×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • 12-метров кръст с Христос издигнаха в Елин Пелин
  • Хванаха шофьор на „Хемус” с положителни проби за алкохол и наркотици
  • Разпети петък е - Денят на Христовите страдания
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как в Германия ремонтират аутобаните така, че да издържат половин век (УНИКАЛНИ СНИМКИ)


24 Октомври 2017, Вторник, 17:00 ч.
Източник: Блиц

Германските магистрали отдавна са станали синоним на качество, надеждност и скоростни пътища. Разбираемо е с кого трябва всички да се сравняват. Това пише Хроника инфо. В Германия всяка година асфалтът се сменя, докато в останалата Европа това се прави на всеки 30-50 години. А виждали ли сте как се ремонтира в Германия федерална магистрала? И каква е тайната?  

В превод от немски „аутобан“ означава само „път за автомобили“. Също така, това е и пътната мрежа, която оплита цялата страна. При това пътищата са надеждни и безопасни. При строенето им обаче при нас и в Германия има огромна разлика – при подхода, в технологиите на строителството.



Умилително е как немците временно маркират включването в магистралата с пътен знак.



Капиталов ремонт на пътя, просто, означава неговото повторно построяване. При приключването на укрепването на грунда и подготовката за полагане на основите работните бригади се трудят по 12 часа на ден, започвайки от 05:00 часа сутринта. На ден те минават по 700 – 1000 метра. 

Да се разкаже за технологията по полагането на такива пътищата може само с няколко изречения, а в процеса няма нищо фантастично.    Типичният аутобан в Германия може да си представите като сандвич, който се състои от мразоустойчив слой на основата, чакълесто-пясъчна основа от 25 сантиметра, укрепена с цимент, покритие от циментобетон с дебелина 27 сантиметра.  Отгоре има сос по вкус на клиента – финална обработка, например, слой бетон (на немски waschbeton) или елмазнофрезована повърхност.  

Как се прави този сандвич? На подготвения участък се разстила текстилна подложка, слой геотекстил. Тя служи за разделяне на слоевете на пътната настилка и изпълнява дренираща функция. По този „килим“ спокойно може да се движат самосвали с бетонна смес.   Следват дюбели, които ще бъдат използвани в качеството на арматура за съединение на съседните плочи. Самосвалите докарват материалите, циментобетонна смес от два сорта (за горното и долното покритие), от разположения в близост мобилен завод. Преди началото на полагането на първия слой подложката се полива с вода.  Докараната „малка планина“ от материали се разнася по ширината на пътното платно. Всички се прави с техника, човекът само контролира процеса. Така целият участък от магистралата изглежда отгоре: три жълти машини пълзят, като гъсеници, една след друга. Първата е необходима за полагането на долния слой на покритието, втората за горния слой. Третата носи защитно филмообразуващо средство и придава готова форма и текстура. В процеса на полагането на пътя участва малък брой работници: ръчен труд тук на практика няма. На обекта работят не повече от 15 души.

По подобна технология в света в момента се строят само пистите за кацане и излитане в летищата. Колко струва един такъв път? По думите на представител на изпълнителя, целият проект по ремонта на 10-километров участък на магистралата (три ленти и тротоар) е струвал 20 милиона евро. Тоест, 1 километър – 2 милиона евро. Идеално гладкото покритие се полага, сякаш е масло на топъл хляб. Но най-много на строежа впечатляват не иновациите, а хората. Машините не са им оставили много тежка работа, трябва да контролират и да проверяват. Но само ако може да видите с каква любов и практическа надеждност тези груби мъже вършат своята работа. Няма нито едно небрежно движение, нито един намек за халтура. Те строят пътя за себе си и своите деца, за своята страна. Все пак ще трябва да пътуват по нея, защо трябва да се вършат глупости.     

Сигурно, читателят вече е заподозрял нещо нередно и е готов да пише коментари, че в Германия зимата не е зима, грунда е друг, в по-студените региони дори и асфалта не оцелява, че бетонът в момента просто е модерен. Да, ама не, циментобетонът може и по-добре да издържа, ако не се правят глупости и не се краде. Един от плюсовете на тази технология е липсата на деформации при промените в температурите и сакралния „преход през нулата“. В Америка, където в южните щати е много топло, а в северните много студено, това са го разбрали отдавна, затова 60% от всичките пътища в страната са точно с такова покритие. Още един мит, че бетоновите пътища са много шумни. Това е остаряла информация, защото съвременните методи на строителство са позволили максимално доближаване по ниво на шум до асфалтовите покрития. А от екологична гледна точка, тази технология е много по-добра: асфалтът се прави от петрол, бетонът от варовик. Той не изпуска токсични газове при нагряване и става за вторична обработка. Също така, бетонът три пъти по-силно отразява светлината, затова да се кара по него през нощта ще е по-комфортно. 















В категории: Бизнес


5
Коментара
Флагман.БГ Влиза в любимо шоу Влиза в любимо шоу 18/04/2025, Петък 14:20 0
Най-мрънкащите зодии
Най-мрънкащите зодии 18/04/2025, Петък 13:00 0
5
Коментара по темата
5.
запознат
26.10.2017 21:24:44
0
0
До N 3. Плочките ги внесоха от Турция- трето качество, но закупени по фактура за 1-во.
4.
asdfg
24.10.2017 16:10:33
0
1
1км = 2 000 000 евро в България изписват много повече и влагат 1/10 даже няма и толкова при нас 5 сантиметра чакъл 5 сантиметра асфалт и стига толкова.
3.
Ночо
24.10.2017 14:42:13
0
5
Плочките по "Александровска" ги внесоха 2010 г през пристанище "Рибно"... Откъде ли???
2.
Райна Христова Бургас
24.10.2017 14:36:09
0
10
Много точно е описано методът на работа и качеството на аутобаните в Германия.Това не се прилага у нас по няколко причини. Липса на достатъчно средства, отклоняване на средства, което в конкретен превод означава изписани качествени материали, но закупени само по фактура такива и разликата потъва в нечии джоб- както асфалтовите плочки на Аалександровска в Бургас. Другата причина е некомпетентно извършена работа, т.е. от някои, които само са гледали и от там придобили опит. Може би ако се разходим да Зимбабве ще установим, че пътищата им са по- добри. Ей това е в България и затова асфалтът се размеква. Лошите пътища са предпоставка за голям процент ПТП. Аз съм на мнение, че хората трябва да спрат да плащат пътен данък, или да потърсят сметка къде потъват средствата им, след като пътищата са катастрофални.
1.
Az
24.10.2017 14:22:16
2
3
Otkrite razlikite xa xa bylgaristsn
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Най-лесната рецепта за козунак Най-лесната рецепта за козунак Става страхотен Безумие в ж.к. "Меден рудник": Тийнейджъри рискуват живота си за клипче в TikTok Безумие в ж.к. "Меден рудник": Тийнейджъри рискуват живота си за клипче в TikTok Във видеото се вижда как група видимо непълнолетни момчета извършват опасни каскади, които наподобяват сцени от холивудски екшън филм – само че насред най-големия жилищен комплекс в Бургас bTV намериха заместничка на бременната Натали Трифонова bTV намериха заместничка на бременната Натали Трифонова Заради бременността мюзикълът на Пловдивската опера "Продуцентите“, в който Натали има главна роля, падна преждевременно от афиша броени дни след премиерата в края на март Извънредно! Инцидент с пожар край Предела създаде хаос в трафика Извънредно! Инцидент с пожар край Предела създаде хаос в трафика Шофьорите чакат доста в първия почивен ден Влиза в любимо шоу Влиза в любимо шоу Гледаме обичания актьор Зомбори тази неделя по Би Ти Ви Рождената дата показва кога и в какво настъпва повратната точка Рождената дата показва кога и в какво настъпва повратната точка Ето как Иска да се върне във футбола, а е на 71 г. Иска да се върне във футбола, а е на 71 г. Феликс Магат е бивш треньор на Красимир Балъков Верижна катастрофа на АМ "Тракия" в първия ден на засилен трафик към морето Верижна катастрофа на АМ "Тракия" в първия ден на засилен трафик към морето Инцидентът съвпада с първия ден на очаквано засилен трафик към Черноморието Най-мрънкащите зодии Най-мрънкащите зодии Те постоянно се оплакват Български шофьор на тир загина след меле на пътя в Гърция Български шофьор на тир загина след меле на пътя в Гърция Мъжът е починал вследствие на удара, а не на пожара
Стана инвалид, минах през всички кръгове на ада Стана инвалид, минах през всички кръгове на ада Жени Калканджиева разказва за трудностите Губи майка си на 14 години и се налага да пее в заведения, за да изкарва прехраната си Губи майка си на 14 години и се налага да пее в заведения, за да изкарва прехраната си Обучава се две години в школата към драматичен театър "Стоян Бъчваров“ в родния си град САЩ се отказват от преговори за мир в Украйна, ако... САЩ се отказват от преговори за мир в Украйна, ако... Русия порази над 50 жилищни сгради в Харков, рани над 87 човека и уби двама Почина известен бизнесмен Почина известен бизнесмен Опелото ще бъде на 19 април, в 13.00 часа в параклиса "Архангел Михаил", а погребението - в 14.00 часа . "Чат Джи Пи Ти" постави точната диагноза на дете с рядко заболяване, 17 лекари не успяха "Чат Джи Пи Ти" постави точната диагноза на дете с рядко заболяване, 17 лекари не успяха Кортни – майката на четиригодишния Алекс – търсила причината за постоянните оплаквания на сина й в продължение на повече от три години Млада родилка е в критично състояние – спешно се търсят кръводарители Млада родилка е в критично състояние – спешно се търсят кръводарители Ирина е в реанимацията на болница „Дева Мария“ във "Ветрен", където лекарите правят всичко възможно да я стабилизират Невиждани цени на горивата от 3 години заради митата на Тръмп Невиждани цени на горивата от 3 години заради митата на Тръмп Очаква се те да тръгнат нагоре, прогнозира Димитър Хаджидимитров От днес: Един ден във Венеция - 10 евро такса От днес: Един ден във Венеция - 10 евро такса Сумата е двойно по-висока от миналогодишната "Анонимните" хакнаха руско досие за Тръмп и тайните на Кремъл "Анонимните" хакнаха руско досие за Тръмп и тайните на Кремъл Общият консенсус засега е, че изтеклата информация не е толкова вълнуваща и не е толкова тайна, успокояват специалисти Разводът на годината. Легендарна двойка продава имотите си Разводът на годината. Легендарна двойка продава имотите си Майкъл изглежда все по-крехък и неподвижен, сподели близък на холивудските звезди
Доналд Тръмп за Зеленски: Доналд Тръмп за Зеленски: Байдън, Путин и Зеленски погубиха света Виц на деня Виц на деня Първа сутрин след сватбата.
Младоженецът казва:
- Скъпа, пие ли ти се кафе?
Тя усмихната:
- Да, може!
Той:
- Чудесно! Ще направиш ли и за мен, като станеш!
Виц на деня Виц на деня Апетитът идва с яденето! А зверският апетит - когато си на диета. Статус във фейсбук Статус във фейсбук Обява:
"Продавам сватбени рокли, размер 42, 44, 46, 48,50, 52, 54, 56, 58. Не мога да го чакам повече принца.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори