Тодор Байчев иска от министър ремонт на път, за да спре обезлюдяването в Карнобат и Средец
21 Юли 2017, Петък, 17:03 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов (снимки: Авторът)Това е стар принцип - още от римско време, обясни депутатът
Бургаският депутат от БСП Тодор Байчев се изяви активно в петъчния парламентарен контрол. Той зададе два въпроса към министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, свързани с проблемна пътна инфраструктура между Карнобат, Камено и Средец.
Министърът обаче не даде особено оптимистични отговори.
Байчев попита ще се ремонтира ли път между съседните общини Карнобат и Средец. „Това е най-прекият път между двата общински центъра. Към настоящия момент е в много лошо състояние. Гражданите и фирмите избягват да пътуват по него. За целта се минава през Бургас, което увеличава пътя с около 70 км”, заяви депутатът.
По думите му така се губят време и разходи.
Най-големият проблем според Байчев е свързан с фирмите, които отказват да изкупуват мляко от региона, тъй като достъпът до фермите е много лош.
„Съответното населено място все повече се обезлюдява, тъй като малкото хора, които са в работоспособна възраст, го напускат. Стар принцип още от римско време е – там, където има път и вода, да има населено място. Мисля, че с реновирането на този път вие, освен пътя, ще можете да помогнете и на бизнеса, а бих казал и на социалната сфера, и в областта на отбраната също бихте се намесили, тъй като ще спрете обезлюдяването на този район”, изтъкна Тодор Байчев.
Николай Нанков отговори, че общините са свързани с два пътя – второкласен и третокласен. За голям ремонт обаче средства засега не са предвидени. Правят се само леки рехабилитации. От министерството обаче щели да продължат да търсят пари.
Подобно е положението и с друг път - между общините Карнобат и Камено. С него беше свързан другият въпрос на Тодор Байчев.
Депутатът заяви: „Община Карнобат и Община Камено са две съседни общини. Ние имаме обща граница, но дотук с географските особености. Нямаме пътна връзка помежду си. Настоящият път, който е част от републиканската пътна мрежа, а именно 3-539, силно казано може да бъде наречен път, тъй като за разлика от другите пътища, където има множество дупки, множество пукнатини, коловози, неравности по платното за движение, тук пирамидата е обърната и, г-н министър, смело мога да кажа, че на някои участъци има дори и асфалт вече. Какво имам предвид – на този път на места е изронена дори и подложката на асфалта, т.е. чакълът. Кара се по нещо като черен път. Има множество дупки, спира се, заобикаля се. Транспортните фирми го избягват, вече и гражданите не минават по този път, което е разбираемо.”
По думите на Байчев - много ентусиасти правели клипове на въпросната пътна отсечка и ги пращали на тв предавания.
Регионалният министър отговори, че финансовата рамка е ограничена и сериозен ремонт през 2017 г. не се предвижда. Той обаче обясни, че ще се търсят варианти за ресурсно обезпечаване за следващата година. Николай Нанков дори лично помоли за помощ Тодор Байчев, който следвало да се включи в каузата за осигуряване на пари в „Бюджет 2018”.
Депутатът отвърна, че ще даде подкрепа, но първо министърът трябвало да си свърши работата и да поиска парите от Министерския съвет.








Задържаха 35-годишен помориец, шофирал след употреба на наркотици
20/03/2025, Четвъртък 12:20
0

България напълно покри инфлационния норматив за еврозоната
20/03/2025, Четвъртък 12:00
3



Направи си спешна операция
20/03/2025, Четвъртък 11:21
0



Тази измама с зеленчуците е гадна
20/03/2025, Четвъртък 10:40
1

Нощна грижа: Ритуали за сияйна кожа
20/03/2025, Четвъртък 10:32
0



Ние сме важни за икономиката, не ни вдигайте ДДС, каза Алибегов
20/03/2025, Четвъртък 10:21
8

Пребиха го като куче
20/03/2025, Четвъртък 10:00
2

Издаде колко пият кифлите от Ергенът
20/03/2025, Четвъртък 09:31
0
Що не слезеш от облаците, а???
Я се огледай каква сган щъка в тези райони!
Мангал до мангала и............
Сега ясно ли три е защо тези пътища са като ИЗОЛАТОР, а???
Гладуваща нация бехме у соца, когато бехме нацията консумираща най-много : хлеб, кифли и боза.
Редехме се с часове след работа за "месо", което беше една трета месо, а другото кокъл и сланина, щото месара на държавна работа, обираше чистото месо ; редехме се с часове за чушки и домати, когато "пуснат" у "плод и зеленчук", ...и тн, и тн...
А сега "гладуващите" в България излизат прегърбени от Кауфланд, Била и Лидъл, с препълнени торби...