BG туризмът категорично бие чуждите дестинации: 1,6 млн.туристи срещу 300 хил.
08 Януари 2019, Вторник, 11:00 ч.
Автор: Моника ИЛИЕВАИзбралите да почиват само у нас български граждани са 5 пъти повече спрямо тези, които пътуват в чужбина, въпреки многобройните и достъпни оферти за почивка в близките дестинации Гърция и Турция
Сериозен ръст на вътрешния туризъм, отчита ресорното министерство. Над 80% от всички български туристи са избрали да направят поне едно пътуване у нас за годината. Факт, който доказва, че или българинът е оценил предимствата на вътрешния туристически продукт.
Що се отнася до това, колко често той пътува с цел почивка, в страната или чужбина, данните са категорични - 40%. Точно толкова от родните туристи осъществяват поне едно пътуване годишно с цел почивка, екскурзия или развлечение в страната или чужбина.
Това става ясно от доклад на Министерството на туризма, свързан с детайлния анализ на перспективните туристически пазари. Програмният документ бе изпратен до бургаския депутат от БС Петър Кънев, който е председател на комисията по икономическа политика и туризъм в 44-ото Народно събрание.
Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия
Колкото по-млади са хората, толкова по-голям е делът на пътуващите сред тях. И това е разбираемо, те са смели експериментатори на новото, живеят на бързи обороти и опитват от всичко, сочи докладът.
Значителен дял пътуващи има сред хората с висше образование и тези с по-високи доходи. Българите с по-висок образователен ценз са активни в глобалната мрежа, ползват електронни и иновативни услуги и задоволяват допълнителни потребности чрез пътуванията си. Акцент в поведението им е, че търсят допълнителни продукти и различни видове туризъм, които комбинират.
Данните сочат, че пътуващите само в България са с по-ограничени финансови възможности, избират най-близките дестинации до населеното място, в което живеят, както и места, на които вече са били.
Най-често практикуваният, от почиващите в страната българи морският, културният, планинският и все по-модерния здравен туризъм – балнео, уелнес и спа.
С повишаване на възрастта делът на нишовия туризъм се увеличава. В този сегмент попадат най-вече петдесетгодишните, които избягват масовите дестинации ѝ в летните месеци. Това са улегнали хора със собствени имоти или почиващи при близки, които комбинират почивката си с алтернативни занимания - еко, културни, спа, лов и риболов и др.
Лятото остава сезонът на дългите отпуски и традиционно любимия сезон за почивка на българите.
Според статистически данни над 2 млн. нашенци са осъществили туристически пътувания в страната и чужбина само за периода от юли до септември 2017 г. (данните за 2018 година ще са готови до дни)
От тях 1,6 млн. са пътували в страната и само 300 хил. души в чужбина. Малък е процента на пътувалите и в страната и в чужбина.
Избралите да почиват само у нас български граждани са 5 пъти повече спрямо избралите да почиват само в чужбина, въпреки многобройните и достъпни оферти за почивка в близките дестинации Гърция и Турция.
Гърция вече не е любима дестинация за много българи! Все повече избират да почиват у нас
Интересен факт в доклада е, че почивките в страната се организират индивидуално. Причината е недоверието в достоверността и качеството на предлаганата туристическа оферта, ценовата чувствителност и лесния достъп до информацията в интернет.
За разлика от тях, почивките в чужбина се организират предимно чрез туристическа фирма, зависят от цената и от наличието на свободно време.
Кратките уикенд пътувания се практикуват целогодишно. Най-често са свързани с дългите почивни дни по време на националните празници и са в близки до населеното място дестинации.
В масовия случай българинът отделя време и финансов ресурс за почивка един път годишно. Средната продължителност на престоя е три дни.
В категории:
Бизнес
9-годишно момче и 4 жени са жертвите на атаката на коледен базар в Германия
Не правете секс на дивана, защото...
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
Иска да се върне при бившия си
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
Не правете секс на дивана, защото...
22/12/2024, Неделя 22:00
0
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви
22/12/2024, Неделя 21:40
0
4-те зодии, които имат ангелски души
22/12/2024, Неделя 21:20
0
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие
22/12/2024, Неделя 21:00
0
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
22/12/2024, Неделя 20:40
0
Иска да се върне при бившия си
22/12/2024, Неделя 20:20
2
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
22/12/2024, Неделя 20:00
1
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
22/12/2024, Неделя 19:40
0
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
22/12/2024, Неделя 19:20
0
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
22/12/2024, Неделя 19:00
0
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с
22/12/2024, Неделя 18:40
5
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
22/12/2024, Неделя 18:20
3
Всеки знае че това НЯМА как да СТАНЕ
Е сьщото и с бг туризьм ,не може дасе НАДСКОЧИШ и да ИСКАШ невьзможни неща от рода на20-30 милиона туристи .ИВИЦАТА ни е малка,липсват достатьчно АТРАКТИВНИ забавления и забележителности скоито туриста да разчупи почивките липсват моторници яхти корабчета фериботи за разходки ,няма рибки за гледане и гмуркане в ЧЕРНО МОРЕ ,липсват ботанически градини ,голф паркове,зелени площи,поради 500 год турско робство лисват КАТЕРДРАЛИ ЗАМЬЦИ, музеи, галерии ,барок готика ИНТЕРСЕНИ АРХИТЕКТУРНИ забележителности например както е вьв БАРСЕЛОНА или в ИТАЛИЯ И ФРАНЦИЯ.А и БЬЛГАРИЯ сезона НЕ Е КАТО в ТАИЛАНД или КАРИБИТЕ целогодишен ,нито е по 10 месеца като на КАНАРИТЕ ,сезона е кратьк 4-5 месеца ,няма как да го удьлжиш не става
ТУРИЗМА НЕ е само сльнце ,море и евтин алкохол то е сбор от много дадености и изисква сериозни вложения в много неща от реклама ,през подготвка кадри ,интериор ,екстериор,забавления,инфраструктура,безопасност до похвати като например да снимаш касов западен филм чиито деиствие се развива в популярен курорт така зрители на филма да свьрзват курорта сьс сценки от касовия филм например италианския сериал КАПРИ,или турските сериали които вкарват вьв филмите си картини от популярни турски курорти
Г-жа министершата се уля. Не мерете имагинерни бройки, а реален оборот от 1 турист в лв/евро.
Трагедия е туризма, като всичко останало в тази територия, под вещото управление на всички "гении" последните 30 години...