×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

От умора спим в пилотската кабина: Разследване на Libération за Ryanair


28 Октомври 2017, Събота, 18:46 ч.
Източник: Offnews.bg

В последната минута във WhatsApp получаваме адреса, на който ще се срещнем. Скромна квартира в близост до белгийското летище. На звънеца няма име, оглеждат ни внимателно зад прозореца. Срещата с кабинния екипаж на Ryanair изисква твърде много предпазни мерки. Първите им думи са: "Не забравяйте да промените имената ни и не давайте прекалено много подробности на кои полети работим, нито за конкретното място, на което се намираме"

Така започва разследването на френския всекидневник Libération за авиокомпанията Ryanair. В трудовите договори на кабинния екипаж има клауза, която им забранява да контактуват с медиите.

Ако има подозрения, че някой е нарушил тази клауза, го привикват в Дъблин за допълнителни разговори.

Заради изтощителния труд стюардесите и стюардите на Ryanair най-после са решени да се обединят в синдикат, първия в историята на авиокомпанията, който да защитава правата им, пише вестникът.

Работя по 12 часа, но ми плащат само за 8 часа и половина

Ставам в 4 ч. сутринта. За оперативка преди полета трябва да съм на летището в 5:35 ч. Обикновено оперативките се провеждат в специално оборудвана зала, но на летището в Брюксел съвещанието ни е на борда на самолета. Компанията няма офис в белгийската столица, разказва един от стюардите.

В 6 ч. започваме работата си по посрещането на пасажерите на борда. Двигателите на самолета обаче се включват към 6.30 ч. - чак от този момент започва броенето на времето, за което получаваме заплащане. Плащат ни само докато двигателите работят. На практика работя по 12 часа, но ми плащат само за 8 часа и половина, обяснява стюардът.

Изпит по каталога, дори и когато си в отпуска

Авиокомпанията изисква от служителите си и повече продажби на стоки по време на полета.

По информация на Libération, на всеки шест месеца Ryanair изпраща на кабинния екипаж справка какви са продажбите по време на техните полети спрямо средните показатели на компанията. Тези, които не са продали достатъчно, трябва да посещават допълнителни тренинги. Стюардите и стюардесите трябва да знаят наизуст имената на продуктите от каталога и офертите с промоции.

Веднъж ми се обадиха, докато бях в отпуск. Искаха да изброя стоките, които в момента са на промоция, разказва стюардеса в Ryanair.

Членовете на кабинния екипаж могат да достигнат заплащане от 40 000 евро годишно, заявяват от компанията пред френското издание. Това означава около 3 300 евро на месец. По информация на Libération обаче много от стюрдесите и стюардите, даже и при натоварен график, получават около 1 300 евро месечно.

Част от екипажа на Ryanair всъщност работи в друга компания - Crewlink. Централният офис на Crewlink е в Дъблин, а компанията предоставя екипи за Ryanair. Наетите от Crewlink, макар и да работят за Ryanair, получават в пъти по-малко заплащане от кабинните екипажи, подписали договор директно с Ryanair, изчислява френското издание.

Сън в пилотската кабина

Пилотите на авиокомпанията летят около 900 часа годишно, тоест максимално разрешеното по закон време. Техните колеги от Air France, например, рядко надвишават 700 часа годишно.

Към края на работната седмица умората вече се усеща. Затова и заспиваме в пилотската кабина по време на полет, макар и да е забранено при кратки полети, твърди пред вестника пилот, който работи в Ryanair.

По думите му, при такова натоварване пилотите напускат авиокомпанията по собствено желание толкова бързо, че даже не успяват да организират прощално парти за колегите си.

Пилотите на Ryanair получават от 55 до 155 евро на час - в зависимост от техния стаж. Но често им се налага сами да си плащат баджовете, които трябва да носят на летището, за задължителните медицински прегледи и даже за специалната жилетка, която е необходима при проверката на самолета преди полет.

В категории: Бизнес


Коментари
Флагман.БГ Уникален "Ерген" в Бургас Уникален "Ерген" в Бургас 22/02/2025, Събота 10:00 0
Флагман.БГ Огромен проблем за родните хотелиери Огромен проблем за родните хотелиери 22/02/2025, Събота 08:38 4
Голяма Задушница е
Голяма Задушница е 22/02/2025, Събота 08:10 1
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Термометърът удари минус 23 градуса в... Термометърът удари минус 23 градуса в... Села в Североизточна България Бронзов паметник на Васил Левски грейва в Бургас Бронзов паметник на Васил Левски грейва в Бургас Известният творец от града Радостин Дамасков трябва да направи скулптурата, планира се тя да е много голяма Уникален "Ерген" в Бургас Уникален "Ерген" в Бургас Той пристигна в местния зоопарк, за да се срещне с Аманда и Марая Промяна в движението около гробищния парк в Бургас Промяна в движението около гробищния парк в Бургас Налага се заради отбелязването на Месопустна Задушница Бургазлия се спаси на косъм в "Един за друг" Бургазлия се спаси на косъм в "Един за друг" Митко и Ирина вече са считани за морални победители Какво се случва в столицата? Какво се случва в столицата? Непочистен лед в центъра... Огромен проблем за родните хотелиери Огромен проблем за родните хотелиери Не достигат работници от България Бургас посреща второто издание на „СОЛиСиМи“ Бургас посреща второто издание на „СОЛиСиМи“ Този уникален форум събира на една сцена млади таланти и утвърдени музиканти, за да предложи на публиката нов, вдъхновяващ поглед към класическата музика Зимата се смилява над Царево, Приморско и Созопол Зимата се смилява над Царево, Приморско и Созопол Какво ще е времето? Голяма Задушница е Голяма Задушница е Почитаме паметта на починалите
Тръмп с ключов коментар за Зеленски и Путин Тръмп с ключов коментар за Зеленски и Путин Зове за преговори между Киев и Москва Мъск със смразяващи думи за Украйна Мъск със смразяващи думи за Украйна Отношенията между Вашингтон и Киев са много динамични, получи се разлив Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Колинс е модел Нападение с нож в Берлин Нападение с нож в Берлин Мъж беше намушкан при Мемориала на Холокоста Каза за Реал Мадрид Каза за Реал Мадрид Няма шанс Ямал да премине в "белия балет" Той не е виновен Той не е виновен Рефер отнесе санкция заради рядко виждана ситуация Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Ще изпратим само мироопазващи сили и то в подходящ момент, уверява Н.Пр. Натаниел Копси, но Русия не ги ще там и може да се превърнат в пушечно месо   Бъфет продаде 50% от портфолиото си, да се готвим ли за криза? Бъфет продаде 50% от портфолиото си, да се готвим ли за криза? На обща стойност от близо 150 млрд. долара, серията от продажби е прецедент в кариерата на легендарния финансист Ватиканът с последна информация за състоянието на папата Ватиканът с последна информация за състоянието на папата Франциск се лекува в римската болница „Джемели“, където беше приет на 14 февруари Макрон ще предупреди Тръмп да не проявява слабост пред Путин Макрон ще предупреди Тръмп да не проявява слабост пред Путин Очаква се срещата да е в понеделник, за да обсъдят ситуацията в Украйна
Бойко Борисов Бойко Борисов Оказва се, че вратата на ПП не се отваря и затваря, а се върти Виц на деня Виц на деня Жена към мъжа си:
- Всички мъже сте еднакви...!
Съпругът:
- Ти пък всички ли си изпробвала!
Виц на деня Виц на деня - Тате, защо мама казва, че си прасе?
- Защото и ям буламачите!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Много е трудно да не правиш нищо, никога не знаеш кога си свършил.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори