на миналата година, бе удължен с цели 30 метра
Непубликуваната досега история на кораба „Донмастър Прайд“, който в края на миналата година претърпя единствена по рода си реконструкция в Корабостроителницата на Бургас, днес излиза на яве. Репортер на Флагман.бг разговаря с прокуриста на „Корабостроителница Бургас“ ЕООД – Димитър Кимрянов, който разказа подробности за това как е извършен ремонтът.Всички започва след договор с руска фирма за преустройство и удължаване на техен кораб. Към него е трябвало да се добави 320-тонна секция, дълга 30 мета. „Донмастър Прайд“ обаче не е допуснат в Украйна и по линията на необходимостта на собственика му той влиза в контакт с варненската „Булярд Варна“. Там обаче се оказва, че крановото оборудване не е в изправност и започва търсенето на алтернатива.
Невиждано! Удължиха кораб с 30 метра в Бургас (СНИМКИ)
Такава намират в Бургас. „Вместо да се провали проектът им, ние му вдъхнахме нов живот, разработихме технология за преустройството на кораба и спасихме проекта. Удължаването продължи около 3 месеца и половина, а плавателният съд в момента все още се намира на кея при нас, където се извършват довършителни работи от страна на корабособственика“, уточни пред Флагман.БГ прокуристът на „Корабостроителница Бургас“ ЕООД.

Процесът на удължаването въобще не е лесен, но в опитните ръце на специалистите от Бургаската корабостроителница той минава по вода. След приемането на кораба „Донмастът Прайд“ и докуването му на стапел на корабостроителницата, паралелно се приема на кей и специално изработената 320-тонна секция, предварително построена по проекта за удължаването на кораба. След докуването на втория стапел на секцията се пристъпва към рязането на плавателния съд по зададени преди това параметри и на точно определено място.

Новата секция постепенно се приближава към кърмата на "Донмастър Прайд"
„Всичко се прави по технология, съгласувана с корабния регистър – разчертава се по специален начин линия, по която ще се реже корпусът на две части. Те се разделят, като кърмата се дърпа назад на подемно-спусковия комплекс и посредством хидравлични платформи в празното място се вмъква удължаващата секция. Работи е изключително прецизно. До такава степен, че когато приключи стиковането на заварките, установихме, че по делителната линия на кораба имаме разлика от само 2 милиметра, която за новата дължина от 129 метра на плавателния съд е в допустимите норми“, коментира още Димитър Кимрянов.


Тук все още си личи заварката - вдясно е старият корпус, вляво е новият, който предстои да бъде боядисан
Той обясни, че годишно през управляваното от него дружество минават около 30 кораба, които се нуждаят от ремонт. В момента в корабостроителницата са приети 7 кораба, от които 3 са докувани на стапела, а 4 изчакват на кея и се ремонтират на вода, включително и „Донмастър Прайд“.
„Екипът ни е съставен от 85 работници, но за обема на работа те не са достатъчно. Нуждаем се от професионалисти, които искат и могат да работят в тази сфера. Но като почти всеки други сектор в България и тук се усеща сериозната им липса. Младите изглежда предпочитат да работят в офиси, пред компютъра, вместо да се учат на реален бизнес на корабите. А това е индустрия, която няма да замре, защото винаги ще има нужда от плавателни съдове, които следва да се ремонтират“, коментира с уловима нотка на тъга в гласа си Кимрянов.
Фактът обаче остава – в Корабостроителницата на Бургас има предостатъчно работа, напук на всеобщото мнение, че там нищо не се прави. И изглежда занапред тя ще става все повече.
В категории:
Бургас






Чужди служби по петите на Божков. Афера с антики за 5 млн. долара
20/03/2025, Четвъртък 14:40
0

Когато отивам при леля, винаги хапвам вкусната салата „Бяло гнездо“
20/03/2025, Четвъртък 14:20
0





3 зодии, които ще намерят сродната си душа тази пролет
20/03/2025, Четвъртък 13:40
0

Запечатаха сградата на БОК, Стефка Костадинова обяснява защо
20/03/2025, Четвъртък 13:20
1

Катастрофа на АМ „Тракия“! Млад шофьор се заби в камион
20/03/2025, Четвъртък 13:10
0





Задържаха 35-годишен помориец, шофирал след употреба на наркотици
20/03/2025, Четвъртък 12:20
0

България напълно покри инфлационния норматив за еврозоната
20/03/2025, Четвъртък 12:00
6


Кораба който правеха няма да го коментирам понеже мисля, че им отне доста повече време, но както и да е. Важното е че е на вода и го няма.
Колкото до това, че младите не искат да работят тази "така добре заплатена работа" сами си направете извода за мизерията в която ще работят за студа през зимата, жегата през лятото, мръсотията и много други неща и накрая 540лв основна заплата в най добрия случай... Тук там някой ваучер и така...
За професионалистите, който търсите едва ли ще намерите някой, освен някой изкукал дядка на който му остават 1 или 2 годинки до пенсия(когото ще съкратите малко преди нея по всеясни причини)
Живи и здрави да сте! Весели празници :)
ЕВАЛА пичове.Допирал съм до техните услуги и съм доста доволен!