×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Социалдемократите в Германия ще номинират Олаф Шолц за кандидат за канцлер
  • Независимият кандидат Калин Джорджеску води на първия тур на президентските избори в Румъния
  • На 25 ноември отбелязваме Международния ден за елиминиране на насилието над жени
  • Българската база в Антарктида стартира новия полярен сезон
  • Хороскоп за днес за всички зодии
  • Ето какво ще е времето през новата седмица
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как в Германия ремонтират аутобаните така, че да издържат половин век (УНИКАЛНИ СНИМКИ)


24 Октомври 2017, Вторник, 17:00 ч.
Източник: Блиц

Германските магистрали отдавна са станали синоним на качество, надеждност и скоростни пътища. Разбираемо е с кого трябва всички да се сравняват. Това пише Хроника инфо. В Германия всяка година асфалтът се сменя, докато в останалата Европа това се прави на всеки 30-50 години. А виждали ли сте как се ремонтира в Германия федерална магистрала? И каква е тайната?  

В превод от немски „аутобан“ означава само „път за автомобили“. Също така, това е и пътната мрежа, която оплита цялата страна. При това пътищата са надеждни и безопасни. При строенето им обаче при нас и в Германия има огромна разлика – при подхода, в технологиите на строителството.



Умилително е как немците временно маркират включването в магистралата с пътен знак.



Капиталов ремонт на пътя, просто, означава неговото повторно построяване. При приключването на укрепването на грунда и подготовката за полагане на основите работните бригади се трудят по 12 часа на ден, започвайки от 05:00 часа сутринта. На ден те минават по 700 – 1000 метра. 

Да се разкаже за технологията по полагането на такива пътищата може само с няколко изречения, а в процеса няма нищо фантастично.    Типичният аутобан в Германия може да си представите като сандвич, който се състои от мразоустойчив слой на основата, чакълесто-пясъчна основа от 25 сантиметра, укрепена с цимент, покритие от циментобетон с дебелина 27 сантиметра.  Отгоре има сос по вкус на клиента – финална обработка, например, слой бетон (на немски waschbeton) или елмазнофрезована повърхност.  

Как се прави този сандвич? На подготвения участък се разстила текстилна подложка, слой геотекстил. Тя служи за разделяне на слоевете на пътната настилка и изпълнява дренираща функция. По този „килим“ спокойно може да се движат самосвали с бетонна смес.   Следват дюбели, които ще бъдат използвани в качеството на арматура за съединение на съседните плочи. Самосвалите докарват материалите, циментобетонна смес от два сорта (за горното и долното покритие), от разположения в близост мобилен завод. Преди началото на полагането на първия слой подложката се полива с вода.  Докараната „малка планина“ от материали се разнася по ширината на пътното платно. Всички се прави с техника, човекът само контролира процеса. Така целият участък от магистралата изглежда отгоре: три жълти машини пълзят, като гъсеници, една след друга. Първата е необходима за полагането на долния слой на покритието, втората за горния слой. Третата носи защитно филмообразуващо средство и придава готова форма и текстура. В процеса на полагането на пътя участва малък брой работници: ръчен труд тук на практика няма. На обекта работят не повече от 15 души.

По подобна технология в света в момента се строят само пистите за кацане и излитане в летищата. Колко струва един такъв път? По думите на представител на изпълнителя, целият проект по ремонта на 10-километров участък на магистралата (три ленти и тротоар) е струвал 20 милиона евро. Тоест, 1 километър – 2 милиона евро. Идеално гладкото покритие се полага, сякаш е масло на топъл хляб. Но най-много на строежа впечатляват не иновациите, а хората. Машините не са им оставили много тежка работа, трябва да контролират и да проверяват. Но само ако може да видите с каква любов и практическа надеждност тези груби мъже вършат своята работа. Няма нито едно небрежно движение, нито един намек за халтура. Те строят пътя за себе си и своите деца, за своята страна. Все пак ще трябва да пътуват по нея, защо трябва да се вършат глупости.     

Сигурно, читателят вече е заподозрял нещо нередно и е готов да пише коментари, че в Германия зимата не е зима, грунда е друг, в по-студените региони дори и асфалта не оцелява, че бетонът в момента просто е модерен. Да, ама не, циментобетонът може и по-добре да издържа, ако не се правят глупости и не се краде. Един от плюсовете на тази технология е липсата на деформации при промените в температурите и сакралния „преход през нулата“. В Америка, където в южните щати е много топло, а в северните много студено, това са го разбрали отдавна, затова 60% от всичките пътища в страната са точно с такова покритие. Още един мит, че бетоновите пътища са много шумни. Това е остаряла информация, защото съвременните методи на строителство са позволили максимално доближаване по ниво на шум до асфалтовите покрития. А от екологична гледна точка, тази технология е много по-добра: асфалтът се прави от петрол, бетонът от варовик. Той не изпуска токсични газове при нагряване и става за вторична обработка. Също така, бетонът три пъти по-силно отразява светлината, затова да се кара по него през нощта ще е по-комфортно. 















В категории: Бизнес


5
Коментара
Флагман.БГ Предизвикан е на бой Предизвикан е на бой 25/11/2024, Понеделник 22:20 6
Флагман.БГ "Взриви" телевизията "Взриви" телевизията 25/11/2024, Понеделник 22:10 5
5
Коментара по темата
5.
запознат
26.10.2017 21:24:44
0
0
До N 3. Плочките ги внесоха от Турция- трето качество, но закупени по фактура за 1-во.
4.
asdfg
24.10.2017 16:10:33
0
1
1км = 2 000 000 евро в България изписват много повече и влагат 1/10 даже няма и толкова при нас 5 сантиметра чакъл 5 сантиметра асфалт и стига толкова.
3.
Ночо
24.10.2017 14:42:13
0
5
Плочките по "Александровска" ги внесоха 2010 г през пристанище "Рибно"... Откъде ли???
2.
Райна Христова Бургас
24.10.2017 14:36:09
0
10
Много точно е описано методът на работа и качеството на аутобаните в Германия.Това не се прилага у нас по няколко причини. Липса на достатъчно средства, отклоняване на средства, което в конкретен превод означава изписани качествени материали, но закупени само по фактура такива и разликата потъва в нечии джоб- както асфалтовите плочки на Аалександровска в Бургас. Другата причина е некомпетентно извършена работа, т.е. от някои, които само са гледали и от там придобили опит. Може би ако се разходим да Зимбабве ще установим, че пътищата им са по- добри. Ей това е в България и затова асфалтът се размеква. Лошите пътища са предпоставка за голям процент ПТП. Аз съм на мнение, че хората трябва да спрат да плащат пътен данък, или да потърсят сметка къде потъват средствата им, след като пътищата са катастрофални.
1.
Az
24.10.2017 14:22:16
2
3
Otkrite razlikite xa xa bylgaristsn
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Сглобката с „Възраждане“ готова? Даниел Митов очаква Силви Кирилов да оглави правителството Сглобката с „Възраждане“ готова? Даниел Митов очаква Силви Кирилов да оглави правителството Тези, които се пишеха за големи натовци и проевропейци са готови да се влязат в тях в реално управленско мнозинство, каза той 19-годишен се вряза с колата си в ограда на къща 19-годишен се вряза с колата си в ограда на къща По чудо няма загинали  Има ли изход от парламентарната криза? БСП инициира разговори с пет групи Има ли изход от парламентарната криза? БСП инициира разговори с пет групи Срещат се с депутати с ПП-ДБ, „Възраждане“, АСП, ИТН и МЕЧ Има ли изход от парламентарната криза? БСП инициира разговори с пет групи Има ли изход от парламентарната криза? БСП инициира разговори с пет групи Срещат се с депутати с ПП-ДБ, „Възраждане“, АСП, ИТН и МЕЧ Ще бъде ли издадена Европейска заповед за арест на Стоян Мавродиев? Ще бъде ли издадена Европейска заповед за арест на Стоян Мавродиев? Софийски градски съд заседава Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради... Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради... Алексиев има тежки проблеми с алкохола и... дрогата? Предизвикан е на бой Предизвикан е на бой Любовната драма за Беба може да влезе в клетката за ММА, ако зависи от Велин... "Взриви" телевизията "Взриви" телевизията Димо Алексиев произнесе присъда в Игрите, деликатна подробност е, че в момента той е зад решетките Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните? Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните? Ето какво казват експертите Арестуваха рецидивиста Марко за кражбата на даренията за болна бургазлийка Арестуваха рецидивиста Марко за кражбата на даренията за болна бургазлийка Флагман.бг съобщи за ужасната му постъпка и наши читатели веднага го разпознаха
Селидово ли е новия Батак? Озверели наемници разстрелвали жени, деца и старци Селидово ли е новия Батак? Озверели наемници разстрелвали жени, деца и старци Наталия Александровна разказа как в сградата, където живеела, са убити най-малко 20 души. 91-годишен дядо оцелял и погребал близките си в общ гроб Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5% Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5% Калин Джорджеску получи 22 на сто подкрепа   „Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) „Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си Секретен документ разкрива плана на Путин за прекратяване на войната в Украйна Секретен документ разкрива плана на Путин за прекратяване на войната в Украйна Кремъл предлага Украйна да бъде разделена на три части, като целият изток на страната и Крим остават за Русия Тръмп ще уволни 15 000 трансджендъри от US-армията Тръмп ще уволни 15 000 трансджендъри от US-армията Новоизбраният президент може да издаде указа още на първия си работен ден "Радвай се, че си жив" "Радвай се, че си жив" Така "Роки" се обърна към Пол, който ликува срещу Железния Тайсън Зловеща статистика: На всеки 10 минути по света е убивана по една жена Зловеща статистика: На всеки 10 минути по света е убивана по една жена През изминалата 2023 г. най-малко 85 000 жени и момичета са били убити умишлено по света Изкуственият интелект ще помага на руснаците във войната, нанасят страшен удар по Запорожие Изкуственият интелект ще помага на руснаците във войната, нанасят страшен удар по Запорожие Украинците намериха фрагменти от „Орешник“ в руините на завода за ракети С помощ от роднини Доналд Тръмп се опитва да сглоби най-оспорвания кабинет на САЩ С помощ от роднини Доналд Тръмп се опитва да сглоби най-оспорвания кабинет на САЩ Тръмп, за когото лоялността е на пиедестал, често е разчитал на семейството си за политически съвети, но е трудно да се каже със сигурност в кого от роднините си се вслушва най-много Откриха прострелян в главата граничар Откриха прострелян в главата граничар Извършва се разследване по случая
Татяна Дончева Татяна Дончева Борисов играе на политика като картите - с 4 валета и 4 деветки, иначе е безпомощен Виц на деня Виц на деня Интервю с китайски турист:
- Харесва ли Ви София?
- О, да! Много тих и спокоен град.
Виц на деня Виц на деня Двама гърци си говорят:
- Значи заради кризата трябва да се почва да се работи...
Другият грък учудено попитал:
- Кой да работи?
- Е, как кой? Немците!!!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако сте родени ноември, значи е ясно какво е получил баща ви от майка ви за Свети Валентин
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори