Фейсбук готви грандиозни промени за потребителите
12 Януари 2018, Петък, 11:44 ч.
Източник: vesti.bgЦелта е да се увеличи количеството на съдържание, в което има "смислено взаимодействие" между потребителите
За много хора Facebook е основният източник на новини. Те разчитат да се информират най-вече по публикациите, които виждат в новинарския поток в профилите си. Това обаче е на път да се промени, защото компанията подготвя нова рязка промяна в подбора на публикации, които потребителите виждат, съобщава в. New York Times.
През годините Facebook си създаде "традиция" да прави резки промени в подбора на публикации в News Feed секцията. Сега тя се връща към корените си и ще поставя акцент над публикациите и коментарите на приятелите на потребителя.
Това ще е за сметка на публикациите от новини и компании. Facebook винаги е твърдяла, че приоритет имат публикациите от потребителите. С просто око обаче е видимо, че често постовете на брандирани страници и групи се виждат с много голяма честота.
Социалната мрежа иска да промени това. Целта е да се увеличи количеството на съдържание, в което има "смислено взаимодействие" между потребителите, коментира основателят на Facebook Марк Зукърбърг. Промяната започва да се прилага веднага, като ще бъде прилагана за потребителите поетапно през следващите няколко седмици.
Това означава, че потребителите ще виждат по-малко "вайръл" видеа, по-малко статии от медии и по-малко публикации от фирмени страници. Вместо това потребителите ще виждат повече публикации на своите близки и приятели, както и по-често ще се показват техните публикации, които са привлекли най-голям интерес от останалите.
Зукърбърг казва, че Facebook е проучила внимателно какви публикации се харесват от потребителите и кои им носят стрес или им вредят по някакъв начин. Според него трябва да се намали "пасивното съдържание", което той описва като видео клипове и статии, които не изискват много действие от потребителите.
"Искаме да се уверим, че продуктите ни не са просто забавни, но и полезни за хората. Затова трябва да рефокусираме системата", коментира Зукърбърг.
Въпреки това отново има критики, че по този начин Facebook рискува да "затвори потребителите в балони". Когато виждат само това, което им харесва, потребителите може да се окажат повлияни само от публикации, които подкрепят тяхната идеология и разбирания дори и фактите да не са коректни.
Facebook коментира, че описва целта на промените си така: Хората да се чувстват по-добре, след като са посетили социалната мрежа. Това означава повече взаимодействия с близките. Как точно Facebook ще балансира тези взаимодействия с ограничаването на фалшивите новини, все още не е ясно.
В категории:
Животът
Кара кола за 700 бона
Сигурно е бесен
Огромен протест в Гърция
Сръбската Беба подпали мрежата
Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата
Бишва любима на Гришо яхна...
26/01/2025, Неделя 22:00
1
Скандалът в борбата не стихва
26/01/2025, Неделя 21:30
1
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус
26/01/2025, Неделя 21:00
0
Огромен протест в Гърция
26/01/2025, Неделя 21:00
0
Русия съобщи, че е завладяла...
26/01/2025, Неделя 20:31
2
Отново показа класа
26/01/2025, Неделя 20:03
0
Много е щастлива
26/01/2025, Неделя 19:31
1
Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата
26/01/2025, Неделя 19:03
5
Обра точките на 57 години
26/01/2025, Неделя 19:00
0
Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак
26/01/2025, Неделя 18:56
0
Сръбската Беба подпали мрежата
26/01/2025, Неделя 18:31
1
Поколението Z – все по-технологично и самотно
26/01/2025, Неделя 18:12
0