×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Водещи анестезиолози от България и чужбина пристигат в Бургас в края на март
  • Състоянието на папата остава критично
  • Предполагаемата майка на 13-ото дете на Илон Мъск го съди
  • Съдът окончателно реши да отнеме автомобила на Нойзи
  • Премиерът разпореди връзка между системите на НАП и Агенция "Митници" с камерите на АПИ
  • Митничари установиха близо 10 кг марихуана в багажа на пътничка на "Летище София"
  • Откриха два отрязани крака в туристически обувки край Сена
  • Механотехникумът в Бургас на 100 години
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как в Германия ремонтират аутобаните така, че да издържат половин век (УНИКАЛНИ СНИМКИ)


24 Октомври 2017, Вторник, 17:00 ч.
Източник: Блиц

Германските магистрали отдавна са станали синоним на качество, надеждност и скоростни пътища. Разбираемо е с кого трябва всички да се сравняват. Това пише Хроника инфо. В Германия всяка година асфалтът се сменя, докато в останалата Европа това се прави на всеки 30-50 години. А виждали ли сте как се ремонтира в Германия федерална магистрала? И каква е тайната?  

В превод от немски „аутобан“ означава само „път за автомобили“. Също така, това е и пътната мрежа, която оплита цялата страна. При това пътищата са надеждни и безопасни. При строенето им обаче при нас и в Германия има огромна разлика – при подхода, в технологиите на строителството.



Умилително е как немците временно маркират включването в магистралата с пътен знак.



Капиталов ремонт на пътя, просто, означава неговото повторно построяване. При приключването на укрепването на грунда и подготовката за полагане на основите работните бригади се трудят по 12 часа на ден, започвайки от 05:00 часа сутринта. На ден те минават по 700 – 1000 метра. 

Да се разкаже за технологията по полагането на такива пътищата може само с няколко изречения, а в процеса няма нищо фантастично.    Типичният аутобан в Германия може да си представите като сандвич, който се състои от мразоустойчив слой на основата, чакълесто-пясъчна основа от 25 сантиметра, укрепена с цимент, покритие от циментобетон с дебелина 27 сантиметра.  Отгоре има сос по вкус на клиента – финална обработка, например, слой бетон (на немски waschbeton) или елмазнофрезована повърхност.  

Как се прави този сандвич? На подготвения участък се разстила текстилна подложка, слой геотекстил. Тя служи за разделяне на слоевете на пътната настилка и изпълнява дренираща функция. По този „килим“ спокойно може да се движат самосвали с бетонна смес.   Следват дюбели, които ще бъдат използвани в качеството на арматура за съединение на съседните плочи. Самосвалите докарват материалите, циментобетонна смес от два сорта (за горното и долното покритие), от разположения в близост мобилен завод. Преди началото на полагането на първия слой подложката се полива с вода.  Докараната „малка планина“ от материали се разнася по ширината на пътното платно. Всички се прави с техника, човекът само контролира процеса. Така целият участък от магистралата изглежда отгоре: три жълти машини пълзят, като гъсеници, една след друга. Първата е необходима за полагането на долния слой на покритието, втората за горния слой. Третата носи защитно филмообразуващо средство и придава готова форма и текстура. В процеса на полагането на пътя участва малък брой работници: ръчен труд тук на практика няма. На обекта работят не повече от 15 души.

По подобна технология в света в момента се строят само пистите за кацане и излитане в летищата. Колко струва един такъв път? По думите на представител на изпълнителя, целият проект по ремонта на 10-километров участък на магистралата (три ленти и тротоар) е струвал 20 милиона евро. Тоест, 1 километър – 2 милиона евро. Идеално гладкото покритие се полага, сякаш е масло на топъл хляб. Но най-много на строежа впечатляват не иновациите, а хората. Машините не са им оставили много тежка работа, трябва да контролират и да проверяват. Но само ако може да видите с каква любов и практическа надеждност тези груби мъже вършат своята работа. Няма нито едно небрежно движение, нито един намек за халтура. Те строят пътя за себе си и своите деца, за своята страна. Все пак ще трябва да пътуват по нея, защо трябва да се вършат глупости.     

Сигурно, читателят вече е заподозрял нещо нередно и е готов да пише коментари, че в Германия зимата не е зима, грунда е друг, в по-студените региони дори и асфалта не оцелява, че бетонът в момента просто е модерен. Да, ама не, циментобетонът може и по-добре да издържа, ако не се правят глупости и не се краде. Един от плюсовете на тази технология е липсата на деформации при промените в температурите и сакралния „преход през нулата“. В Америка, където в южните щати е много топло, а в северните много студено, това са го разбрали отдавна, затова 60% от всичките пътища в страната са точно с такова покритие. Още един мит, че бетоновите пътища са много шумни. Това е остаряла информация, защото съвременните методи на строителство са позволили максимално доближаване по ниво на шум до асфалтовите покрития. А от екологична гледна точка, тази технология е много по-добра: асфалтът се прави от петрол, бетонът от варовик. Той не изпуска токсични газове при нагряване и става за вторична обработка. Също така, бетонът три пъти по-силно отразява светлината, затова да се кара по него през нощта ще е по-комфортно. 















В категории: Бизнес


5
Коментара
5
Коментара по темата
5.
запознат
26.10.2017 21:24:44
0
0
До N 3. Плочките ги внесоха от Турция- трето качество, но закупени по фактура за 1-во.
4.
asdfg
24.10.2017 16:10:33
0
1
1км = 2 000 000 евро в България изписват много повече и влагат 1/10 даже няма и толкова при нас 5 сантиметра чакъл 5 сантиметра асфалт и стига толкова.
3.
Ночо
24.10.2017 14:42:13
0
5
Плочките по "Александровска" ги внесоха 2010 г през пристанище "Рибно"... Откъде ли???
2.
Райна Христова Бургас
24.10.2017 14:36:09
0
10
Много точно е описано методът на работа и качеството на аутобаните в Германия.Това не се прилага у нас по няколко причини. Липса на достатъчно средства, отклоняване на средства, което в конкретен превод означава изписани качествени материали, но закупени само по фактура такива и разликата потъва в нечии джоб- както асфалтовите плочки на Аалександровска в Бургас. Другата причина е некомпетентно извършена работа, т.е. от някои, които само са гледали и от там придобили опит. Може би ако се разходим да Зимбабве ще установим, че пътищата им са по- добри. Ей това е в България и затова асфалтът се размеква. Лошите пътища са предпоставка за голям процент ПТП. Аз съм на мнение, че хората трябва да спрат да плащат пътен данък, или да потърсят сметка къде потъват средствата им, след като пътищата са катастрофални.
1.
Az
24.10.2017 14:22:16
2
3
Otkrite razlikite xa xa bylgaristsn
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тази зрелищна катастрофа по чудо се размина без жертви Тази зрелищна катастрофа по чудо се размина без жертви Водачът на обърналата се кола е транспортиран за преглед в МБАЛ-Пазарджик с повърхностни травми 19-годишна опита да пренесе близо 10 кг марихуана през летището 19-годишна опита да пренесе близо 10 кг марихуана през летището Момичето е задържано за срок до 72 часа Ако пържиш картофите така, ще искат да ги ядат още от тигана Ако пържиш картофите така, ще искат да ги ядат още от тигана Главният готвач Джими Оливър обясни как картофите ще се превърнат в истински шедьовър Борисов за исканията на ДПС-ДПС: Никой няма изгода да падне кабинетът сега Борисов за исканията на ДПС-ДПС: Никой няма изгода да падне кабинетът сега Цените скочиха не заради еврото, а заради управлението, обяви бившият премиер Фалшива новина погреба Софка, тя дори не знаела Фалшива новина погреба Софка, тя дори не знаела Жива съм, няма нищо такова, заяви певицата  Пеевски: Ще подкрепим бюджета, но ще внесем предложения между двете четения Пеевски: Ще подкрепим бюджета, но ще внесем предложения между двете четения Според него Киселова се е отказала да иска имунитетите на Ибрямов и Рангелов Йонко Грозев – от провален кандидат за главен прокурор до предложение за конституционен съдия Йонко Грозев – от провален кандидат за главен прокурор до предложение за конституционен съдия Кой е съдията с противоречива репутация, номиниран от ПП-ДБ за Конституционния съд? Лидерът на ДПС-ДПС доц. Джевдет Чакъров: Кадровата политика не трябва да се определя по квоти Лидерът на ДПС-ДПС доц. Джевдет Чакъров: Кадровата политика не трябва да се определя по квоти Искаме проф. Костадин Ангелов да бъде сменен, каза лидерът на ДПС-ДПС Откриха заровено човешко тяло край София Откриха заровено човешко тяло край София Полицията е задържала трима Шокиращи разкрития за педофила Мартин от Бургас Шокиращи разкрития за педофила Мартин от Бургас Блудствал и снимал поне 4 момчета, плащал им дребни суми между 10 и 20 лева
Солени глоби за гледане на пиратско видео в Гърция Солени глоби за гледане на пиратско видео в Гърция Глобата е структурирана на етапи, започвайки от 750 евро за домашни потребители и се увеличава до 1500 евро в случаи на публично показване на места като кафенета и хотели Следващата мишена на Путин е Полша, а след нея България, твърди шефът на украинското разузнаване Следващата мишена на Путин е Полша, а след нея България, твърди шефът на украинското разузнаване Русия не се възприема като федерация, а като империя, посочи Буданов Второто плащане по ПВУ на стойност 653 млн. евро ще бъде отказано, обяви вицепремиерът Второто плащане по ПВУ на стойност 653 млн. евро ще бъде отказано, обяви вицепремиерът България е изпълнила 85 % от реформите, но няма да получи средства Отмъщението му не закъсня Отмъщението му не закъсня Дончич унищожи баскетболно Далас в дерби от НБА Дилма Русеф е приета в болница Дилма Русеф е приета в болница Тя реагира добре на лечението Събраха се? Събраха се? Брат Пит и Дженифър Анистън пак се сближават, но доколко? Силен трус в... Силен трус в... Доминиканската република Мъск оглави с голяма преднина класация на супер богаташите Мъск оглави с голяма преднина класация на супер богаташите Шефът на SpaceX, Tesla и X е със състояние от над 400 милиарда долара, никой друг не минава кота 300 млрд САЩ и Украйна се споразумяха за редкоземните метали САЩ и Украйна се споразумяха за редкоземните метали Сделката е от основно значение за стремежа на Киев да спечели подкрепата на САЩ 8-метрово цунами в Бургаския залив при трус от 7.8 по Рихтер в Истанбул? 8-метрово цунами в Бургаския залив при трус от 7.8 по Рихтер в Истанбул? Вълните заливат първо ниските крайбрежни участъци, като причиняват сериозни разрушения
Делян Пеевски Делян Пеевски "Възраждане" са"срамни фашисти" Виц на деня Виц на деня - Много възпитано дете имаш! На колко е?
- На два шамара и три дни без таблет.
Виц на деня Виц на деня Клиент се обръща към руса сервитьорка:
- Искам едно 12 годишно уиски.
- Господине, нямаме. Кръчмата работи едва от 3 години...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Българите в чужбина харесват Борисов, защото им помага да преодолеят носталгията, която ги кара да се върнат.

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори