×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • 12-метров кръст с Христос издигнаха в Елин Пелин
  • Хванаха шофьор на „Хемус” с положителни проби за алкохол и наркотици
  • Разпети петък е - Денят на Христовите страдания
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Предсказанието на Бъфет за бъдещето на медиите


01 Април 2017, Събота, 23:58 ч.

Всеки днес разпознава промените в медийния пейзаж, предизвикани от дигиталната революция. Това не са нови явления.
Но има един човек, който още през 1990 г. успява да ги предвиди и да прогнозира големия предстоящ спад на печалбите от медиен бизнес. Той е световноизвестен с прозорливостта си. Казват му Оракула от Омаха. Това е милиардерът инвеститор Уорън Бъфет.
За неговото "пророчество" за бъдещето на медиите от преди 17 години разказва сайтът MastersInvest.com.
В писмо до инвеститорите в инвестиционния му холдинг през 1990 г. Бъфет споделя, че е изненадан от начина на развитие на медийната индустрия и задава въпроса дали лошите резултати на медийните инвестиции на компанията му "Бъркшър" са "просто част от анормален цикъл - ... или бизнесът (на медиите) е спаднал по начин, който трайно намалява присъщите му бизнес стойности".
Ето какво още пише той в пророческото си писмо:
"Тъй като аз не съм прогнозирал това, което се случи, може да подложите на съмнение очакванията ми за това какво ще стане. Въпреки това, аз ще предложа остойностяване: Докато много медийни бизнеси ще останат икономически чудеса, в сравнение с американската индустрия като цяло, медийните бизнеси ще се показват продължително като по-малко чудодейни, отколкото аз, индустрията или кредиторите сме си мислили, че ще бъдат, само преди няколко години.
Причината медийните бизнеси да бяха толкова изключителни в миналото не беше физическият им растеж, а по-скоро необичайната им ценова власт, която повечето участници (на пазара) не притежаваха. Сега, обаче, рекламните долари растат по-бавно. Освен това търговците на дребно, които правят малко или никаква медийна реклама (въпреки че те понякога използват Postal Service), постепенно заеха пазарен дял в определени стокови категории.
Най-важното от всичко: броят на печатните и електронните рекламни канали значително се покачи. Като последствие, рекламните пари станаха широко разпръснати и ценовата сила (ценовата власт) на притежателите на рекламни пространства се снижи. Тези обстоятелства материално понижиха вътрешаната стойност на нашите водещи медийни инвестиции и освен това, също и стойността на оперативното ни звено Buffalo News - въпреки че всички те остават в бизнеса".
Бъфет разглежда отново предизвикателствата пред медийната индустрия и в писмото си до инвеститорите от следващата  1991 г., озаглавено "Промяна в медийната икономика и малко математика за оценяване".

Ето какво пише:

"Икономическата сила на някога всемогъщите медийни предприятия продължава да ерозира, докато ритейл моделите се променят и възможностите за реклама и забавление се множат. В света на бизнеса, за съжаление, огледалото за обратно виждане е винаги по-чисто от предното стъкло: Преди няколко години никой не свързваше медийния бизнес - нито кредиторите, собствениците или финансовите анализатори - с икономическо влошаване, което е било складирано за тази индустрия. (Но, моля ви, дайте ми няколко години и аз най-вероятно ще се самоубедя, че аз съм го направил.)

Факт е, че вестникът, телевизията и списанието като собственост започнаха да приличат повече на бизнес, отколкото на франчайзи по отношение на икономическото си поведение. Нека хвърлим бърз поглед върху характеристиките, разделящи тези две класи предприятия, имайки предвид обаче, че много бизнес операции спадат на средно равнище и може най-добре да бъдат описани като слаби франчайзи или силни бизнеси.

Един икономически франчайз се въздига от продукт или услуга, който/ която (1) е нужен или желан; (2) е смятан от потребителите, че няма близък заместител; (3) не е обект на ценова регулация. Съществуването на тези три условия ще бъде демонстрирано със способността на компанията да регулира цената на продукта, или услугата си, агресивно, и следователно да печели високи нива на възвръщаемост на капитала.

Освен това франчайзите могат да търпят лош мениджмънт. Нелепите мениджъри може да унищожат способността за печалба на бизнеса, но те не могат да причинят морални вреди. За разлика от това, един бизнес печели изключителни печалби, само ако той е лоу-кост оператор, или ако доставките му на продукт или услуга са здрави. Стегнатостта на системата за доставки обикновено не продължава много дълго. С по-добър мениджмънт, компанията може да задържи статута си на нискотарифен оператор за много по-дълго време, но дори тогава непрестанно тя е изправена пред възможността от атака от конкуренцията. И бизнесът, за разлика от франчайза, може да бъде убит от лош мениджмънт.

Доскоро медийните предприятия притежаваха трите характеристики за франчайз и следователно можеха както агресивно да поставят цени, така и да бъдат менажирани зле. Но сега потребителите, обаче, търсят информация и забавление (водещите им интереси като потребители) при много разширени възможности за избор. За съжаление, търсенето не може да се разшири в отговор на тази нова доставка: очите на 500 милиона американци и 24 часов ден - те са все така налични. Резултатът е, че конкуренцията нарасна, пазарите се фрагментираха и медийната индустрия загуби някои, въпреки че далеч не всички, свои сили да бъде франчайз."

Бъфет посочва пример, за да покаже как един хипотетичен медиен бизнес, който печели 1 млн. на година, може да расте с 6% годишно безкрайно до 25 млн. долара. Това е за разлика от един бизнес, печелещ същия 1 млн. долата с растеж, който е на стойност само 10 млн. Докато умножаването 25 пъти е възможно за първата компания, втората носи обаче 10 пъти повече печалби.

"Доларите са си долари, независимо дали са доставени от операции на медийни фирми, или от стоманени мелници. Това, което в миналото караше купувачите да оценяват 1 долар печалба от медии далеч по-високо от 1 долар печалба от стомана беше, че печалбите от медиите се очакваше постоянно да растат (без бизнесът да изисква много допълнителен капитал), докато печалбите от стомана явно падаха в една варираща нагоре-надолу категория. Сега, обаче, очакванията за медиите се придвижиха към вариращия модел. И както илюстрира опростеният ни пример, остойностяването трябва да се промени драматично, когато очакванията са ревизирани".

В категории: Животът


1
Коментара
Най-мрънкащите зодии
Най-мрънкащите зодии 18/04/2025, Петък 13:00 0
1
Коментара по темата
1.
_nib_
02.04.2017 03:04:24
0
0
ши мъ прущаати сега сме 2017-1990 не са 17 години.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Иска да се върне във футбола, а е на 71 г. Иска да се върне във футбола, а е на 71 г. Феликс Магат е бивш треньор на Красимир Балъков Верижна катастрофа на АМ "Тракия" в първия ден на засилен трафик към морето Верижна катастрофа на АМ "Тракия" в първия ден на засилен трафик към морето Инцидентът съвпада с първия ден на очаквано засилен трафик към Черноморието Най-мрънкащите зодии Най-мрънкащите зодии Те постоянно се оплакват Български шофьор на тир загина след меле на пътя в Гърция Български шофьор на тир загина след меле на пътя в Гърция Мъжът е починал вследствие на удара, а не на пожара Бивш депутат от ГЕРБ се сгоди за новата си изгора Бивш депутат от ГЕРБ се сгоди за новата си изгора Актьорът Евгени Будинов отново слага брачния хомот Въпрос от "Стани богат" за 200 лв. препъна мениджърка два пъти Въпрос от "Стани богат" за 200 лв. препъна мениджърка два пъти Милена Петрова се подхлъзна жестоко, но Ники Кънчев й подсказа Младежи биха и ограбиха жена в Борисовата градина Младежи биха и ограбиха жена в Борисовата градина Извършителите са задържани и могат да получат от 3 до 10 г. Затварят за ремонт  ул. „Георги Шагунов“ в Бургас, ето кога Затварят за ремонт ул. „Георги Шагунов“ в Бургас, ето кога Причната е ремонти дейности на ВиК мрежата Зодиите, с които е най-трудно да се поддържа връзка Зодиите, с които е най-трудно да се поддържа връзка Ето кои са те Патриарх Даниил: Кръстът не е краят, кръстът е сила Патриарх Даниил: Кръстът не е краят, кръстът е сила Да си спомним какво Бог е претърпял и да си дадем сметка къде сме, призова духовникът
Невиждани цени на горивата от 3 години заради митата на Тръмп Невиждани цени на горивата от 3 години заради митата на Тръмп Очаква се те да тръгнат нагоре, прогнозира Димитър Хаджидимитров От днес: Един ден във Венеция - 10 евро такса От днес: Един ден във Венеция - 10 евро такса Сумата е двойно по-висока от миналогодишната "Анонимните" хакнаха руско досие за Тръмп и тайните на Кремъл "Анонимните" хакнаха руско досие за Тръмп и тайните на Кремъл Общият консенсус засега е, че изтеклата информация не е толкова вълнуваща и не е толкова тайна, успокояват специалисти Разводът на годината. Легендарна двойка продава имотите си Разводът на годината. Легендарна двойка продава имотите си Майкъл изглежда все по-крехък и неподвижен, сподели близък на холивудските звезди Трагедия с рибари в... Трагедия с рибари в... САЩ Мощни удари по Херсон и Никопол, има загинали и ранени Мощни удари по Херсон и Никопол, има загинали и ранени  Руски военни анализатори обаче обявиха, че авиационни бомби са били насочени по център на службата за мобилизация Съди Биг Брадър за грандиозна сума Съди Биг Брадър за грандиозна сума Скандал с Мики Рурк Плати огромна сметка Плати огромна сметка Джак Грийлиш е страхотен футболист, но обича и нощния живот Може ли да повярвате, че е на 56? (СНИМКА) Може ли да повярвате, че е на 56? (СНИМКА) Американката Лопес сякаш не остарява Унгария забрани гей парадите Унгария забрани гей парадите С нова поправка в Конституцията официално се забраняват публични събития, организирани от ЛГБТ+ общности
Доналд Тръмп за Зеленски: Доналд Тръмп за Зеленски: Байдън, Путин и Зеленски погубиха света Виц на деня Виц на деня Първа сутрин след сватбата.
Младоженецът казва:
- Скъпа, пие ли ти се кафе?
Тя усмихната:
- Да, може!
Той:
- Чудесно! Ще направиш ли и за мен, като станеш!
Виц на деня Виц на деня Апетитът идва с яденето! А зверският апетит - когато си на диета. Статус във фейсбук Статус във фейсбук Обява:
"Продавам сватбени рокли, размер 42, 44, 46, 48,50, 52, 54, 56, 58. Не мога да го чакам повече принца.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори