До 70% от учебния материал да се съкрати, за да спре агресията при децата, искат от Център за безопасен интернет
Днешните деца не са онези деца, убива се творческият потенциал на учениците, твърди Георги Апостолов
Ключови думи:
Георги Апостолов, деца, ученици, образование, центъра за безопасен интернет, интернет, влогъри, Картуун нетуърк
31 Юли 2017, Понеделник, 17:37 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов (снимка: Авторът)Безсмислено е да ги караме да запаметяват и да възпроизвеждат, при това без да разбират, казва координаторът на сдружението Георги Апостолов
50 до 70 процента от учебното съдържание трябва да се премахне, за да няма агресия в училищата. Такова мнение изрази Георги Апостолов от сдружението Национален център за безопасен интернет на пресконференция в БТА-София.
Организацията му е партньор в инициатива на детския телевизионен канал Cartoon Network. От медията организират конкурс за деца между 6 и 16 години за видео-блогове. Той започва от днес и приключва на 19 септември. Основната идея на състезанието е да се покаже, че децата могат да развиват креативния си потенциал, което не само намалява рисковете онлайн, но и ги подтиква да станат активни дигитални граждани и творци в живота си.
Георги Апостолов обясни, че образованието ни е неадекватно на времето, в което живеем.
„Търсим навсякъде партньори и съмишленици. В интерес на истината повече ги намираме в частния сектор, отколкото сред институциите. Забравете за Министерството на образованието! Както виждате, те са много заети да изчисляват дните през ваканциите. Въобще не ги интересува, че - ние много пъти сме казвали, имаме писмени становища - днешните деца не са онези деца. Че ако искаме да няма агресия в училище, за което страшно много се говори, ние трябва да махнем 50 до 70 процента от учебното съдържание, защото всяко дете днес знае, че с едно кликване в Гугъл, то ще намери дата или име. Безсмислено е да ги караме да запаметяват и да възпроизвеждат, при това без да разбират”, заяви Апостолов. Според него, ние трябва да се поучим от системата във Финландия, където примерно са премахнати учебниците по някои предмети като биология, химия, физика. Те са заменени с по-общи, облачни информационни системи.
Георги Апостолов коментира още: „Това, което нашата образователна система учи децата – зазубряш „А”, произвеждаш „Б” и получаваш оценка „три” (въобще не ме интересува дали ти е интересно, дали не ти е интересно) - е убийство на творческия потенциал на децата. А творчеството е това, през което децата изливат тази т.нар. агресия. Защото „агресията” не е лоша дума. Агресията е нещо, което всеки човек го има в себе си. Агресията подклажда амбициите, подбужда развитието на човека. Агресията става лоша, когато няма къде да излееш това нещо и тогава тя се превръща в насилие, агресия с насилие. Затова имаме и нарастване на агресията.”
Според Апостолов децата, които се занимават с нещо конкретно, което им е интересно, са по-уверени и могат да станат лидери. А да си популярен и харесван е особено важно за децата в тийнейджърска възраст.
„Няма по-добро измислено нещо от това детето да хареса нещо и да почне да твори нещо, нещо да създава само. Оттам нататък от това дете може да очакваме само хубави неща”, допълва координаторът на центъра за безопасен интернет.
Той смята, че у нас не се обръща никакво внимание на развитие на тези умения, които ще позволят на децата да прогресират и да успяват в днешния свят. За да могат те да се чувстват щастливи и в училище, за да могат те да се развиват, ние трябва да видим какви са им интересите, смята той.
Според национално представително изследване, за последните шест години имаме спад на възрастта на първо влизане на децата в интернет с три години. Сега пикът на първо влизане в интернет е седем години, информира Георги Апостолов. А това вече правят все повече деца на 4, 5 и 6-годишна възраст.
Апостолов цитира изследване, според което до няколко години 82% от трафика в интернет ще бъде видео. Според друго проучване децата у нас поставят на трето място като важност интернет да се ползва в училище. Реално обаче мрежата била на 12-о място сред инструментите, употребявани в школата, според усещанията на учениците.
Георги Апостолов заключи, че образователната система продължава да набляга на зазубрянето за сметка на развитието на творческия потенциал, което е неадекватно на днешните реалности.
В категории:
Просвета
Никога не ползвайте клечки за зъби
За двойно повече пари за старини - разбиват на три пенсионните фондове
Десертът, с който ще впечатлите гостите си и ще затворите устата на свекървата си
Средната заплата в България достигна 2275 лева
Димо Алексиев загази, очаква се прокуратурата да поиска постоянен арест за актьора
Републиканците печелят и Камарата на представителите в САЩ
14/11/2024, Четвъртък 08:07
0
Димо Алексиев загази, очаква се прокуратурата да поиска постоянен арест за актьора
14/11/2024, Четвъртък 07:46
0
Трима нови конституционни съдии полагат клетва
14/11/2024, Четвъртък 07:30
0
Побъркайте половинката от възбуда с тези 4 трика
13/11/2024, Сряда 22:00
0
Как фитнесът влияe на секса
13/11/2024, Сряда 21:40
0
В средата на ноември 3 зодии ще бъдат объркани - предстои им промяна
13/11/2024, Сряда 21:20
0
Десертът, с който ще впечатлите гостите си и ще затворите устата на свекървата си
13/11/2024, Сряда 21:00
0
Какво ще се случи с тялото ви, ако клякате по 100 пъти на ден
13/11/2024, Сряда 20:40
0
Бременна ли е
13/11/2024, Сряда 20:30
1
Чистачките в Перник удариха джакпота, ето по колко прибират
13/11/2024, Сряда 20:20
0
За двойно повече пари за старини - разбиват на три пенсионните фондове
13/11/2024, Сряда 20:00
3
Това е най-мръсната част от хладилника, за която дори и не се сещаме
13/11/2024, Сряда 19:40
1
А на тези които са против, моля да ми отговорят след като в училище са назубрили теоремата на Талес колко пъти са я ползвали в живота и за какво?