До три години ще е готов коридорът от Бургас до Александруполис (ВИДЕО)
Железопътно трасе ще свързва пристанищата Русе и Солун и ще струва милиард и 70 милиона лева и вероятно ще е готово до десет години.
07 Септември 2017, Четвъртък, 04:34 ч.
Проектната скорост на влаковете е 120 км, каза транспортният министър Ивайло Московски
Участъкът Александруполис-Бургас, който ще е част от новия транспортен коридор между България и Гърция, ще е готов до 2-3 години. Това каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия министърът на транспорта Ивайло Московски.
Той съобщи, че проектът в първата си фаза включвал връзка между пристанищата Бургас и Александруполис. Впоследствие придобил развитие и са включени повече пристанища от българска и от гръцка страна, за да има възможност стоки, хора и товари да бъдат прехвърляни от един на друг вид транспорт.
„Добавиха се пристанищата Солун, Кавала, Александруполис през Свиленград, и българските Бургас, Варна и Русе. За участъка, който трябва да бъде доизграден, е остойностен като 1 милиард и 70 милиона”, заяви Московски.
По думите му модернизацията на влаковата транспортна система е сложен процес. А там, където има проблемни участъци, влаковете трябва да намаляват до безопасна скорост.
„Създаваме съвместен екип с Гърция. Начинът за финансиране тепърва ще бъде договарян с Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка”, добавя министърът.
Според него, изграждането на интермодалните терминали на Варна и Русе ще отнемат повече време. Може би до около 10 години транспортният коридор ще бъде факт, каза още транспортният министър Ивайло Московски.
Той съобщи, че проектната скорост на влаковете е 120 км, а в момента те могат да се движат до 100 км/час.
Вицепремиерът Томислав Дончев пък каза в "Денят започва" по БНТ, че когато един проект е икономически витален, т.е. има ясна стопанска логика и построяването му носи икономически ползи, финансирането не е такъв проблем. Участъци от него могат да се финансират и от структурните фондове, и от оперативните програми във всяка от страните, които засяга по трасето, поясни той.
„Може да се финансира и от Европейския фонд за стратегически инвестиции (т.н. План Юнкер), на база европейски проекти с Европейска инвестиционна банка, както и с другите международни финансови институции. Всеки подобен мащабен проект е политика. Той открива нови възможности, свързвайки двата големи водни басейна, отваряйки го към река Дунав, която пронизва Европа, като дава шанс пряко или опосредствено в тази инициатива да участват и други държави-членки, това безспорно разкрива нови възможности", коментира вицепремиерът.
В категории:
Бизнес
Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
Смени си зъбите за 160 000 долара
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг
22/11/2024, Петък 20:00
0
Кметът на Минерални бани остава под домашен арест
22/11/2024, Петък 19:30
0
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути
22/11/2024, Петък 19:00
4
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
22/11/2024, Петък 18:40
0
Русия превзе още територия в Източна Украйна
22/11/2024, Петък 18:20
3
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
22/11/2024, Петък 18:00
3
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
22/11/2024, Петък 17:39
1
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
22/11/2024, Петък 17:18
1
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
22/11/2024, Петък 17:18
0
Модерната суперхрана
22/11/2024, Петък 17:12
1
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас
22/11/2024, Петък 17:04
0
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември
22/11/2024, Петък 16:41
3
Като знам как подскачат прогнозните цени у нас,може иди 4-5 милиарда да ги докарат.Справка:оградата по границата,санирането,строежа на километър магистрала...
Това е бай-пас на черноморските ни пристанища и облагодетелства Германия и Гърция. Вместо да развиваме коридор №8, развиваме "гръцкия" №4.
Само като пример, преди кризата Гърция беше готова за нейна сметка да прокара два тунела през Стара планина като част от този коридoр...