Йордан Арабаджиев: Много от българските компании ще фалират заради плана „Макрон“ (ВИДЕО)
4-5 дни камионите ни ще бъдат извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията, каза председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев
05 Декември 2018, Сряда, 03:50 ч.
Решението на транспортните министри от миналата нощ за камионите ни е дискриминационно, каза той
Много от българските компании ще фалират заради плана „Макрон“ и решението на транспортните министри от миналата нощ в Брюксел. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев.
4-5 дни камионите ни ще бъдат извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията, обясни той.
„Наистина това, което се случи в Брюксел през изминалата вечер, не удовлетворява българската страна, но има и успехи, като най-сериозният успех, който можем да отчетем е, че няма да се прибира превозното средство на всеки 4 седмици”, коментира Арабаджиев.
Общата позиция на транспортните министри в Брюксел предвижда водачите на камиони да нямат право да спят в шофьорските кабини на територията на целия Европейски съюз. Те ще трябва да правят и почивка минимум от пет дни между три серии превози в друга държава за седмица, каза водещият Антон Хекимян.
Въпреки че облекчението на регламента за 4-те седмици се счита за успех за България, той все пак е предпоставка за генериране на загуби. Това на практика ще задължи българските водачи да оставят камионите си на платен паркинг и да пътуват от Централна Европа към България, което предполага разход не само на време, но и на пари.
„Икономическа логика няма никаква. Търсят се някакви социални мотиви за това решение, но всъщност няма нищо социално в това един шофьор да пътува хиляди километри да се върне в България, да почива тук 45 часа, след което отново да се върне в Западна Европа”, каза Мадлен Кавръкова, която е правен съветник към Съюза на превозвачите в България.
„Ако един превозвач с пет камиона оперира в ЕС, на всеки 4 седмици водачите му трябва да се прибират в България. Той ще трябва да организира първо камионът да бъде близо до летище, да бъде по възможност празен, а това не винаги е възможно. Оттам нататък този камион като е на паркинг, той генерира разход от 50-100 евро на ден, трябва шофьорът да се придвижи от паркинга до летище, после да пристигне до София“, заяви Йордан Арабаджиев.
Ако е от Варна, от София трябва да стигне до Варна и чак тогава да започне да почива 45 часа, добави той.
Според експертите българските превозвачи не са желани в Западна Европа, тъй като са конкурентноспособни, работят добре, на добри цени и имат нов автопарк.
„Големите фирми ще се изнасят към Централна Европа, а малките ще фалират. България ще стане непривлекателна за инвестиции транспорта“, коментира Кавръкова.
Недоволни от договореното в Брюксел останаха и други страни в Европа, сред които Унгария, Полша, Литва, Латвия, Ирландия и Малта.
В категории:
Животът
Избърса си носа с българското знаме и си го пъхна в гащите
Ще ремонтират Центъра за психично здраве в Бургас с пари от ПВУ
Ето защо Тръмп иска Гренландия
Бавачката на децата им ги съди
Любовникът му го накълца с брадва, уби го с 40 удара
Избърса си носа с българското знаме и си го пъхна в гащите
22/01/2025, Сряда 15:05
0
Ще ремонтират Центъра за психично здраве в Бургас с пари от ПВУ
22/01/2025, Сряда 15:00
0
Фирканият турист катери с джип пистата на Пампорово
22/01/2025, Сряда 14:58
0
Пропя и отнесе здрав хейт с първата си песен
22/01/2025, Сряда 14:55
0
Любовникът му го накълца с брадва, уби го с 40 удара
22/01/2025, Сряда 14:44
1
Съдът постанови окончателно: Доживотен затвор за убиеца от "Соло"
22/01/2025, Сряда 14:40
1
Бомба от ГДБОП: Разбиха престъпна група, ощетила бюджета с милиони
22/01/2025, Сряда 14:14
0
Асен Василев носи отговорност за финансовата криза в държавата, обяви Деница Сачева
22/01/2025, Сряда 14:03
3
Ето защо Тръмп иска Гренландия
22/01/2025, Сряда 14:00
2
Ето защо никога не пие
22/01/2025, Сряда 13:58
0
Тошко Йорданов: Финансовото състояние на държавата е много тежко
22/01/2025, Сряда 13:54
1
А добро утро...!Ами нали това е целта! Стъпка по стъпка хората си плетат кошницата,ние се радваме че"сме част от европейското семейство". Конкуренция не им трябва-те си имат достатъчно! Трябват им КОНСУМАТОРИ и си ни обработват леко и нежно.