Корабостроителницата в Бургас извърши уникално за България преустройство на товарен кораб, вижте как
26 Януари 2019, Събота, 11:59 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ„Донмастър Прайд“, който влезе в медийното пространство в края на миналата година, бе удължен с цели 30 метра
Непубликуваната досега история на кораба „Донмастър Прайд“, който в края на миналата година претърпя единствена по рода си реконструкция в Корабостроителницата на Бургас, днес излиза на яве. Репортер на Флагман.бг разговаря с прокуриста на „Корабостроителница Бургас“ ЕООД – Димитър Кимрянов, който разказа подробности за това как е извършен ремонтът.Всички започва след договор с руска фирма за преустройство и удължаване на техен кораб. Към него е трябвало да се добави 320-тонна секция, дълга 30 мета. „Донмастър Прайд“ обаче не е допуснат в Украйна и по линията на необходимостта на собственика му той влиза в контакт с варненската „Булярд Варна“. Там обаче се оказва, че крановото оборудване не е в изправност и започва търсенето на алтернатива.
Невиждано! Удължиха кораб с 30 метра в Бургас (СНИМКИ)
Такава намират в Бургас. „Вместо да се провали проектът им, ние му вдъхнахме нов живот, разработихме технология за преустройството на кораба и спасихме проекта. Удължаването продължи около 3 месеца и половина, а плавателният съд в момента все още се намира на кея при нас, където се извършват довършителни работи от страна на корабособственика“, уточни пред Флагман.БГ прокуристът на „Корабостроителница Бургас“ ЕООД.Процесът на удължаването въобще не е лесен, но в опитните ръце на специалистите от Бургаската корабостроителница той минава по вода. След приемането на кораба „Донмастът Прайд“ и докуването му на стапел на корабостроителницата, паралелно се приема на кей и специално изработената 320-тонна секция, предварително построена по проекта за удължаването на кораба. След докуването на втория стапел на секцията се пристъпва към рязането на плавателния съд по зададени преди това параметри и на точно определено място.
Новата секция постепенно се приближава към кърмата на "Донмастър Прайд"
„Всичко се прави по технология, съгласувана с корабния регистър – разчертава се по специален начин линия, по която ще се реже корпусът на две части. Те се разделят, като кърмата се дърпа назад на подемно-спусковия комплекс и посредством хидравлични платформи в празното място се вмъква удължаващата секция. Работи е изключително прецизно. До такава степен, че когато приключи стиковането на заварките, установихме, че по делителната линия на кораба имаме разлика от само 2 милиметра, която за новата дължина от 129 метра на плавателния съд е в допустимите норми“, коментира още Димитър Кимрянов.
Тук все още си личи заварката - вдясно е старият корпус, вляво е новият, който предстои да бъде боядисан
Той обясни, че годишно през управляваното от него дружество минават около 30 кораба, които се нуждаят от ремонт. В момента в корабостроителницата са приети 7 кораба, от които 3 са докувани на стапела, а 4 изчакват на кея и се ремонтират на вода, включително и „Донмастър Прайд“.
„Екипът ни е съставен от 85 работници, но за обема на работа те не са достатъчно. Нуждаем се от професионалисти, които искат и могат да работят в тази сфера. Но като почти всеки други сектор в България и тук се усеща сериозната им липса. Младите изглежда предпочитат да работят в офиси, пред компютъра, вместо да се учат на реален бизнес на корабите. А това е индустрия, която няма да замре, защото винаги ще има нужда от плавателни съдове, които следва да се ремонтират“, коментира с уловима нотка на тъга в гласа си Кимрянов.
Фактът обаче остава – в Корабостроителницата на Бургас има предостатъчно работа, напук на всеобщото мнение, че там нищо не се прави. И изглежда занапред тя ще става все повече.
В категории:
Бургас
Национален екофонд набиране предложения за финансиране по Инвестиционна програма „Минерални води“
Путин унищожава Русия, като не сключва сделка, Зеленски е готов за мирно споразумение, обяви Тръмп
"Червените" с ново ръководство в парламента
Почина култов музикант
Евтин десерт без печене, желатин и яйца, топи се в устата! Много вкусно и бързо
Евтин десерт без печене, желатин и яйца, топи се в устата! Много вкусно и бързо
22/01/2025, Сряда 12:40
0
Плащаме 20% ДДС при продажба на нов имот! Ще се случи ли?
22/01/2025, Сряда 12:20
1
Идва страшен грип
22/01/2025, Сряда 12:00
1
Втрещи с визия
22/01/2025, Сряда 11:50
2
Южното Черноморие най-изгодно за британците
22/01/2025, Сряда 11:40
2
Национален екофонд набиране предложения за финансиране по Инвестиционна програма „Минерални води“
22/01/2025, Сряда 11:36
0
Тя е новата шефка на НДК и е специалист по...отваряне на чакри
22/01/2025, Сряда 11:22
1
Шапката изпраща силно послание
22/01/2025, Сряда 11:00
0
Автобус и тир се удариха на "Хемус"
22/01/2025, Сряда 10:46
1
Почина тв легенда
22/01/2025, Сряда 10:40
0
Путин унищожава Русия, като не сключва сделка, Зеленски е готов за мирно споразумение, обяви Тръмп
22/01/2025, Сряда 10:20
7
"Червените" с ново ръководство в парламента
22/01/2025, Сряда 10:10
0
Кораба който правеха няма да го коментирам понеже мисля, че им отне доста повече време, но както и да е. Важното е че е на вода и го няма.
Колкото до това, че младите не искат да работят тази "така добре заплатена работа" сами си направете извода за мизерията в която ще работят за студа през зимата, жегата през лятото, мръсотията и много други неща и накрая 540лв основна заплата в най добрия случай... Тук там някой ваучер и така...
За професионалистите, който търсите едва ли ще намерите някой, освен някой изкукал дядка на който му остават 1 или 2 годинки до пенсия(когото ще съкратите малко преди нея по всеясни причини)
Живи и здрави да сте! Весели празници :)
ЕВАЛА пичове.Допирал съм до техните услуги и съм доста доволен!