×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как в Германия ремонтират аутобаните така, че да издържат половин век (УНИКАЛНИ СНИМКИ)


24 Октомври 2017, Вторник, 17:00 ч.
Източник: Блиц

Германските магистрали отдавна са станали синоним на качество, надеждност и скоростни пътища. Разбираемо е с кого трябва всички да се сравняват. Това пише Хроника инфо. В Германия всяка година асфалтът се сменя, докато в останалата Европа това се прави на всеки 30-50 години. А виждали ли сте как се ремонтира в Германия федерална магистрала? И каква е тайната?  

В превод от немски „аутобан“ означава само „път за автомобили“. Също така, това е и пътната мрежа, която оплита цялата страна. При това пътищата са надеждни и безопасни. При строенето им обаче при нас и в Германия има огромна разлика – при подхода, в технологиите на строителството.



Умилително е как немците временно маркират включването в магистралата с пътен знак.



Капиталов ремонт на пътя, просто, означава неговото повторно построяване. При приключването на укрепването на грунда и подготовката за полагане на основите работните бригади се трудят по 12 часа на ден, започвайки от 05:00 часа сутринта. На ден те минават по 700 – 1000 метра. 

Да се разкаже за технологията по полагането на такива пътищата може само с няколко изречения, а в процеса няма нищо фантастично.    Типичният аутобан в Германия може да си представите като сандвич, който се състои от мразоустойчив слой на основата, чакълесто-пясъчна основа от 25 сантиметра, укрепена с цимент, покритие от циментобетон с дебелина 27 сантиметра.  Отгоре има сос по вкус на клиента – финална обработка, например, слой бетон (на немски waschbeton) или елмазнофрезована повърхност.  

Как се прави този сандвич? На подготвения участък се разстила текстилна подложка, слой геотекстил. Тя служи за разделяне на слоевете на пътната настилка и изпълнява дренираща функция. По този „килим“ спокойно може да се движат самосвали с бетонна смес.   Следват дюбели, които ще бъдат използвани в качеството на арматура за съединение на съседните плочи. Самосвалите докарват материалите, циментобетонна смес от два сорта (за горното и долното покритие), от разположения в близост мобилен завод. Преди началото на полагането на първия слой подложката се полива с вода.  Докараната „малка планина“ от материали се разнася по ширината на пътното платно. Всички се прави с техника, човекът само контролира процеса. Така целият участък от магистралата изглежда отгоре: три жълти машини пълзят, като гъсеници, една след друга. Първата е необходима за полагането на долния слой на покритието, втората за горния слой. Третата носи защитно филмообразуващо средство и придава готова форма и текстура. В процеса на полагането на пътя участва малък брой работници: ръчен труд тук на практика няма. На обекта работят не повече от 15 души.

По подобна технология в света в момента се строят само пистите за кацане и излитане в летищата. Колко струва един такъв път? По думите на представител на изпълнителя, целият проект по ремонта на 10-километров участък на магистралата (три ленти и тротоар) е струвал 20 милиона евро. Тоест, 1 километър – 2 милиона евро. Идеално гладкото покритие се полага, сякаш е масло на топъл хляб. Но най-много на строежа впечатляват не иновациите, а хората. Машините не са им оставили много тежка работа, трябва да контролират и да проверяват. Но само ако може да видите с каква любов и практическа надеждност тези груби мъже вършат своята работа. Няма нито едно небрежно движение, нито един намек за халтура. Те строят пътя за себе си и своите деца, за своята страна. Все пак ще трябва да пътуват по нея, защо трябва да се вършат глупости.     

Сигурно, читателят вече е заподозрял нещо нередно и е готов да пише коментари, че в Германия зимата не е зима, грунда е друг, в по-студените региони дори и асфалта не оцелява, че бетонът в момента просто е модерен. Да, ама не, циментобетонът може и по-добре да издържа, ако не се правят глупости и не се краде. Един от плюсовете на тази технология е липсата на деформации при промените в температурите и сакралния „преход през нулата“. В Америка, където в южните щати е много топло, а в северните много студено, това са го разбрали отдавна, затова 60% от всичките пътища в страната са точно с такова покритие. Още един мит, че бетоновите пътища са много шумни. Това е остаряла информация, защото съвременните методи на строителство са позволили максимално доближаване по ниво на шум до асфалтовите покрития. А от екологична гледна точка, тази технология е много по-добра: асфалтът се прави от петрол, бетонът от варовик. Той не изпуска токсични газове при нагряване и става за вторична обработка. Също така, бетонът три пъти по-силно отразява светлината, затова да се кара по него през нощта ще е по-комфортно. 















В категории: Бизнес


5
Коментара
Флагман.БГ Бишва любима на Гришо яхна... Бишва любима на Гришо яхна... 26/01/2025, Неделя 22:00 1
Огромен протест в Гърция
Огромен протест в Гърция 26/01/2025, Неделя 21:00 0
Отново показа класа
Отново показа класа 26/01/2025, Неделя 20:03 0
Флагман.БГ Много е щастлива Много е щастлива 26/01/2025, Неделя 19:31 2
Флагман.БГ Обра точките на 57 години Обра точките на 57 години 26/01/2025, Неделя 19:00 0
Флагман.БГ Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата 26/01/2025, Неделя 18:31 1
5
Коментара по темата
5.
запознат
26.10.2017 21:24:44
0
0
До N 3. Плочките ги внесоха от Турция- трето качество, но закупени по фактура за 1-во.
4.
asdfg
24.10.2017 16:10:33
0
1
1км = 2 000 000 евро в България изписват много повече и влагат 1/10 даже няма и толкова при нас 5 сантиметра чакъл 5 сантиметра асфалт и стига толкова.
3.
Ночо
24.10.2017 14:42:13
0
5
Плочките по "Александровска" ги внесоха 2010 г през пристанище "Рибно"... Откъде ли???
2.
Райна Христова Бургас
24.10.2017 14:36:09
0
10
Много точно е описано методът на работа и качеството на аутобаните в Германия.Това не се прилага у нас по няколко причини. Липса на достатъчно средства, отклоняване на средства, което в конкретен превод означава изписани качествени материали, но закупени само по фактура такива и разликата потъва в нечии джоб- както асфалтовите плочки на Аалександровска в Бургас. Другата причина е некомпетентно извършена работа, т.е. от някои, които само са гледали и от там придобили опит. Може би ако се разходим да Зимбабве ще установим, че пътищата им са по- добри. Ей това е в България и затова асфалтът се размеква. Лошите пътища са предпоставка за голям процент ПТП. Аз съм на мнение, че хората трябва да спрат да плащат пътен данък, или да потърсят сметка къде потъват средствата им, след като пътищата са катастрофални.
1.
Az
24.10.2017 14:22:16
2
3
Otkrite razlikite xa xa bylgaristsn
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Това не са първите, а поредните гальовни животни, алармира Мартина Динева Скандалът в борбата не стихва Скандалът в борбата не стихва "Затриваме децата, а федерацията се интересува само от чужденците", твърди олимпийският шампион Георги Мърков Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Джип „Мерцедес“ е паркирал безобразно в зелените площи до блок 42 в ж.к.“Възраждане“ Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Държавата е подготвила механизъм, който да предотврати сериозен финансов натиск върху българските домакинства Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Новият министър лансира старата идея  Много е щастлива Много е щастлива Известна певица се радва на лични и професионални успехи Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бързото развитие на Бургас откъм публична, здравна, образователна и социална инфраструктура, води до сериозен интерес и реално пазарът е в невиждан подем Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Трябваха ни секунди, за да отидем в задната кабина. Клекнахме ли, не знам вече, прегърнахме се и чакахме удара, сподели Пламен Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Севим Али и Ешереф Ешереф вече са подали питане към социалния министър, а кметът усилено търси нови инвеститори  Баща му съобщи отлична новина Баща му съобщи отлична новина Везенков-младши и Коди ще играят за България във важни мачове
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Получи подкрепата на 87 % от избирателите, според екзитпола Огромен протест в Гърция Огромен протест в Гърция Съседите търсят справедливост след влакова катастрофа Русия съобщи, че е завладяла... Русия съобщи, че е завладяла... Още едно село в Донецка област Пуснете учениците във ваканция Пуснете учениците във ваканция Това е призивът на педиатър Отново показа класа Отново показа класа Попов с престижно класиране Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Божидар Колев е съсобственик на "Технополис" и "Практикер" Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата Пусна снимки по бански от Тайланд, влюбените емотикони не закъсняха Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколение Z включва хора, родени между 1997 и 2012 г. Лукашенко с интересна фраза Лукашенко с интересна фраза Той счита, че Беларус се радва на сериозна демокрация Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Изобретението предизвика интерес и множество коментари в социалните мрежи
Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Бойко Борисов е изключително добър в едно нещо - да си намери повод да се разсърди. Виц на деня Виц на деня Всички пътища водят към Рим, само в България към автосервиза
Виц на деня Виц на деня В съда.
-Твърдите, че сте хвърляли домати по съседа си, но главата му е в рани.
-Ами те бяха в буркани.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Злобата си личи от километри.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори