До 70% от учебния материал да се съкрати, за да спре агресията при децата, искат от Център за безопасен интернет
Днешните деца не са онези деца, убива се творческият потенциал на учениците, твърди Георги Апостолов
Ключови думи:
Георги Апостолов, деца, ученици, образование, центъра за безопасен интернет, интернет, влогъри, Картуун нетуърк
31 Юли 2017, Понеделник, 17:37 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов (снимка: Авторът)Безсмислено е да ги караме да запаметяват и да възпроизвеждат, при това без да разбират, казва координаторът на сдружението Георги Апостолов
50 до 70 процента от учебното съдържание трябва да се премахне, за да няма агресия в училищата. Такова мнение изрази Георги Апостолов от сдружението Национален център за безопасен интернет на пресконференция в БТА-София.
Организацията му е партньор в инициатива на детския телевизионен канал Cartoon Network. От медията организират конкурс за деца между 6 и 16 години за видео-блогове. Той започва от днес и приключва на 19 септември. Основната идея на състезанието е да се покаже, че децата могат да развиват креативния си потенциал, което не само намалява рисковете онлайн, но и ги подтиква да станат активни дигитални граждани и творци в живота си.
Георги Апостолов обясни, че образованието ни е неадекватно на времето, в което живеем.
„Търсим навсякъде партньори и съмишленици. В интерес на истината повече ги намираме в частния сектор, отколкото сред институциите. Забравете за Министерството на образованието! Както виждате, те са много заети да изчисляват дните през ваканциите. Въобще не ги интересува, че - ние много пъти сме казвали, имаме писмени становища - днешните деца не са онези деца. Че ако искаме да няма агресия в училище, за което страшно много се говори, ние трябва да махнем 50 до 70 процента от учебното съдържание, защото всяко дете днес знае, че с едно кликване в Гугъл, то ще намери дата или име. Безсмислено е да ги караме да запаметяват и да възпроизвеждат, при това без да разбират”, заяви Апостолов. Според него, ние трябва да се поучим от системата във Финландия, където примерно са премахнати учебниците по някои предмети като биология, химия, физика. Те са заменени с по-общи, облачни информационни системи.
Георги Апостолов коментира още: „Това, което нашата образователна система учи децата – зазубряш „А”, произвеждаш „Б” и получаваш оценка „три” (въобще не ме интересува дали ти е интересно, дали не ти е интересно) - е убийство на творческия потенциал на децата. А творчеството е това, през което децата изливат тази т.нар. агресия. Защото „агресията” не е лоша дума. Агресията е нещо, което всеки човек го има в себе си. Агресията подклажда амбициите, подбужда развитието на човека. Агресията става лоша, когато няма къде да излееш това нещо и тогава тя се превръща в насилие, агресия с насилие. Затова имаме и нарастване на агресията.”
Според Апостолов децата, които се занимават с нещо конкретно, което им е интересно, са по-уверени и могат да станат лидери. А да си популярен и харесван е особено важно за децата в тийнейджърска възраст.
„Няма по-добро измислено нещо от това детето да хареса нещо и да почне да твори нещо, нещо да създава само. Оттам нататък от това дете може да очакваме само хубави неща”, допълва координаторът на центъра за безопасен интернет.
Той смята, че у нас не се обръща никакво внимание на развитие на тези умения, които ще позволят на децата да прогресират и да успяват в днешния свят. За да могат те да се чувстват щастливи и в училище, за да могат те да се развиват, ние трябва да видим какви са им интересите, смята той.
Според национално представително изследване, за последните шест години имаме спад на възрастта на първо влизане на децата в интернет с три години. Сега пикът на първо влизане в интернет е седем години, информира Георги Апостолов. А това вече правят все повече деца на 4, 5 и 6-годишна възраст.
Апостолов цитира изследване, според което до няколко години 82% от трафика в интернет ще бъде видео. Според друго проучване децата у нас поставят на трето място като важност интернет да се ползва в училище. Реално обаче мрежата била на 12-о място сред инструментите, употребявани в школата, според усещанията на учениците.
Георги Апостолов заключи, че образователната система продължава да набляга на зазубрянето за сметка на развитието на творческия потенциал, което е неадекватно на днешните реалности.
В категории:
Просвета
Ново устройство открива рак на белия дроб в много ранен стадий
Калин Стоянов: На Румен Радев му се услади самостоятелното управление на държавата
Празник е! Не бива да се ядосвате, ругаете, мързелувате и вижте още какво
Вдъхновяващи идеи за училищна декорация
Жестока трагедия на пътя! Кола с младежи се преобърна и се запали, а вътре двама изгоряха живи
Ново устройство открива рак на белия дроб в много ранен стадий
15/11/2024, Петък 13:41
0
Важна информация за границата с Турция
15/11/2024, Петък 13:20
0
Откриха граната в църква
15/11/2024, Петък 13:00
0
Гунди става водещ в „Игри на волята“?
15/11/2024, Петък 12:48
1
Калин Стоянов: На Румен Радев му се услади самостоятелното управление на държавата
15/11/2024, Петък 12:40
3
Взех 1 яйце, лъжица брашно и 1 консерва царевица, не съм вярвала, че може такава вкусотия да стане
15/11/2024, Петък 12:20
0
Несебърското читалище "Яна Лъскова" отбеляза 119 години
15/11/2024, Петък 12:07
0
Безплатни PSA изследвания за мъжете в Бургас по повод месеца на мъжкото здраве
15/11/2024, Петък 12:00
0
Продаде апартамента си за 100 хил. лв. и занесе парите до Букурещ в чорапогащник
15/11/2024, Петък 11:40
0
Жестока трагедия на пътя! Кола с младежи се преобърна и се запали, а вътре двама изгоряха живи
15/11/2024, Петък 11:20
0
Шестима души са изключени от „ДПС-Ново начало“
15/11/2024, Петък 11:00
1
Извънредно! Силно земетресение разлюля Турция
15/11/2024, Петък 10:40
0
А на тези които са против, моля да ми отговорят след като в училище са назубрили теоремата на Талес колко пъти са я ползвали в живота и за какво?