До три години ще е готов коридорът от Бургас до Александруполис (ВИДЕО)
Железопътно трасе ще свързва пристанищата Русе и Солун и ще струва милиард и 70 милиона лева и вероятно ще е готово до десет години.
07 Септември 2017, Четвъртък, 04:34 ч.
Проектната скорост на влаковете е 120 км, каза транспортният министър Ивайло Московски
Участъкът Александруполис-Бургас, който ще е част от новия транспортен коридор между България и Гърция, ще е готов до 2-3 години. Това каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия министърът на транспорта Ивайло Московски.
Той съобщи, че проектът в първата си фаза включвал връзка между пристанищата Бургас и Александруполис. Впоследствие придобил развитие и са включени повече пристанища от българска и от гръцка страна, за да има възможност стоки, хора и товари да бъдат прехвърляни от един на друг вид транспорт.
„Добавиха се пристанищата Солун, Кавала, Александруполис през Свиленград, и българските Бургас, Варна и Русе. За участъка, който трябва да бъде доизграден, е остойностен като 1 милиард и 70 милиона”, заяви Московски.
По думите му модернизацията на влаковата транспортна система е сложен процес. А там, където има проблемни участъци, влаковете трябва да намаляват до безопасна скорост.
„Създаваме съвместен екип с Гърция. Начинът за финансиране тепърва ще бъде договарян с Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка”, добавя министърът.
Според него, изграждането на интермодалните терминали на Варна и Русе ще отнемат повече време. Може би до около 10 години транспортният коридор ще бъде факт, каза още транспортният министър Ивайло Московски.
Той съобщи, че проектната скорост на влаковете е 120 км, а в момента те могат да се движат до 100 км/час.
Вицепремиерът Томислав Дончев пък каза в "Денят започва" по БНТ, че когато един проект е икономически витален, т.е. има ясна стопанска логика и построяването му носи икономически ползи, финансирането не е такъв проблем. Участъци от него могат да се финансират и от структурните фондове, и от оперативните програми във всяка от страните, които засяга по трасето, поясни той.
„Може да се финансира и от Европейския фонд за стратегически инвестиции (т.н. План Юнкер), на база европейски проекти с Европейска инвестиционна банка, както и с другите международни финансови институции. Всеки подобен мащабен проект е политика. Той открива нови възможности, свързвайки двата големи водни басейна, отваряйки го към река Дунав, която пронизва Европа, като дава шанс пряко или опосредствено в тази инициатива да участват и други държави-членки, това безспорно разкрива нови възможности", коментира вицепремиерът.
В категории:
Бизнес
Какви са актуалните цени на жилища в Бургас
Ще ремонтират Центъра за психично здраве в Бургас с пари от ПВУ
България е потресена от това зверство
Съдът постанови окончателно: Доживотен затвор за убиеца от "Соло"
Ресторантьори все още начисляват 9% ДДС, НАП ги хвана
Започват засилени проверки за пожарна безопасност на туристически обекти в цялата страна
22/01/2025, Сряда 17:40
0
Бившият президент на Салвадор почина в изгнание
22/01/2025, Сряда 17:22
0
Почина последният жив член на The Band
22/01/2025, Сряда 17:20
0
Община Царево е против предложеното за разширение на ЗМ "Силистар"
22/01/2025, Сряда 17:20
0
Т. Йорданов към К.Костадинов: Колкото и да зяеш, тепърва ще става интересно, Коценце
22/01/2025, Сряда 17:14
1
България е потресена от това зверство
22/01/2025, Сряда 17:08
0
Силен Черноморец 1919 завърши наравно със Спартак Варна
22/01/2025, Сряда 17:05
0
Ресторантьори все още начисляват 9% ДДС, НАП ги хвана
22/01/2025, Сряда 17:00
0
Не режете картофите преди варене, защото...
22/01/2025, Сряда 16:40
0
Кметът Николай Димитров: Община Несебър изпълнява концепция за промяна на градския облик
22/01/2025, Сряда 16:20
0
Какви са актуалните цени на жилища в Бургас
22/01/2025, Сряда 16:02
0
Прекъсна предаването си, за да съобщи ужасна новина
22/01/2025, Сряда 16:00
1
Като знам как подскачат прогнозните цени у нас,може иди 4-5 милиарда да ги докарат.Справка:оградата по границата,санирането,строежа на километър магистрала...
Това е бай-пас на черноморските ни пристанища и облагодетелства Германия и Гърция. Вместо да развиваме коридор №8, развиваме "гръцкия" №4.
Само като пример, преди кризата Гърция беше готова за нейна сметка да прокара два тунела през Стара планина като част от този коридoр...