Версия: Тежките травми при катастрофата край Микре говорят за липса на предпазни колани
18 Ноември 2017, Събота, 13:45 ч.
Източник: бтвЕдна част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват, коментира Владимир Тодоров
Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре – лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира в студиото на „Тази събота” Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.
„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%”, посочи още той.
Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента – може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние, коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.
И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара, посочи Тодоров.
Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн., отбеляза Стратиев.
Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна, смята пък Тодоров. По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка – някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали – защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари – въпрос на бюрокрация е.
Кадър: МВР
Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.
Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки – на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.
Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти, призова Тодоров. Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще ма наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси, описа процедурата той.
Вижте още във видеото:
В категории:
Пътна обстановка
Днес се навършват 80 години от смъртта на Петър Дънов
Докъде пътува българинът през ноември
Изпийте това преди да седнете на празничната трапеза
Автобус падна в езеро, загинаха трима души
Норвежки кораб отказал да спаси руски моряци от потъналия "Урса Майор"
3000 души в региона на Троян все още нямат ток
27/12/2024, Петък 20:00
1
Направили Орешник с немски и японски металообработващи системи
27/12/2024, Петък 19:40
3
Южна Корея в политически хаос: Парламентът отстрани и действащия президент Хан Дък-су
27/12/2024, Петък 19:20
0
Какво се случва с петролния разлив в Черно море?
27/12/2024, Петък 19:00
3
Руски съд глоби TikTok с 3 милиона рубли
27/12/2024, Петък 18:40
1
Учените с интересно откритие за синеоките
27/12/2024, Петък 18:20
0
Турция неутрализира 14 терористи
27/12/2024, Петък 18:00
0
„Гостенка” упои мъж и задигна над 20 000 лв. от жилището му
27/12/2024, Петък 17:40
0
Майк Тайсън изпаднал в депресия след загубата от ютубъра-боксьор
27/12/2024, Петък 17:20
0
Експерти предупреждават: Зад волана няма безопасно количество алкохол
27/12/2024, Петък 17:00
0
Високите цени и политиката погубват сладкарницата на Линда Петкова
27/12/2024, Петък 16:45
5
Арестуваха българин, държал насила сляпа жена в изоставен хотел в Гърция
27/12/2024, Петък 16:24
0