Версия: Тежките травми при катастрофата край Микре говорят за липса на предпазни колани
18 Ноември 2017, Събота, 13:45 ч.
Източник: бтвЕдна част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват, коментира Владимир Тодоров
Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре – лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира в студиото на „Тази събота” Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.
„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%”, посочи още той.
Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента – може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние, коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.
И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара, посочи Тодоров.
Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн., отбеляза Стратиев.
Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна, смята пък Тодоров. По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка – някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали – защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари – въпрос на бюрокрация е.
Кадър: МВР
Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.
Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки – на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.
Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти, призова Тодоров. Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще ма наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси, описа процедурата той.
Вижте още във видеото:
В категории:
Пътна обстановка
При проблеми с акумулатора или стартирането на двигателя: Причината може да се крие в алтернатора
Стана 108 кила
Майката на Атижа прогони Петър
Meteo Balkans: Снежна виелица блокира половин България, метър сняг ще натрупа до часове
Гаджето на Гого проговори
Тази вечер е подходяща за чувствен и бавен секс
26/11/2024, Вторник 22:00
2
При проблеми с акумулатора или стартирането на двигателя: Причината може да се крие в алтернатора
26/11/2024, Вторник 21:40
0
Обра точките на 73 години
26/11/2024, Вторник 21:20
0
Създадоха спагети, по-тънки от човешки косъм
26/11/2024, Вторник 21:01
0
Защо Николета Лозанова си крие лицето?
26/11/2024, Вторник 20:38
0
Проговори за Ивка Бейбе
26/11/2024, Вторник 20:21
0
Стана 108 кила
26/11/2024, Вторник 20:00
0
Майката на Атижа прогони Петър
26/11/2024, Вторник 19:40
0
61-годишна жена роди първото си бебе
26/11/2024, Вторник 19:20
1
"Увеличете помощта за Украйна"
26/11/2024, Вторник 19:03
8
Meteo Balkans: Снежна виелица блокира половин България, метър сняг ще натрупа до часове
26/11/2024, Вторник 18:39
0
"Казармата е загуба на време"
26/11/2024, Вторник 18:21
20