×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Банка притиска хотел в Приморско - иска му парите от клиент, платил с чужда кредитна карта


Банка притиска хотел в Приморско - иска му парите от клиент, платил с чужда кредитна карта
Управителят на "Престиж Холидейс"АД Златина Бикова смята, че има и други хотели, с които банките се гаврят по подобен начин
09 Декември 2017, Събота, 23:59 ч.
Автор: Емел МАХМУД, снимка: Светлозария КИДЕРОВА

Ако е извършена транзакция от престъпник, ние каква вина имаме, пита хотелиерът

Огромен скандал се вихри след края на сезона в Приморско, свързан с голяма банка, чиято репутация е срината, а името й вече е синоним на рекетьор и изнудвач. Случаят вече е придобил достатъчно голяма гласност сред местния бизнес и е заради една кредитна карта, с която клиент на местен хотел е заплатил престоя си край брега. Банката настоява, че транзакцията била с престъпен характер и заради това хотелът трябвало да й върне парите, за да можела банката да ги възстанови на истинския картопритежател. Не става ясно обаче защо хотелският комплекс е виновен и защо банкерите първо не сезират компетентните органи, а се нахвърлят като граблива птица върху местния предприемач?

Управителят на „Престиж Холидейс“ АД Златина Бикова настоява Флагман.бг да даде гласност на проблема, за да се вземат мерки от МВР и Прокуратурата подобни случаи да не стават практика.

Ето какво разказа тя пред Флагман.бг:

Като във всяка цивилизована хотелска база и ние предлагаме услугата заплащане с кредитна карта. Ние сме корпоративни клиенти на банка и пос терминалите ни са предоставени от тях.

През август т.г. получихме резервация по имейл от чужденци, изпратихме оферта на клиентите, водихме съответната кореспонденция и след като бяха одобрени условията, обяснихме, че е задължително да се преведе депозит по сумата, каквато е политиката на хотела ни. Изпратиха ни данните от кредитната карта, след което преведоха и сумата по резервацията. Гостите ни пристигнаха, настанихме се и преди да си заминат благодариха за престоя в слънчево Приморско.

На 9-ти октомври т.г. получихме писмо от банката, че се натъкнали на измама чрез транзакция на стойност 1000 лв. Притежателят на същата тази карта се свързал с банката и твърдял, че нашият клиент не бил истинският картодържател. Поради което банкерите настояват ние да им преведем 1000 лв.

Ако действително е налице финансово престъпление, защо бързат да се обърнат към нас, а не към  компетентните органи, които да се заемат с разследване?  От наша страна предоставихме цялата документация - фактура, касови бележки, аргументиран отговор, че отказваме да възстановяваме каквото и да било, защото това е договор между хотела и клиента ни и не касае банката като трета страна. Смятахме, че повече няма да ни безпокоят. Току-що отново получихме ултимативно писмо, в което пише: „Банката-издател на картата инициира рекламация на транзакцията като основание измамни транзакции. В рекламациите бяха отхвърлени предоставените от ваша страна документи“.

Поразително е, че никой от тази банка не ни е предупредил, че можем да бъдем част от такива измами. Ние сме хотелиери, а не сме банкери, или полицаи. След като взимат комисиона от корпоративен клиент, на който са предоставили пос терминал за обслужване на клиентите, би трябвало да го запознаят с рисковете. Таксата за преводите е 4 %, т.е. след всяко теглене от карта от нас банката  взима 4 %. На въпросната сума от 1000 лв. комисионната беше 40 лв.

Заплашват ни с арбитражна комисия. Отделно да заплатим и сумата от 500 евро. 250 евро за разглеждане на казуса и още толкова - административна такса. А ако не предприемем действия, щели да изтеглят сумата от нашата сметка, казаха от банката.
Водя кореспонденция с г-жа Агнеса Гинчева - главен специалист към въпросната банка. Тя се държи грубо, на ден получавала по 50 обаждания от хотелиери за подобни проблеми. В едно от писмата до нас директно ни обвиниха, че работим със сайтове като букинг, подписвали сме договори с неоторизирани търговски туроператорски агенции и т.н.

Сумата от 1000 лв., която трябва да възстановим, не е голяма, но въпросът е принципен!

Ние получаваме резервации предимно от чужбина, предоставят ни данни от кредитната карта, аз тегля сумата, гостите идват и си тръгват, има резервации, които са и по 2-3 хил. евро. Всички ни представят  документи за самоличност. Но ние нямаме право да снимаме лични карти или кредитни карти. А и как да различим престъпника от почтения гост?!

Най-противното е, че искат ние да върнем парите и случаят да приключи.Но в нашето положение сигурно са десетки колеги

Флагман.бг написа писмо до въпросната банка по Закона за достъп до обществена информация. Очакваме отговора в законовия срок. Името на банката ще съобщим във втората част на нашето разледване.

В категории: Разследване


Флагман.БГ Защо се скара със сватята Защо се скара със сватята 26/01/2025, Неделя 14:40 1
Флагман.БГ Голям скандал в ефира на бТВ Голям скандал в ефира на бТВ 26/01/2025, Неделя 13:21 0
13
Коментара по темата
13.
Същия случай
11.12.2017 18:22:04
0
1
До номер 5 ХО , кажете кой адвокат да наемем , защото на мен ми обясниха че не мога да се боря с тях . Имам в предвид банките !Адвокат ми го заяви !
12.
Същия случай
11.12.2017 17:19:52
0
3
Аз съм в същото положение . Само че при мен нещата седят така : Имам търговски обект , в който ми пазариха две рускини . На края на сезона , попитаха за разпродажба и си накупиха доста , като платиха с карта през пост терминала . Транзакцията беше успешна и всичко беше наред до .....След месец и половина получавам обаждане от банката,че трябва да занеса бележката от пост терминала , и че има съмнение за крадена карта . Нося отчет от пост терминала и от касовата книга , че всичко е законово и редовно , но ..... разбирам че ми е блокирана сметката . Моля ви кажете към кого да потърся и аз помощ .
11.
Крадливите банки в България
11.12.2017 09:11:04
0
5
Отношението на банковите служители в България е пштресаващо и грубо.Никоя нормална банка с репутация не праща мутри да те плашат,за да си платиш вноската или пък да ти звънят откачени лелки и момиченца,които не знаят защо са там.Първа инвестиционна,Пощенска,Райфайзен...Всички са от един дол дренки.
10.
До 10
09.12.2017 08:59:31
2
11
Ти да не си служител на Райфайзен тъпунгер?! Каква нигерийска мафия, кви 5 лв?
Не разбра ли, че това е нова схема на пияните англичани за безплатни почивки? Туроператорите ги отсвириха за "лоша храна", "натравяния", "подхлъзване в коридора" и т. н. Минаха на друга схема за безплатни почивки!
Не четеш ли че само в Райфайзен имало по 50 такива обаждания от хотелиери на ден!
9.
Бай Пенчо
09.12.2017 08:37:56
14
4
Банката е права, а тези от хотелса се правят на ударени. Това е престъпна схема на нигерийската мафия. Съществува от над 10 години. Предоставят данни от крадени кредитни карти, искат скъпи услуги, а после търсят начин да си вземат част от парите. Няма хотел или фирма, която да не еполучавала подобно предложение. Да не се правят на утрепани ами д авнимават какви ги вършат.
8.
Gshsj
09.12.2017 07:58:35
2
16
Банката си има застраховка и да не се прави на интересна. Застрахователя да плати сумата.
7.
Sarafovo
09.12.2017 00:01:59
2
1
И ние точихме карти, но другите банки си взеха пос терминалитеч
6.
*********
08.12.2017 22:46:21
2
4
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
5.
хо
08.12.2017 21:32:30
1
9
ПОС терминала върви с договор с малки шрифтове и 1000 различни общи условия. Една част от тези условия ограничава картодържателите в срока на заявяване на неправомерната транзкация. При условие, че е минал повече от един месец, всеки некадърен адвокат трябва да може да оправи ако заведе дело. В случая банката няма нищо общо. Виза или Матеркард вече са се произнесли по оспорването, взели са парите от банката и сега банката си ги търси от търговеца. Това е защото някой некадърник в банката не е обжалвал оспорването както трябва и не е наблегнал на сроковете за заявяване на черджбак. Таксата от 4% е супер висока. Защо изобщо някой ще си взима ПОС терминал от българска банка? Има много възможности да ползвате чуждестранни банки и дружества за същото с по ниска такса, законни при това, без риск от запори и други неудобства.
4.
До клиента
08.12.2017 19:43:26
1
17
Дайте им 1000лв. и да изчезват направете кампания срещу тях и ще загубят два пъти повече .Нали знаете с вестник какво се убива банка и муха .Всички бизнес клиент от Приморско да отидат и да им върнат ПОС терминалите и ще почнат да си бъркат по дупките .
3.
Бай Х..
08.12.2017 18:24:57
1
26
Баси схемата! Тая банка ме разби направо! И си дръпнали и комисионната иначе...
И кво се получава сега:
1. Резервирам си почивка някъде
2. Плащам предварително с карта
3. Изкарвам си 20-ина дни на море или планина
4. След 2 месеца пускам жалба за "измамна транзакция"
5. Банката дърпа парите от сметката на хотела и ми ги връща
6. Хотела е нае*ан, аз съм една почивка напред
Да живеят българските банки!
НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА!
2.
Един
08.12.2017 17:55:14
0
30
Конкретната банка е Райфайзен. Но не само тази банка действа по този начин. Не се споменава каква е била картата, но примерно всички транзакции с Visa и Mastercard са застраховани - тоест, парите ще се вземат от застрахователя. Виж тъпаците от райфайзен няма да тръгнат да се разправят със собственика на бранда карта, щото ги е страх да не им променят условията за в бъдеще. По лесно е да тормозиш твоя си клиент - за наште малоумни банки, клиентът е враг и не е в твоя отбор.
1.
BSS
08.12.2017 17:39:19
2
26
Коя е банката че да идем всички и да си изтеглим парите от там.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Само във Флагман.бг! Боксове и ножове са изпаднали от тийнейджърския екшън в мола Само във Флагман.бг! Боксове и ножове са изпаднали от тийнейджърския екшън в мола 4-ма от участниците са установени и предадени на МВР Пламна пожар в жилищен блок в България Пламна пожар в жилищен блок в България Екшънът стана в Кюстендил, за щастие няма жертви Още три области обявиха грипна ваканция, а в Бургас - кога Още три области обявиха грипна ваканция, а в Бургас - кога Броят на болните расте, макар и не с толкова големи темпове, но има един сериозен проблем - има много отсъстващи учители, което изправя пред изпитание образователната система Ужас! Мъж загина при адски пожар Ужас! Мъж загина при адски пожар Причината е незагасена цигара  Вече спи спокойно, след като остави ЦСКА Вече спи спокойно, след като остави ЦСКА Не ми липсва футболът, призна Гриша Ганчев Тийнейджърки се млатиха брутално в бургаския мол „Галерия“ (ВИДЕО) Тийнейджърки се млатиха брутално в бургаския мол „Галерия“ (ВИДЕО) Грозната сцена се разигра снощи около 18 часа Идва ли увеличаване на всички заплати Идва ли увеличаване на всички заплати КНСБ настоява за 10% увеличение на заплатите и радикални промени в пенсиите – ще има ли сблъсък с правителството Единият от тях вие като магаре и отказа на Халваджиян, но другият ще влезе в шоу на Нова ТВ Единият от тях вие като магаре и отказа на Халваджиян, но другият ще влезе в шоу на Нова ТВ Софи Маринова също ще стане част от формата  Има ли големи губещи от сформирането на правителство с премиер Желязков? Има ли големи губещи от сформирането на правителство с премиер Желязков? "Докарахме се дотам, че и "някакъв" модел на управление да ни върши работа", каза политологът Любомир Стефанов Въоръжен психично болен вдигна на крак полицията в... Въоръжен психично болен вдигна на крак полицията в... Разградско
Изненадва всички с впечатляваща трансформация – как го постига Изненадва всички с впечатляваща трансформация – как го постига Лицето на тв водещата блести след скъпи козметични процедури Защо се скара със сватята Защо се скара със сватята Малката Лора стана ябълката на раздора между двете най-добри приятелки Почина известен преподавател Почина известен преподавател Вестта за смъртта на Прибойски потопи в скръб всичките му колеги и поколения ученици Преди 8 месеца играха финал на Шампионска лига, днес се разпадат на парчета Преди 8 месеца играха финал на Шампионска лига, днес се разпадат на парчета На 1 юни миналата година „жълто-черните“ не бяха далеч от това да изненадат фаворита Реал Мадрид и да поведат през първото полувреме на „Уембли“ Десетки убити при нападение срещу болница в чужбина Десетки убити при нападение срещу болница в чужбина Трагедия в Судан Голям скандал в ефира на бТВ Голям скандал в ефира на бТВ Цената на шофьорските курсове скача до 2000 лв. – корупция, лоши въпроси и скандални технологии разтърсват системата Наркокартелите издадоха смъртната му присъда Наркокартелите издадоха смъртната му присъда Боевски не е в България и вероятно се укрива в Испания заради опасения за сигурността си Четири сценария за прекратяване на войната: Тръмп е на ход Четири сценария за прекратяване на войната: Тръмп е на ход Има добър, но и кошмарен вариант за Киев Тя харчи 216 000 долара на ден Тя харчи 216 000 долара на ден Съпруга е на милиардер от Дубай Огромна любовна драма заради... Огромна любовна драма заради... Котарак
Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Бойко Борисов е изключително добър в едно нещо - да си намери повод да се разсърди. Виц на деня Виц на деня Всички пътища водят към Рим, само в България към автосервиза
Виц на деня Виц на деня В съда.
-Твърдите, че сте хвърляли домати по съседа си, но главата му е в рани.
-Ами те бяха в буркани.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Злобата си личи от километри.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори