Йордан Арабаджиев: Много от българските компании ще фалират заради плана „Макрон“ (ВИДЕО)

4-5 дни камионите ни ще бъдат извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията, каза председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев
05 Декември 2018, Сряда, 03:50 ч.
Решението на транспортните министри от миналата нощ за камионите ни е дискриминационно, каза той
Много от българските компании ще фалират заради плана „Макрон“ и решението на транспортните министри от миналата нощ в Брюксел. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев.
4-5 дни камионите ни ще бъдат извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията, обясни той.
„Наистина това, което се случи в Брюксел през изминалата вечер, не удовлетворява българската страна, но има и успехи, като най-сериозният успех, който можем да отчетем е, че няма да се прибира превозното средство на всеки 4 седмици”, коментира Арабаджиев.
Общата позиция на транспортните министри в Брюксел предвижда водачите на камиони да нямат право да спят в шофьорските кабини на територията на целия Европейски съюз. Те ще трябва да правят и почивка минимум от пет дни между три серии превози в друга държава за седмица, каза водещият Антон Хекимян.
Въпреки че облекчението на регламента за 4-те седмици се счита за успех за България, той все пак е предпоставка за генериране на загуби. Това на практика ще задължи българските водачи да оставят камионите си на платен паркинг и да пътуват от Централна Европа към България, което предполага разход не само на време, но и на пари.
„Икономическа логика няма никаква. Търсят се някакви социални мотиви за това решение, но всъщност няма нищо социално в това един шофьор да пътува хиляди километри да се върне в България, да почива тук 45 часа, след което отново да се върне в Западна Европа”, каза Мадлен Кавръкова, която е правен съветник към Съюза на превозвачите в България.
„Ако един превозвач с пет камиона оперира в ЕС, на всеки 4 седмици водачите му трябва да се прибират в България. Той ще трябва да организира първо камионът да бъде близо до летище, да бъде по възможност празен, а това не винаги е възможно. Оттам нататък този камион като е на паркинг, той генерира разход от 50-100 евро на ден, трябва шофьорът да се придвижи от паркинга до летище, после да пристигне до София“, заяви Йордан Арабаджиев.
Ако е от Варна, от София трябва да стигне до Варна и чак тогава да започне да почива 45 часа, добави той.
Според експертите българските превозвачи не са желани в Западна Европа, тъй като са конкурентноспособни, работят добре, на добри цени и имат нов автопарк.
„Големите фирми ще се изнасят към Централна Европа, а малките ще фалират. България ще стане непривлекателна за инвестиции транспорта“, коментира Кавръкова.
Недоволни от договореното в Брюксел останаха и други страни в Европа, сред които Унгария, Полша, Литва, Латвия, Ирландия и Малта.
В категории:
Животът






Тръмп посече Румъния заради гаврата с Джорджеску
26/03/2025, Сряда 17:25
0

Европейската комисия очерта пътя към следващия дългосрочен бюджет на Европейския съюз
26/03/2025, Сряда 17:24
0

Отиде при Митрофанова, за да се извини
26/03/2025, Сряда 17:21
0

Как кифла от Ергенът празнува РД-то си
26/03/2025, Сряда 17:00
0

Изписаха от „Пирогов“ едно от пострадалите в Кочани деца
26/03/2025, Сряда 16:49
0

Защо се събраха
26/03/2025, Сряда 16:40
0

Стрес и сърдечни проблеми носи смяната на времето
26/03/2025, Сряда 16:20
0

“Топлофикация-Бургас” АД ще внесе предложение в КЕВР за утвърждаване на цени на топлинната енергия
26/03/2025, Сряда 16:06
0

Защо все повече младежи влизат в психиатрия
26/03/2025, Сряда 16:00
3

Избират жилище според възрастта
26/03/2025, Сряда 15:40
0

Намерих цаката на пухкавата баница, вече не редя и не навивам корите
26/03/2025, Сряда 15:00
0
А добро утро...!Ами нали това е целта! Стъпка по стъпка хората си плетат кошницата,ние се радваме че"сме част от европейското семейство". Конкуренция не им трябва-те си имат достатъчно! Трябват им КОНСУМАТОРИ и си ни обработват леко и нежно.