Коледни изненади от "Спиди": Пращаш пълен кашон, пристига полупразен. Но може пратката и да изчезне (СНИМКИ)
На бележката е посочено, че кашонът е препакетиран, но без пояснение, че липсва част от съдържанието и че вече не тежи 20 кг
12 Декември 2018, Сряда, 20:29 ч.
Автор: Емел МАХМУД, снимки: Флагман.бгОт куриерската компания се гаврят с клиентите си, а кол центърът им е изключен - направо те изхвърля
Вместо българско сирене и кашкавал бургаска студентка в Германия ще сложи на коледната си трапеза немски продукти. Не защото й липсва родното производство, а заради гавра на куриерската компания "Спиди". Вместо пълен колет, Миглена получи полупразен кашон, след като на всичкото отгоре пратката закъсняла с близо две седмици.
За това алармира Флагман.бг майка й д-р Снежанка Дончева.
На 29 ноември т.г. д-р Дончева отишла до офис на Спиди в жк „Лазур“, намиращ се в района на Руската гимназия, за да изпрати кашон с хранителни продукти, дрехи и обувки на дъщеря си, която живее и учи във Франкфурт на Майн. Спазила изискванията на куриера като подредила всичко пред служителката, която обаче никак не се постарала в опаковането.
„Момичето явно е от новите - беше вяла, не го опакова добре, прокара отгоре и отдолу тиксо, но за мен кашонът остана нестабилен. Въпреки това тя каза, че било достатъчно и че бърза, защото имаше на опашката и други клиенти. Не възразих, все пак смятах, че поема отговорност. Каза, че пратката ще бъде получена до 4-5 работни дни, въпреки, че на сайта им пише по-кратък срок – до 2-3 работни дни. Бях обърнала внимание, за да съобразя и трайността на продуктите“, разказва д-р Снежанка Дончева.
На бележката на немски език пише, че пратката е препакетирана
Срокът от 4-5 работни дни, обявен от служителката в офиса в Бургас отдавна изтекъл, а пратката така и не е пристигала. Бургазлийката направила опит да проследи на сайта на куриерската фирма къде е пратката, но ударила на камък – никаква информация, освен началната и крайната точка. И останалите й опити били неуспешни – нито с кол центъра успяла да се свърже, нито да се оплаче на имейл адрес. Никой не отговарял на обажданията й. Миналия петък, на 7 декември, цели 8 дни след изпращането на колета, д-р Дончева отишла до офиса, за да разбере какво се случва. От служителката разбрала, че пратката все още не е излязла зад граница, а е в складова база в София. Имали проблем, не било ясно кога ще стигне до крайната точка, но все някога щяло да стане.
„Този понеделник, на 10-и декември, отново през сайта им, проследих пратката. Никаква промяна – отново ми показа, че е в София. Едва вчера около обед видях, че е в Австрия, а снощи – в Германия. Зарадвах се, че най-накрая коледните подаръци за дъщеря ми ще пристигнат. Днес, на 12 декември, в късния следобед, тя ми звънна и ми каза, че е получила пратката, но кашонът бил отворен, а голяма част от нещата вътре липсвали. Кашонът изобщо не тежал 20 кг, както потегли оттук, а много по-малко“, обясни Снежанка Дончева.
Това не е първият случай, в който Дончева става жертва на нелоялно отношение от страна на куриерската компания "Спиди". Д-р Дончева каза, че миналата година Миглена получила дори празен кашон, без нищо вътре. И не е единствената потърпевша.
„Миналата година го преглътнах - казах си - случва се. Но и след тази гавра, не мога да мълча. Готова съм да докажа твърденията си. Купих най-хубавите хранителни продукти за дъщеря ми. Толкова време чакахме да ги доставят. А детето ми получи полупразен кашон!“, разказва през сълзи потърпевшата майка.
Не е ясно дали изпатилите клиенти ще получат обезщетение.
Флагман.бг също се опита да се свърже с куриерската компания о проблема на д-р Дончева, но опитите ни удариха на камък.
Нещо повече: журналист от редакцията също е потърпевш от тази куриерска компания. Ето и нашият случай: На 6 декември т.г., в 8.33 часа, колегата получава следното известие на личния си телефон по вайбър:
Очаква пратката до края на деня, на следващия ден също, но напразно. Звъни в следващите три поредни дни на посочения за връзка с куриер телефон, но централата директно го изхвърля с думите - "нямате пратка при наш куриер". Днес опитахме да проследим въпросната пратка чрез обявения в съобщението код на фирмения сайт, но се оказа, е такава не съществува - вижте какъв е резултатът:
В Бургас посочените телефони за връзка с офисите им на наша територия представляват автоматични клонове на неработеща централа и всеки опит да се свържеш с жив човек за информация, удря на камък.
Настояваме да получим смислен отговор по двата случая - с д-р Дончева и с нашия журналист. Призоваваме всички граждани, потърпевши от този куриер, да ни потърсят за съдействие - ще даваме гласност за некоректността и ще сезираме компетентните органи.
В категории:
Животът
Карен се върна при Златка
Крим обявява извънредно положение заради нефтения разлив
Почина Георги Христов
Още един българин загина зловещо
Външно с официална първа позиция за трагедията с разбилия се самолет
25-годишна сладурана вбесила Надал
26/12/2024, Четвъртък 18:20
0
Още един българин загина зловещо
26/12/2024, Четвъртък 18:00
0
Лавров посочи условието на Русия за мир в Украйна
26/12/2024, Четвъртък 17:40
6
Инженерно чудо в Пловдив
26/12/2024, Четвъртък 17:20
0
Камелия си показа най-милото на Коледа
26/12/2024, Четвъртък 17:00
3
Арест на луд купон на Софи Маринова
26/12/2024, Четвъртък 16:40
3
Спортист нахлу на трибуните и скочи на бой на зрителите
26/12/2024, Четвъртък 16:20
0
Карен се върна при Златка
26/12/2024, Четвъртък 16:00
1
Външно с официална първа позиция за трагедията с разбилия се самолет
26/12/2024, Четвъртък 15:40
0
Дъщерята на Брус Уилис се омъжва, за да го зарадва?
26/12/2024, Четвъртък 15:20
0
Нов политически трус в Южна Корея! Внесоха импийчмънт и срещу действащия президент
26/12/2024, Четвъртък 15:00
0
Брутални кадри от френско летище! Кюрди смляха от бой турски младежи без причина
26/12/2024, Четвъртък 14:40
5
Имам 2 пратки за по 5хил лева изпратени извън България през Спиди и двете пристигнаха без проблеми.
Тази от статията пращала кашкавал и мялко, като първа.... и излиза, че някой се е занимавал да краде кашкавал и храна за 10 лева, като може да краде електроника за хиляди левове.
Извинявайте, ама това е смешно с оглед на останалите пратки дето се движат през Спиди!
Абе , плати си при една нормална куриерска фирма ,лети до европа и света със нормална Авиокомпания и ТОГАВА имай претенции за нещо !!!
Мизерници...
За чужбина ползвайте DHL,UPS,Federal Express
С USA FedEx- съм пращал пратка до остров в тихия океан и пристигна тончо в заявения ден и час !
евтиното винаги е скъпо- така ,че като нямате пари и ползвате евтините куриери е нормално да не ви пристигат пратките или да се преджобени - ганю обаче все се пише на баш тарикат-затова ще получава коледните си подаръци на части и с 2 месеца закъснение хахахаха
Лютеницата дерони, в руска верига магазини е по евтина от който и да е магазин в БГ. Ако си толкова тъп и пак не можеш да намериш каквото търсиш, има предостатъчно надеждни онлайн магазини за бг стоки. Цените им са съвсем поносими.
Куриерските фирми крадат яко, защото в германия шофьорите са основно мангали- румънци,африкански и български разбира се. Всичко което е без застраховка потъва и пиеш студена вода.
Весели Празници!!!
У нас кашкавалът се смята за типично балкански и в много голяма степен български продукт, въпреки че името му е подозрително близко до популярното италианско сирене Caciocavallo. Думата означава буквално „сирене на кон” и е свързана с начина на зреене. Според класическата технология то не се оформя на пити като кашкавала, а на тулуми с капковидна форма и се окачва да виси на дървена конструкция, която прилича на кон.
Заради етимологичното родство много изследователи съвсем безкритично приемат, че кашкавалът е пренесен у нас от Италия. Според д-р Ячо Кабаивански, автор на “Ръководство по сиренарския занаят” (Бургас, 1940 г.) това е станало през 40-те години на XIX век. Според други сведения е било по-рано, но не преди началото на XIX век.
21. Гошо - лъжливо куче си ти, най-вероятно някой служител изпълняващ функция damage control. Спиди губи пратки на поразия, забавя с дни и за капан е НЕВЪЗМОЖНО да се свържеш с централа. Дори фимите търговци са принудени да изпращат email-и защото не могат да се свържат с тях по телефон.
Куриерите на Спиди не си правят труда да доставят пратките до адрес а ги захвърлят в най-близкия офис и после пращат СМС-и че клиента не бил открит. Върховна наглост. Това не е единична случка а се отнася за 80% от пратките от месец насам.
https://www.speedy.bg/web/files/richeditor/files/speedy-forbidden-items-bg-05072018.pdf
А това за кол центъра е много странно - 2-3 пъти в седмицата си говоря с тях, основно за пренасочване на пратки и досега не се е случвало да не ми отговорят.
Може би за чужбина ситуацията е друга. Утре ще ходя да изпращам големи неща в базата в Сомат и ще разпитам. Всяка история си има две страни - да видим кой е по-виновен в случая :-)
Да да ама не !!!
Ей запознат
България има забрана за,изнасяне на месо и млечни продукти без документи
Май забравяхте ония платени льохмани от гейовете на бургас как правиха драми с избиването на козите и прочие.
Само запознати клавиетурни доценти тука
А съм сигурен ме не са декларирани
Сиреч някой се е усъмнил в пакета
Умря гладно студентчето
Хал хабер зи нихт как ше живее