×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Социалдемократите в Германия ще номинират Олаф Шолц за кандидат за канцлер
  • Независимият кандидат Калин Джорджеску води на първия тур на президентските избори в Румъния
  • На 25 ноември отбелязваме Международния ден за елиминиране на насилието над жени
  • Българската база в Антарктида стартира новия полярен сезон
  • Хороскоп за днес за всички зодии
  • Ето какво ще е времето през новата седмица
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия


Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия
Докладът на министър Николина Ангелкова бе изнесен след питане на бургаския депутат Петър Кънев. За пръв път се показва анализ, който проучва толкова детайлно потенциалните пазари за BG туризма
04 Януари 2019, Петък, 09:57 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ

Имаме огромен потенциал, ако развием като туристическа услуга автентичните фестивали, почивката за каравани и градския туризъм

Туристическата реклама вече не е това, което беше. Всеки потенциален пазар си има своите особености и трябва да се подходи индивидуално, за да се достигне до най-широк кръг от хора. Това става ясно от доклад на Министерството на туризма, свързан с детайлния анализ на перспективните туристически пазари.

Програмният документ бе изпратен до бургаския депутат от БСП Петър Кънев, който е председател на комисията по икономическа политика и туризъм в 44-ото Народно събрание.

На едно от последното заседания на ресорната му комисия през миналата година бе изслушана министър Николина Ангелкова за резултатите от работата на министерството през 2018 година. На зададени въпроси от Петър Кънев министерството още тогава пое ангажимент писмено да отговори.

Преди няколко дни до бургаския народен избраник бе изпратен анализ на потенциалните пазари, който за пръв път показват как се променя търсенето, кои са перспективите и кои трябва да бъдат основните източници на реклама.

„Изследване е много интересно, защото показва как да реагираме на отделните пазари, за да се презентираме по подходящ начин като туристическа дестинация. Това, което е направено е полезно и много добро, да видим оттук нататък как ще се прилага”, каза пред Флагман.бг Петър Кънев.

Сериозният труд изследва навиците на различните целеви групи и перспективите на пазара. Това е програмен документ, поставящ основата на която да стъпи и ресорното министерство, и туристическият бранш и показва как най-ефективно страната ни да се рекламира сред потенциалните си посетители.

Германците са изключително рационална и организирана нация. Планират почивките си минимум половин година преди заминаването, а най-влиятелен източник на информация е препоръките от социалния кръг – семейство, роднини, колеги. Туроператорите продължават да се ползват с добър имидж и 33 % от всички пътувания са осъществени по този начин. При избора си на дестинация немските туристи се доверяват на печатни и онлайн туристически издания и не вземат емоционални решения, а сравняват внимателно цените във всички платформи. Те предпочитат Средиземноморието, Испания и Турция. Последната дестинация е популярна заради олинклузив пакетите. България се избира за семеен, морски туризъм, балнело и СПА, а продуктите с огромен потенциал на индивидуални почвики за каравани, екотуризъм, винен и гурме.

Британците са на другия полюс. Вземат спонтанни решения, резервират в последния възможен момент и търсят „автентично преживяване”. 46 % от пътуващите островитяни задължително споделят своите преживявания в социалните мрежи и също толкова смятат, че събирането на достатъчно лайкове на техните постове е много важно. 42 % от анкетираните вярват на препоръка на приятел или влогър, а само 9 % се доверяват на стандартната реклама. Основният интерес е към морски, ски туризъм, приключенски, сити брейкс (градски, б.а.), културни обиколки, комбинирани турове море и планина, СПА и хоби – лов и орнитология. Препоръчва се развитието на голф и конгресен туризъм, както и еко и селски. Наблюдава се интерес към посещения на села със запазена автентичност и участие на местни фестивали.

Френският пазар е другата перспектива, която в последните години България развива. 42 % от французите резервират почивките си до 4 месеца преди пътуването, а 77 % правят онлайн проучване. Предпочитани дестинации са Тунис, Карибите, САЩ, Канада, Мароко, Турция, а водещия им мотив е да имат „уникално преживяване” и „научат нещо ново”. Французите почиват основно през периода май-септември и ноември-декември, сочи проучването. Доверяват се на социалния кръг, а България е предпочитано място за културен, балнео, СПА и приключенски туризъм. Препоръчва се повече насоки в развитието на зимния туризъм, тъй като французите обикновено имат по две пътувания в годината, както и на селски туризъм и сити бреакс.

Туристите от Бенелюкс –(Белгия, Холандия, Люксембург) планират пътуванията си 6 месеца по-рано. Търсят добро съотношение между цена и качество и почти не се доверяват на най-евтините места. Набавят си информация основно чрез интернет търсачките и форумите. Водещи фактори са море, слънце, култура, забавление, спортни събития. Туристите от Бенелюкс търсят директен контакт с местното население, информация за културата и опитват традиционни местни храни.

Държавите от т.нар.Вишеградска четворка (Чехия , Полша, Словакия и Унгария) са добре позиционирани на българския пазар. Основните потребители са по-възрастните туристи, които пазят спомените си за младежките пътешествия из страната ни. Характерното за тях е, че избират България за лятната почивка, а през останалите месеци се забелязва драстичен спад. А има потенциал, защото търсят планински, екотуризъм, етнографски и винени турове. Препоръчва се да се развият този вид услуги, за да се провокира интереса на туристите от Вишеградската четворка. Поляците не вярват на традиционните медии и рекламата в тях е безпредметна, доверяват се на интернет и специализирани портали или блогове. Чешките туристи се влияят силно от онлайн рекламите на туристическите фирми и самолетни компании. Унгарци и словаци при избора си на дестинация се допитват до свои близки, които са посетили дадената страна.

Туристите от Скандинавия и Финландия правят проучвания в интернет търсачките, за да изберат място за своята почивка, както и се консултират със социалния си кръг. Повечето предпочитат да се организират сами и все по-малко се доверяват на туроператори. Над 90 % от неселението ползва активно интернет, а 60 % гледа телевизия под 2 часа на ден. Над 80 % могат да бъдат достигнати с външна реклама, показва проучването. Причината е масовото ползване на градския транспорт, както и популярността от активността на открито. Основният мотив за предприемане на пътуването са СПА и здравни процедури, слънце и плаж. България е добре позиционирана, но има огромен потенциал в голф туризма, винения и гурме туризма.

На Балканите България е утвърдена дестинация, но чисто финансови причини спира потенциалните туристи. Слабите страни на тези пазари да по-ниската информираност за морския туризъм в сравнения с останалите конкуренти от региона.

Изключително интересно е и проучването за една от основните таргет групи на българския пазар – руснаците. Те се доверяват основно на реклама, препоръка от приятел или сайтовете на хотели. Телевизионната реклама, тази във вестниците и билбордовете все още играе сериозна роля и потребителите се влияят от нея. Руснаците търсят благоприятно време през дадения сезон и приемлива цена. Те предпочитат ол инклузив пакетите, защото смятат, че няма да се нуждаят от допълнителни разходи за храна. Потенциал има развитието на спа туризма извън сезона.

Проучването касае и други перспективни пазари – Близкия Изток, Япония, Китай и САЩ. Какви са особеностите – очаквайте в неделя във Флагман.бг-

В категории: Бизнес , Политика


7
Коментара
Флагман.БГ Теле вкара бургазлия в болница Теле вкара бургазлия в болница 25/11/2024, Понеделник 18:11 1
Флагман.БГ Тази дама отсече, че Димо Алексиев е... Тази дама отсече, че Димо Алексиев е... 25/11/2024, Понеделник 18:10 2
Флагман.БГ България e 37 години без победа над Ирландия България e 37 години без победа над Ирландия 25/11/2024, Понеделник 17:17 0
Флагман.БГ Радва се на голяма любов Радва се на голяма любов 25/11/2024, Понеделник 17:00 0
7
Коментара по темата
7.
Slon Dyo
04.01.2019 19:12:14
0
4
Preporuchvam na vsichki " normalni " hora da se mahat ot BG dokato e vreme . . .
6.
*********
04.01.2019 14:06:07
0
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
5.
*********
04.01.2019 13:12:23
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4.
Дъра Бъра Глупости
04.01.2019 12:44:22
1
4
За дебилите от рода на ""ние горе МИСЛИМ за благосъстоянието на нацията"".Вижте как се напъваме и работим за вас.
3.
Xcvx
04.01.2019 12:43:22
0
6
Поляците не са бедни знаят услугата която се предлага и идват тука само утайките дето събират цяла година за евтина почивка в България знаят, че всичко тук е позволено и бирата е един лев отиди в Полша да видиш бира за 1 лев под 5 лева няма .. каквото предлагаме такова ще имаме ко ревете бедни поляци ... услугата е смешна то няма хора, които да работят ко за 500 лв на кои му се бачка аре мекия
2.
Ангеларова
04.01.2019 12:37:31
0
6
Таз за нощо не става със или без нея нищо не се промени в туризма в бг няма интерес за нищо като например да доведе по нормални туристи а не само поляци бедни
1.
=
04.01.2019 12:13:25
0
5
Скъпи полети, тясно летище, визи, мръсни плажове с високи цени, евтина храна....
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
„Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света „Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света Докладът обхваща 138 локации по целия свят и подрежда търговските улици според тяхната привлекателност за международни и местни търговски марки Радост за шофьорите! Дупките по ул. "Дебелт", "Оборище" и "Асен Златаров" скоро няма да ги има Радост за шофьорите! Дупките по ул. "Дебелт", "Оборище" и "Асен Златаров" скоро няма да ги има Община Бургас започва ремонт по тези трасета Тамплиерската колекция на Климент Атанасов оживя в галерия „Георги Баев“ Тамплиерската колекция на Климент Атанасов оживя в галерия „Георги Баев“ Малко известен факт за художника и реставратор е, че дълги години той изследваше рицарството. Теле вкара бургазлия в болница Теле вкара бургазлия в болница Мъжът е с фрактура на таза Тази дама отсече, че Димо Алексиев е... Тази дама отсече, че Димо Алексиев е... Нежна подкрепа за водещия на Игрите, бил незаменим за тях Жилищните кредити у нас растат с 26,5% до 24,1 млрд. лева Жилищните кредити у нас растат с 26,5% до 24,1 млрд. лева За последните 12 месеца сумата по отпуснатите заеми за жилище от търговските банки на българския пазар нараства с малко над 5 млрд. лева. Радва се на голяма любов Радва се на голяма любов Михаела Филева е в много романтична връзка Малкият креслив орел царува в Сакар планина Малкият креслив орел царува в Сакар планина Горски експерти и орнитолози са оптимисти за бъдещето на защитения вид Жертвите на домашно насилие в Бургаско растат, някои прекратяват делата от страх или съжаление Жертвите на домашно насилие в Бургаско растат, някои прекратяват делата от страх или съжаление По празниците се увеличават сигналите за домашно насилие, сочат данните на институциите Зонта клуб Бургас с куп инициативи днес Зонта клуб Бургас с куп инициативи днес 25-ти ноември е Международният ден за елиминиране на насилието срещу жените
Секретен документ разкрива плана на Путин за прекратяване на войната в Украйна Секретен документ разкрива плана на Путин за прекратяване на войната в Украйна Кремъл предлага Украйна да бъде разделена на три части, като целият изток на страната и Крим остават за Русия Тръмп ще уволни 15 000 трансджендъри от US-армията Тръмп ще уволни 15 000 трансджендъри от US-армията Новоизбраният президент може да издаде указа още на първия си работен ден "Радвай се, че си жив" "Радвай се, че си жив" Така "Роки" се обърна към Пол, който ликува срещу Железния Тайсън Зловеща статистика: На всеки 10 минути по света е убивана по една жена Зловеща статистика: На всеки 10 минути по света е убивана по една жена През изминалата 2023 г. най-малко 85 000 жени и момичета са били убити умишлено по света Изкуственият интелект ще помага на руснаците във войната, нанасят страшен удар по Запорожие Изкуственият интелект ще помага на руснаците във войната, нанасят страшен удар по Запорожие Украинците намериха фрагменти от „Орешник“ в руините на завода за ракети С помощ от роднини Доналд Тръмп се опитва да сглоби най-оспорвания кабинет на САЩ С помощ от роднини Доналд Тръмп се опитва да сглоби най-оспорвания кабинет на САЩ Тръмп, за когото лоялността е на пиедестал, често е разчитал на семейството си за политически съвети, но е трудно да се каже със сигурност в кого от роднините си се вслушва най-много Откриха прострелян в главата граничар Откриха прострелян в главата граничар Извършва се разследване по случая Любим гръцки деликатес е на изчезване, съседите ни бият тревога Любим гръцки деликатес е на изчезване, съседите ни бият тревога Според научно проучване затоплянията водят до промени в цялата флора и фауна в Егейско и Йонийско море в Гърция Сърбия е под снежна блокада, идва ли апокалипсисът към България? Сърбия е под снежна блокада, идва ли апокалипсисът към България? Повече от 10 000 потребители са без ток в три области в югозападната част на Сърбия Италианско село предлага къщи за 1 евро на американци, разочаровани от преизбирането на Тръмп Италианско село предлага къщи за 1 евро на американци, разочаровани от преизбирането на Тръмп Село Ололай отдавна се опитва да привлече външни хора
Татяна Дончева Татяна Дончева Борисов играе на политика като картите - с 4 валета и 4 деветки, иначе е безпомощен Виц на деня Виц на деня Интервю с китайски турист:
- Харесва ли Ви София?
- О, да! Много тих и спокоен град.
Виц на деня Виц на деня Двама гърци си говорят:
- Значи заради кризата трябва да се почва да се работи...
Другият грък учудено попитал:
- Кой да работи?
- Е, как кой? Немците!!!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако сте родени ноември, значи е ясно какво е получил баща ви от майка ви за Свети Валентин
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори