×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Геомагнитни бури удрят Земята в следващите дни
  • Пеевски разкритикува и работата на НАП
  • Бившият министър на енергетиката не се е явил в офиса на Европрокуратурата въпреки призовката
  • Истанбул се готви за поредния протест след ареста на Имамоглу
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Предсказанието на Бъфет за бъдещето на медиите


01 Април 2017, Събота, 23:58 ч.

Всеки днес разпознава промените в медийния пейзаж, предизвикани от дигиталната революция. Това не са нови явления.
Но има един човек, който още през 1990 г. успява да ги предвиди и да прогнозира големия предстоящ спад на печалбите от медиен бизнес. Той е световноизвестен с прозорливостта си. Казват му Оракула от Омаха. Това е милиардерът инвеститор Уорън Бъфет.
За неговото "пророчество" за бъдещето на медиите от преди 17 години разказва сайтът MastersInvest.com.
В писмо до инвеститорите в инвестиционния му холдинг през 1990 г. Бъфет споделя, че е изненадан от начина на развитие на медийната индустрия и задава въпроса дали лошите резултати на медийните инвестиции на компанията му "Бъркшър" са "просто част от анормален цикъл - ... или бизнесът (на медиите) е спаднал по начин, който трайно намалява присъщите му бизнес стойности".
Ето какво още пише той в пророческото си писмо:
"Тъй като аз не съм прогнозирал това, което се случи, може да подложите на съмнение очакванията ми за това какво ще стане. Въпреки това, аз ще предложа остойностяване: Докато много медийни бизнеси ще останат икономически чудеса, в сравнение с американската индустрия като цяло, медийните бизнеси ще се показват продължително като по-малко чудодейни, отколкото аз, индустрията или кредиторите сме си мислили, че ще бъдат, само преди няколко години.
Причината медийните бизнеси да бяха толкова изключителни в миналото не беше физическият им растеж, а по-скоро необичайната им ценова власт, която повечето участници (на пазара) не притежаваха. Сега, обаче, рекламните долари растат по-бавно. Освен това търговците на дребно, които правят малко или никаква медийна реклама (въпреки че те понякога използват Postal Service), постепенно заеха пазарен дял в определени стокови категории.
Най-важното от всичко: броят на печатните и електронните рекламни канали значително се покачи. Като последствие, рекламните пари станаха широко разпръснати и ценовата сила (ценовата власт) на притежателите на рекламни пространства се снижи. Тези обстоятелства материално понижиха вътрешаната стойност на нашите водещи медийни инвестиции и освен това, също и стойността на оперативното ни звено Buffalo News - въпреки че всички те остават в бизнеса".
Бъфет разглежда отново предизвикателствата пред медийната индустрия и в писмото си до инвеститорите от следващата  1991 г., озаглавено "Промяна в медийната икономика и малко математика за оценяване".

Ето какво пише:

"Икономическата сила на някога всемогъщите медийни предприятия продължава да ерозира, докато ритейл моделите се променят и възможностите за реклама и забавление се множат. В света на бизнеса, за съжаление, огледалото за обратно виждане е винаги по-чисто от предното стъкло: Преди няколко години никой не свързваше медийния бизнес - нито кредиторите, собствениците или финансовите анализатори - с икономическо влошаване, което е било складирано за тази индустрия. (Но, моля ви, дайте ми няколко години и аз най-вероятно ще се самоубедя, че аз съм го направил.)

Факт е, че вестникът, телевизията и списанието като собственост започнаха да приличат повече на бизнес, отколкото на франчайзи по отношение на икономическото си поведение. Нека хвърлим бърз поглед върху характеристиките, разделящи тези две класи предприятия, имайки предвид обаче, че много бизнес операции спадат на средно равнище и може най-добре да бъдат описани като слаби франчайзи или силни бизнеси.

Един икономически франчайз се въздига от продукт или услуга, който/ която (1) е нужен или желан; (2) е смятан от потребителите, че няма близък заместител; (3) не е обект на ценова регулация. Съществуването на тези три условия ще бъде демонстрирано със способността на компанията да регулира цената на продукта, или услугата си, агресивно, и следователно да печели високи нива на възвръщаемост на капитала.

Освен това франчайзите могат да търпят лош мениджмънт. Нелепите мениджъри може да унищожат способността за печалба на бизнеса, но те не могат да причинят морални вреди. За разлика от това, един бизнес печели изключителни печалби, само ако той е лоу-кост оператор, или ако доставките му на продукт или услуга са здрави. Стегнатостта на системата за доставки обикновено не продължава много дълго. С по-добър мениджмънт, компанията може да задържи статута си на нискотарифен оператор за много по-дълго време, но дори тогава непрестанно тя е изправена пред възможността от атака от конкуренцията. И бизнесът, за разлика от франчайза, може да бъде убит от лош мениджмънт.

Доскоро медийните предприятия притежаваха трите характеристики за франчайз и следователно можеха както агресивно да поставят цени, така и да бъдат менажирани зле. Но сега потребителите, обаче, търсят информация и забавление (водещите им интереси като потребители) при много разширени възможности за избор. За съжаление, търсенето не може да се разшири в отговор на тази нова доставка: очите на 500 милиона американци и 24 часов ден - те са все така налични. Резултатът е, че конкуренцията нарасна, пазарите се фрагментираха и медийната индустрия загуби някои, въпреки че далеч не всички, свои сили да бъде франчайз."

Бъфет посочва пример, за да покаже как един хипотетичен медиен бизнес, който печели 1 млн. на година, може да расте с 6% годишно безкрайно до 25 млн. долара. Това е за разлика от един бизнес, печелещ същия 1 млн. долата с растеж, който е на стойност само 10 млн. Докато умножаването 25 пъти е възможно за първата компания, втората носи обаче 10 пъти повече печалби.

"Доларите са си долари, независимо дали са доставени от операции на медийни фирми, или от стоманени мелници. Това, което в миналото караше купувачите да оценяват 1 долар печалба от медии далеч по-високо от 1 долар печалба от стомана беше, че печалбите от медиите се очакваше постоянно да растат (без бизнесът да изисква много допълнителен капитал), докато печалбите от стомана явно падаха в една варираща нагоре-надолу категория. Сега, обаче, очакванията за медиите се придвижиха към вариращия модел. И както илюстрира опростеният ни пример, остойностяването трябва да се промени драматично, когато очакванията са ревизирани".

В категории: Животът


1
Коментара
Флагман.БГ Имението се тресе: Новият ерген е... Имението се тресе: Новият ерген е... 24/03/2025, Понеделник 21:30 0
Флагман.БГ Влюбена е лудо? Влюбена е лудо? 24/03/2025, Понеделник 21:03 0
Флагман.БГ Харчи си парите ударно Харчи си парите ударно 24/03/2025, Понеделник 20:48 0
Флагман.БГ Каза за Шарапова Каза за Шарапова 24/03/2025, Понеделник 20:33 0
Флагман.БГ Намеси се в сложна ситуация Намеси се в сложна ситуация 24/03/2025, Понеделник 20:21 0
Флагман.БГ Няма спирка Няма спирка 24/03/2025, Понеделник 20:14 0
Флагман.БГ Получи смъртни заплахи Получи смъртни заплахи 24/03/2025, Понеделник 20:03 1
Флагман.БГ Дъщеря й я надмина по красота (СНИМКИ) Дъщеря й я надмина по красота (СНИМКИ) 24/03/2025, Понеделник 19:40 1
Много са щастливи
Много са щастливи 24/03/2025, Понеделник 19:24 0
Очите им светнаха
Очите им светнаха 24/03/2025, Понеделник 19:00 0
Флагман.БГ Закопа ги Закопа ги 24/03/2025, Понеделник 18:48 1
1
Коментара по темата
1.
_nib_
02.04.2017 03:04:24
0
0
ши мъ прущаати сега сме 2017-1990 не са 17 години.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Ще си изпати ли Радостин Василев заради заплахите към доц. Киселова, проф. Михайлова скастри и двамата Ще си изпати ли Радостин Василев заради заплахите към доц. Киселова, проф. Михайлова скастри и двамата Поведението му е недопустимо, но и председателката на парламента не биваше да се бърза с обявяването за разпадане на групата на МЕЧ, каза бившата депутатка Намеси се в сложна ситуация Намеси се в сложна ситуация Водещият бе потърсен като джокер в "Стани Богат" Получи смъртни заплахи Получи смъртни заплахи Александра Гърдева с разтърсваща изповед Дъщеря й я надмина по красота (СНИМКИ) Дъщеря й я надмина по красота (СНИМКИ) Мария показа как изглежда наследничката й Има политици, които помагат с чисто сърце на "Левски" Има политици, които помагат с чисто сърце на "Левски" Мажоритарният собственик на "сините" Наско Сираков каза, че клубът дължи много пари на Васил Божков Космически ли са цените на пътищата? Шефът на АПИ с лоша новина за тол таксите Космически ли са цените на пътищата? Шефът на АПИ с лоша новина за тол таксите Има пари в бюджета за 50 км магистрали, изчисли инж. Йордан Вълчев и каза кога ще има аутобан от София до Варна  Закопа ги Закопа ги Косара с любопитни думи за новия ерген и "старите пушки" в предаването След гафа: Министър Пешев освободи изпълнителния директор на БСТ След гафа: Министър Пешев освободи изпълнителния директор на БСТ Ето какво решиха от ММС Отряза Капките Отряза Капките Въпреки че в шоуто за звездни имитации Рачков и Геро отправиха официална покана към своя колега да застане до тях на грандиозния финал на стадион „Васил Левски“ Разкриха причината за смъртоносните взривове с 4 трупа край Елин Пелин Разкриха причината за смъртоносните взривове с 4 трупа край Елин Пелин Съдебно-техническа експертиза сочи летните жеги като основен фактор за трагедията в склада за пиротехника
Харчи си парите ударно Харчи си парите ударно "Джоуи" се наслаждава на финансовата си свобода Ад в Суми след ракетен удар, 65 са ранените Ад в Суми след ракетен удар, 65 са ранените 14 деца са пострадали, а от руска страна твърдят, че е поразена военна цел  Няма спирка Няма спирка Джокович с нов рекорд Много са щастливи Много са щастливи Безос и Лорън Санчес ще вдигат сватба във Венеция Всички смятат, че това предаване е тъпо, но се завръща в ефир Всички смятат, че това предаване е тъпо, но се завръща в ефир От 21 март всеки ентусиаст на възраст над 18 години, който иска да се предизвика и да промени живота си драстично, а може би завинаги, иска да стане част от голямото семейство на „Фермата“ и да изживее едно незабравимо приключение, може да се запише за кастинг на fermata.btv.bg до 30 април Почина един от най-значимите шпиони от времето на Студената война Почина един от най-значимите шпиони от времето на Студената война Олег Гордиевски е бивш офицер на КГБ и е предавал тайни на Великобритания Имамоглу официално беше обявен за кандидат-президент на НРП Имамоглу официално беше обявен за кандидат-президент на НРП Според лидера на партията очертаващата се картина прави предсрочните избори неизбежни Скандал тресе Украйна! Усик стана доктор по философия с преписване Скандал тресе Украйна! Усик стана доктор по философия с преписване Световният шампион по бокс защити дисертация, но научните среди го обвиниха в кражба на чужд труд Заключени в университет студенти скачат през прозорците, за да се включат в протестите в Истанбул (ВИДЕО) Заключени в университет студенти скачат през прозорците, за да се включат в протестите в Истанбул (ВИДЕО) Арестът на Екрем Имамоглу доведе до масови безредици Коя зодия винаги забива нож в гърба Коя зодия винаги забива нож в гърба Вижте кои са най-подмолните 
Делян Пеевски Делян Пеевски Няма да допусна България да се превърне в държавата на абсурдите Виц на деня Виц на деня Двама канибали вечерят.
Единият казва:
- Мразя тъща си!
Другият.
- Нищо, нищо... яж само гарнитурата!
Виц на деня Виц на деня - Комшу, къде е жена ти, не се е мяркала доста време!?!
- А, напусна ме... запознала се с някакъв в интернет!
- Еее, лоша работа...!
- Еми, аз съм си виновен. Можеше да пусна интернет вкъщи още преди пет години!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук "При нас клиента винаги е прав"
чичо Манчо - шофьор на маршрутка.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори