Пропуски в изискванията за зимните гуми са причина за много катастрофи
28 Ноември 2017, Вторник, 22:15 ч.
Източник: бтвЗаконът се нуждае от спешна поправка, заявиха от Асоциацията на пострадалите при катастрофи
Тежките камиони предпоставят блокиране на основни пътни артерии през зимата.
Оказва се, че в закона има огромна празнина в частта му за изискванията за зимни гуми.
ТИР блокира магистрала „Тракия” за няколко часа, след като се завъртя при 19-ия километър вчера. Инцидентът предизвика километрично задръстване.
Часове по-късно регионалният министър написа възмутен във „Фейсбук”, че ТИР-ът се е движел на ски и публикува снимки, на които се вижда, че гумите на камиона са видимо износени.
В случая обаче акт за некачествени гуми не е съставен. Причината – законът е спазен.
С други думи, ако дълбочината на грайфера е поне 4 милиметра, камионите и всички останали превозни средства не са в нарушение. Тази празнина в закона обаче създава предпоставки за много тежки катастрофи, казва експертът Красимир Георгиев.
„Какво става, ако този грайфер е 4 милиметра, а снегът е 5 милиметра? Получава се една маса между настилката и гумата и от там произлиза понятието аквапланинг – шейна”.
Законът се нуждае от спешна поправка, заявиха от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
„Може би ще имаме 65-та или 70-та поправка, но това е неизбежно, след като помислихме за леките автомобили, те да бъдат със зимни гуми, нека вземем най-добрите европейски практики и за камиони, и рейсове”, каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
Експертите в правителствения сектор също са на мнение, че в закона има дупка.
„Много експерти са против това, което е прието, естествено, че трябва да се помисли”, коментира Красимир Сребров, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация".
„Явно има някакви пропуски в нормативната база, тъй като опитът ни показва, че и 5 милиметра на автомагистрала създава огромен проблем при тежкото движение”, заяви Дончо Атанасов, председател на УС на АПИ.
Дневно по републиканската пътна мрежа се движат около 10 000 тежкотоварни камиона.
В категории:
Животът
Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак
Отново показа класа
Много е щастлива
Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали
Сигурно е бесен
Отново показа класа
26/01/2025, Неделя 20:03
0
Много е щастлива
26/01/2025, Неделя 19:31
1
Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата
26/01/2025, Неделя 19:03
2
Обра точките на 57 години
26/01/2025, Неделя 19:00
0
Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак
26/01/2025, Неделя 18:56
0
Сръбската Беба подпали мрежата
26/01/2025, Неделя 18:31
0
Поколението Z – все по-технологично и самотно
26/01/2025, Неделя 18:12
0
Лукашенко с интересна фраза
26/01/2025, Неделя 18:00
0
Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали
26/01/2025, Неделя 17:48
0
Баща му съобщи отлична новина
26/01/2025, Неделя 17:30
0
Министърът на туризма връчи специални грамоти
26/01/2025, Неделя 17:00
0
Бижуто й струва 1,1 млн. долара
26/01/2025, Неделя 16:38
3
своевременно се почистват.Когато една гума е галош няма значение дали е зимна или лятна.Когато един път е непочистен от снега и обработен с пясък и сол няма особено значение с какви гуми се движи автомобила.