×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как в Германия ремонтират аутобаните така, че да издържат половин век (УНИКАЛНИ СНИМКИ)


24 Октомври 2017, Вторник, 17:00 ч.
Източник: Блиц

Германските магистрали отдавна са станали синоним на качество, надеждност и скоростни пътища. Разбираемо е с кого трябва всички да се сравняват. Това пише Хроника инфо. В Германия всяка година асфалтът се сменя, докато в останалата Европа това се прави на всеки 30-50 години. А виждали ли сте как се ремонтира в Германия федерална магистрала? И каква е тайната?  

В превод от немски „аутобан“ означава само „път за автомобили“. Също така, това е и пътната мрежа, която оплита цялата страна. При това пътищата са надеждни и безопасни. При строенето им обаче при нас и в Германия има огромна разлика – при подхода, в технологиите на строителството.



Умилително е как немците временно маркират включването в магистралата с пътен знак.



Капиталов ремонт на пътя, просто, означава неговото повторно построяване. При приключването на укрепването на грунда и подготовката за полагане на основите работните бригади се трудят по 12 часа на ден, започвайки от 05:00 часа сутринта. На ден те минават по 700 – 1000 метра. 

Да се разкаже за технологията по полагането на такива пътищата може само с няколко изречения, а в процеса няма нищо фантастично.    Типичният аутобан в Германия може да си представите като сандвич, който се състои от мразоустойчив слой на основата, чакълесто-пясъчна основа от 25 сантиметра, укрепена с цимент, покритие от циментобетон с дебелина 27 сантиметра.  Отгоре има сос по вкус на клиента – финална обработка, например, слой бетон (на немски waschbeton) или елмазнофрезована повърхност.  

Как се прави този сандвич? На подготвения участък се разстила текстилна подложка, слой геотекстил. Тя служи за разделяне на слоевете на пътната настилка и изпълнява дренираща функция. По този „килим“ спокойно може да се движат самосвали с бетонна смес.   Следват дюбели, които ще бъдат използвани в качеството на арматура за съединение на съседните плочи. Самосвалите докарват материалите, циментобетонна смес от два сорта (за горното и долното покритие), от разположения в близост мобилен завод. Преди началото на полагането на първия слой подложката се полива с вода.  Докараната „малка планина“ от материали се разнася по ширината на пътното платно. Всички се прави с техника, човекът само контролира процеса. Така целият участък от магистралата изглежда отгоре: три жълти машини пълзят, като гъсеници, една след друга. Първата е необходима за полагането на долния слой на покритието, втората за горния слой. Третата носи защитно филмообразуващо средство и придава готова форма и текстура. В процеса на полагането на пътя участва малък брой работници: ръчен труд тук на практика няма. На обекта работят не повече от 15 души.

По подобна технология в света в момента се строят само пистите за кацане и излитане в летищата. Колко струва един такъв път? По думите на представител на изпълнителя, целият проект по ремонта на 10-километров участък на магистралата (три ленти и тротоар) е струвал 20 милиона евро. Тоест, 1 километър – 2 милиона евро. Идеално гладкото покритие се полага, сякаш е масло на топъл хляб. Но най-много на строежа впечатляват не иновациите, а хората. Машините не са им оставили много тежка работа, трябва да контролират и да проверяват. Но само ако може да видите с каква любов и практическа надеждност тези груби мъже вършат своята работа. Няма нито едно небрежно движение, нито един намек за халтура. Те строят пътя за себе си и своите деца, за своята страна. Все пак ще трябва да пътуват по нея, защо трябва да се вършат глупости.     

Сигурно, читателят вече е заподозрял нещо нередно и е готов да пише коментари, че в Германия зимата не е зима, грунда е друг, в по-студените региони дори и асфалта не оцелява, че бетонът в момента просто е модерен. Да, ама не, циментобетонът може и по-добре да издържа, ако не се правят глупости и не се краде. Един от плюсовете на тази технология е липсата на деформации при промените в температурите и сакралния „преход през нулата“. В Америка, където в южните щати е много топло, а в северните много студено, това са го разбрали отдавна, затова 60% от всичките пътища в страната са точно с такова покритие. Още един мит, че бетоновите пътища са много шумни. Това е остаряла информация, защото съвременните методи на строителство са позволили максимално доближаване по ниво на шум до асфалтовите покрития. А от екологична гледна точка, тази технология е много по-добра: асфалтът се прави от петрол, бетонът от варовик. Той не изпуска токсични газове при нагряване и става за вторична обработка. Също така, бетонът три пъти по-силно отразява светлината, затова да се кара по него през нощта ще е по-комфортно. 















В категории: Бизнес


5
Коментара
5
Коментара по темата
5.
запознат
26.10.2017 21:24:44
0
0
До N 3. Плочките ги внесоха от Турция- трето качество, но закупени по фактура за 1-во.
4.
asdfg
24.10.2017 16:10:33
0
1
1км = 2 000 000 евро в България изписват много повече и влагат 1/10 даже няма и толкова при нас 5 сантиметра чакъл 5 сантиметра асфалт и стига толкова.
3.
Ночо
24.10.2017 14:42:13
0
5
Плочките по "Александровска" ги внесоха 2010 г през пристанище "Рибно"... Откъде ли???
2.
Райна Христова Бургас
24.10.2017 14:36:09
0
10
Много точно е описано методът на работа и качеството на аутобаните в Германия.Това не се прилага у нас по няколко причини. Липса на достатъчно средства, отклоняване на средства, което в конкретен превод означава изписани качествени материали, но закупени само по фактура такива и разликата потъва в нечии джоб- както асфалтовите плочки на Аалександровска в Бургас. Другата причина е некомпетентно извършена работа, т.е. от някои, които само са гледали и от там придобили опит. Може би ако се разходим да Зимбабве ще установим, че пътищата им са по- добри. Ей това е в България и затова асфалтът се размеква. Лошите пътища са предпоставка за голям процент ПТП. Аз съм на мнение, че хората трябва да спрат да плащат пътен данък, или да потърсят сметка къде потъват средствата им, след като пътищата са катастрофални.
1.
Az
24.10.2017 14:22:16
2
3
Otkrite razlikite xa xa bylgaristsn
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Лоша новина за 13-годишното дете с менингит в София Лоша новина за 13-годишното дете с менингит в София В тежко състояние е Огнен ад в Царацово, но предотвратиха голяма трагедия Огнен ад в Царацово, но предотвратиха голяма трагедия На място са изпратени 7 пожарни екипа от няколко пловдивски служби, включително и автомеханична стълба България дава старт на енергиен мегапроект и соларна революция в общините България дава старт на енергиен мегапроект и соларна революция в общините В Бургас пристигнаха първите 4 хил. тръби за проекта " Вертикален газов коридор" „Вкусът на България“ се завърна в ефира „Вкусът на България“ се завърна в ефира Приключенията и срещите с Мария Жекова ще бъдат всяка събота от 11:00 часа Шефът на „Пирогов“ с добра новина, всички пострадали при пожара в Кочани са екстубирани Шефът на „Пирогов“ с добра новина, всички пострадали при пожара в Кочани са екстубирани Един от най-тежко пострадалите вече е изписан, каза той Бременна ли е Натали Трифонова Бременна ли е Натали Трифонова Мартин Чой бил щастливецът Трагедията на магистрала "Тракия" предизвикана от пиян без книжка Трагедията на магистрала "Тракия" предизвикана от пиян без книжка  Шофьори разказват за ужаса, кола е усукана на дърветата в дерето, а Николина Михалева споделя, че сред жертвите е можело и да е тя Защо доц. Киселова заличи група, избрана от народа? Тя се оправда, че нямала такава сила Защо доц. Киселова заличи група, избрана от народа? Тя се оправда, че нямала такава сила Страхувате ли се, че може да излезе запис, от който да стане ясно, че някой ви е упражнил натиск, пита я водещият на „Панорама“ Зрители изригнаха срещу въпрос в "Стани богат" Зрители изригнаха срещу въпрос в "Стани богат" Питането сякаш беше прекалено трудно за 10 бона Ще има ли повишение на сметките за ток при либерализация на пазара Ще има ли повишение на сметките за ток при либерализация на пазара Енергийният министър Жечо Станков обясни, че евентуалната разлика ще бъде покривана от фонд, където ще влиза свръхпечалбата на дружествата
ISW: Защо Путин поставя нови искания в мирните преговори ISW: Защо Путин поставя нови искания в мирните преговори Кремъл продължава да "държи преговорите като заложник“ и се опитва да ''изнудва'' Запада за допълнителни отстъпки USAID отива в историята, а кой ще плаща за цветните революции и перверзията? USAID отива в историята, а кой ще плаща за цветните революции и перверзията? Държавният департамент на САЩ разпуска агенцията, която от разпространител на свобода и демокрация, се изроди в пропагандатор на разврата Банков обир завърши с убийство на нападателя Банков обир завърши с убийство на нападателя Полицайка го гръмна в главата  "Аз не опипвам жени" "Аз не опипвам жени" Депардийо заяви, че не е насилник Полицай разстреля млад крадец Полицай разстреля млад крадец Екшънът стана на Балканите Пенсионира се? Пенсионира се? Форд излиза в заслужена почивка? Шокиращи кадри от Мианмар и Тайланд, над 140 са загиналите при земетресението Шокиращи кадри от Мианмар и Тайланд, над 140 са загиналите при земетресението  Рухнали са мостове и религиозни храмове Бедствено положение в... Бедствено положение в... Хърватия Чу ужасна новина Чу ужасна новина Семейна трагедия за Маркиньос Германското разузнаване тръби за нападение на Русия срещу НАТО, Европа била беззащитна Германското разузнаване тръби за нападение на Русия срещу НАТО, Европа била беззащитна Експертът по сигурността Йордан Божилов не отрече думите на ген. Залужни, че чл. 5 от договора на НАТО не работи и каза, че страните от ЕС не може да се защитят
Димо ГЯУРОВ Димо ГЯУРОВ В България извира от руски шпиони Виц на деня Виц на деня Първи учебен ден. Учителката:
-Ако някой иска да каже нещо, да вдигне ръка.
Петърчо вдига ръка:
-Кажи Петърчо.
-Проверявам как работи системата
Виц на деня Виц на деня -Парите или живота!
-Баце, аз съм женен. Какви пари, какъв живот.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Правилото за успешна връзка е да си имате доверие. Второто правило-трийте съобщенията.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори