Светлоотразителите на АМ „Тракия“ монтирани по наредба, но ето защо това може да се окаже по-голям проблем
08 Октомври 2018, Понеделник, 13:47 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВЗаконът за движение по пътищата е категоричен – червно вдясно и бяло в насрещното
Часове след публикацията на Флагман.БГ, че част от светлоотразителите на АМ „Тракия“ са поставени обратно, от АПИ излязоха с официално становище. От Агенцията твърдят, че въпросните устройства са монтирани според нормативните изисквания, разписани в съответната наредба, в случая: Наредба №18 от 23.07.2001 г.- за сигнализацията на пътищата с пътни знаци.Опасна ли е АМ „Тракия”? Шофьори бъркат светлоотразителите на мантинелите със стопове (СНИМКИ)
„Според чл. 183, ал. 1 от въпросната наредба, светлоотразителите C14.1, които са с трапецовидна форма, се използват за сигнализиране на пътни съоръжения в т.ч. предпазни огради, подпорни стени, стени на тунели, стълбове, устои на мостове и др., разположени в непосредствена близост до пътното платно за движение. Съгласно ал. 2., светлоотразителите се поставят по дължината на съоръженията така, че отдясно по посока на движението да е светлоотразителят с червен цвят, а отляво – този с бял. При енопосочно движение в платното за движение – такова, каквото е на АМ „Тракия“, светлоотразителите отдясно и отляво трябва да бъдат с червен цвят“, пишат от Агенция пътна инфраструктура в официалния си отговор.
Проверка на Флагман.БГ установи, че законовото основание, което касае цветовете на светлоотразителите и поставянето им по АМ „Тракия“ е поправка в наредбата от 2015 г. Какво точно е било променено тогава (2 години, след като аутобанът бе открит официално през лятото на 2013 г.), е неясно.
Ясно е обаче следното – щом правилното поставяне на светлоотразителните тела по мантинелите на АМ „Тракия“ е това с червен цвят от дясно и с бял в насрещното (светлоотразителите са двустранни – при поглед от едната страна, те са червени, а при такъв от другата – бели, бел.а.),
то това значи ли, че останалата част от магистралата е с грешна маркировка,
тъй като проблемът, за който алармира наш читател бе само за участъка между 220-230 км и края на скоростното трасе – 360 км, край Бургас?
Да, според закона (чл. 66, т.1. от ЗДвП) светлоотразителната маркировка е поставена коректно.
Това обаче не означава непременно, че е правилна. Логиката подсказва, че би следвало при движение през нощта да се прави контраст между сигнализацията на автомобилите и тази на пътното платно – такава към момента обаче няма.
В категории:
Пътна обстановка
Българските моряци от "Галакси лийдър" кацнаха в София (ВИДЕО)
С какво се характеризира добрият автосервиз
Синоптик посочи на коя дата през февруари снегът се завръща
Борисов не иска да е председател на Комисията по външна политика
Детска градина "Яна Лъскова" в Несебър вече има модерен и многофункционален физкултурен салон
Каза много тежки думи
23/01/2025, Четвъртък 18:36
0
Зарязана и ограбена
23/01/2025, Четвъртък 18:21
1
Полицейско куче обра точките в България
23/01/2025, Четвъртък 18:10
0
Стана баща за четвърти път
23/01/2025, Четвъртък 18:00
0
Бърз кредит – начин на мислене
23/01/2025, Четвъртък 17:43
0
ЕС търси начини да предотврати митата на САЩ
23/01/2025, Четвъртък 17:40
1
Диабетно стъпало - защо е важно да реагирате навреме?
23/01/2025, Четвъртък 17:20
0
Борисов не иска да е председател на Комисията по външна политика
23/01/2025, Четвъртък 17:00
1
Преподаватели от Бургаския държавен университет участват в престижно образователно изложение в Лондон
23/01/2025, Четвъртък 16:59
0
С какво се характеризира добрият автосервиз
23/01/2025, Четвъртък 16:54
0
Как "чурулика" Космоса?
23/01/2025, Четвъртък 16:40
1
Българските моряци от "Галакси лийдър" кацнаха в София (ВИДЕО)
23/01/2025, Четвъртък 16:21
3