Младите вече не искат да ухаят като популярните личности
19 Декември 2018, Сряда, 20:26 ч.
Брандираните с имената на звезди парфюми остават на заден план, изместени от по-луксозните предложения на пазара
Да купите парфюма на Бритни Спиърс за коледен подарък? По-скоро не.
Това е проблемът на пазара на масови парфюми. Продуктите на средни цени, включително тези, брандирани от поп звезди и актриси, излизат от мода на редица развиващи се пазари, пише в свой анализ Bloomberg.
За сметка на това луксозните и персонализираните продукти се радват на бърз растеж.
Ако искат да съживят бавното търсене, производителите в средния клас като Revlon и Coty също ще трябва да намерят начини да предложат достъпни аромати, които ухаят повече като по-скъпи.
Достигналият 49,4 млрд. долара глобален пазар на парфюми има още дълъг път за изминаване. През последните няколко години нуждата от готови за снимка в Instagram продукти доведе до бум на цветната козметика, а в последно време и в тази за грижата за кожата.
Проблемът е, че не можете да подушите селфи. Следователно 3-процентният годишен темп на растеж, който Euromonitor International прогнозира за пазара между 2017 и 2022 г., изостава спрямо прогнозите за цветна козметика и такава за кожата.
Но в достъпния сегмент потребителите избират по-евтините опции като парфюма на Primark, който започва от 2 паунда (2,53 долара). Купувачите на и под 35-годишна възраст искат да ухаят уникално, а не като всички останали, а това е лоша новина за много продукти на известни личности, които окупират средния клас. Потребителите в САЩ, Европа и Азия, включително младите китайски купувачи, искат необичайни и амбициозни опции.
Coty отговори на всичко това, като сви портфолиото си от по-евтини марки, след като обедини усилия със звеното за продукти за красота на P&G преди две години. Сега се фокусира върху луксозни линии, които включвал насочените към милениълите (родените от средата на 80-те до началото на XXI век) Gucci Bloom и Tiffany & Co. Те са помогнали за 6-процентно увеличение на сравнимите продажби на подразделението през последната фискална година.
Estee Lauder придоби парфюмерийната къща By Kilian, допълвайки магазина си с култови имена като Editions de Parfums Frederic Malle и Le Labo. Идеята е да се даде на потребителите усещането, че купуват нещо, което е ръчно направено.
Ако средният клас продукти ще насърчат търсенето, те ще трябва да намерят начини да влязат в крак с новите тенденции. Това е особено рисково при по-ниския ценови клас, защото аромат, създаден от топ име в бранша, обичайно струва хиляди долари.
Глобалните фирми трябва да могат да се справят. Създателите и търговците свършиха добра работа с премиум тенденциите, насочвайки ги към масовия пазар. Има още няколко обещаващи сигнала, като това, което предлага The Perfume Shop - услуга за гравиране на бутилките.
Но ако индустрията не се адаптира, доста аромати рискуват да останат на заден план, при това не само по Коледа.
В категории:
Лайфстайл
Маскирани ограбиха трудноподвижен дядо, нападнали го докато спи
Тормоз в детска градина! Още я удряй, крещи помощник възпитателка
Роден бизнесмен си отиде едва на 57 години
Синоптик: Идва много сняг!
Жестока трагедия! Мъж уби баща си и нападна майка си
Празнува с новия мъж в луксозен хотел
25/11/2024, Понеделник 12:47
0
Синоптик: Идва много сняг!
25/11/2024, Понеделник 12:40
0
Всяка орхидея има нужда от този домашен еликсир!
25/11/2024, Понеделник 12:20
0
Трима са арестувани след бруталния побой в столичен мол
25/11/2024, Понеделник 12:08
0
Отиваш на хотел, крадат ти парите
25/11/2024, Понеделник 12:00
0
Кървав екшън на футболен мач
25/11/2024, Понеделник 11:40
0
Сериозен недостиг на противогрипни ваксини в аптеките у нас
25/11/2024, Понеделник 11:20
0
Зловеща статистика: На всеки 10 минути по света е убивана по една жена
25/11/2024, Понеделник 11:00
0
Роден бизнесмен си отиде едва на 57 години
25/11/2024, Понеделник 10:40
1
Жестока трагедия! Мъж уби баща си и нападна майка си
25/11/2024, Понеделник 10:30
0
Измама в „Пееш или лъжеш“? Прекръсти се, че не я познава, а са били на една сцена /видео/
25/11/2024, Понеделник 10:30
4
Протести срещу насилието над жени
25/11/2024, Понеделник 10:21
0