Facebook трябва да се регулира като цигарите
28 Януари 2018, Неделя, 20:23 ч.
Социалните мрежи като цяло трябва да се третират като здравословен проблем, смята босът на Salesforce
Социалните мрежи като Facebook трябва да се регулират като цигарите. Тази технология трябва да се третира като здравословен проблем, когато с нея се прекали, смята изпълнителният директор на компанията Salesforce Марк Беньоф, съобщава CNBC."Мисля, че социалните мрежи трябва да се регулират по същия начин като цигарената индустрия. Да вземем цигарите. Те са пристрастяващи и не са полезни. Мисля, че технологиите имат пристрастяващ елемент, който трябва да адресираме. Освен това продуктовите дизайнери работят така, че да направят продуктите си още по-пристрастяващи и трябва да намалим това", коментира Беньоф.
Според него в момента има объркване сред хората доколко социалните мрежи са полезни или вредни за хората и е работа на правителствата да се намесят и да внесат яснота, особено за родителите. Той дава за пример, че за цигарите има минимална възраст и регулации как могат да се рекламират, но няма такива правила за социалните мрежи.
Беньоф смята, че технологичната индустрия е като всяка друга индустрия и рано или късно правителствата ще трябва да се намесят в нея. "В момента има известна регулация, но вероятно ще е необходима още", казва той.
През последния месец Facebook се опитва да обърне внимание на някои от основните проблеми, които вредят на репутацията на компанията. Сред тях е разпространението на фалшиви новини, опитите за манипулации в избори чрез реклами и др. Марк Зукърбърг обяви, че посвещава годината на решаването на тези проблеми.
Първите усилия на компанията обаче не са посрещнати с особен ентусиазъм. Facebook обяви, че ще намали броя на новините, които се показват в профилите на потребителите. Освен това социалната мрежа обяви, че ще направи и допитване сред потребителите, които да кажат на кои медии имат доверие, за да могат техните публикации да се виждат приоритетно.
Оказва се обаче, че въпросното допитване е крайно базово. То има само два въпроса. Единият пита потребителя дали познава дадени медии в списък. Вторият въпрос е доколко има доверие на въпросните медии. Според компанията това е достатъчно с времето да се изгради ясна представа за коректните медии.
В категории:
Животът
Отново показа класа
Бишва любима на Гришо яхна...
Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус
Скандалът в борбата не стихва
Бишва любима на Гришо яхна...
26/01/2025, Неделя 22:00
1
Скандалът в борбата не стихва
26/01/2025, Неделя 21:30
1
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус
26/01/2025, Неделя 21:00
0
Огромен протест в Гърция
26/01/2025, Неделя 21:00
0
Русия съобщи, че е завладяла...
26/01/2025, Неделя 20:31
2
Отново показа класа
26/01/2025, Неделя 20:03
0
Много е щастлива
26/01/2025, Неделя 19:31
1
Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата
26/01/2025, Неделя 19:03
5
Обра точките на 57 години
26/01/2025, Неделя 19:00
0
Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак
26/01/2025, Неделя 18:56
0
Сръбската Беба подпали мрежата
26/01/2025, Неделя 18:31
1
Поколението Z – все по-технологично и самотно
26/01/2025, Неделя 18:12
0