Експерт обясни защо АМ "Тракия" край Бургас е "лятна" и къде е голямата грешка при строителството

Участъкът е зле проектиран - между два хълма и там винаги ще има навявания, натрупвания на сняг и възможни катастрофи като тази на 30-и декември
15 Януари 2017, Неделя, 09:50 ч.
Автор: Флагман.бгЗасаждането на бързорастящи растителни видове с жив плет пък ще създаде естествена ограда, снегът ще се отлага там, вместо да отиде на пътя
Участъкът от АМ "Тракия" - до 320-ия километър е проектиран по възможно най-погрешната методика. Това обясни пред вестник "Капитал" климатологът доц. Георги Рачев от Софийския университет. Проблемът е в това, че отсечката е изкопана на ниско между два хълма и това води до навявания при силен снеговалеж и вятър, при които снегът не може да бъде успешно почистен.
"Винаги при снеговалеж с вятър от север тези места ще се пълнят със сняг. Дори и 5 см да е снежната покривка, снегът ще се събира точно при "инфарктните" участъци, при отклонението за Карнобат", обясни доц. Рачев.
За това е допринесло и изсичането на лесозащитните пояси. "И канадците да дойдат, и шведите - при вятър от 80-100 км/час няма чистене", допълва климатологът.
Източник ок строителния сектор с поглед върху пътното строителство и в чужбина посочи, че не случайно цените на магистралите у нас са в пъти по-ниски, отколкото в чужбина. При нас липсват съществени елементи, като повече сигнализации и снегоотблъскващи огради например, които биха могли да облекчат проблемите със снегонавяванията точно по такива проблемни участъци. Подобна инвестиция би оскъпила строителството.
Какви са възможните решения?
Ясно е, че вече не можем да преместим магистрала "Тракия", но има лесни и не особено скъпи решения за проблемните участъци. Снегозащитните огради, които и сега се поставят в страната, няма да решат проблема изцяло, но биха подобрили условията, смята доц. Рачев. Те възпрепятстват натрупването на преспи на пътното пътно при обилен снеговалеж и силен вятър, но могат да бъдат откраднати (както се е случвало на места) или просто да паднат.
На АМ "Тракия" на територията на област Бургас са монтирани общо 4,5 км снегозащитни огради, обясниха от АПИ, като те се монтират от пътноподдържащото дружество за негова сметка. Един км от оградите е в участъка от км 315+000 до км 323+000, а 3,5 км - от км 324+188 до км 356+200. "Част от оградата е паднала вследствие на ураганния вятър и изпълнителят ще я укрепи", уведомиха от пътната агенция.
Според доц. Рачев засаждането на бързорастящи растителни видове (например акация) заедно с жив плет пък ще създаде естествена ограда, която рязко снижава скоростта на вятъра и снегът се отлага там, вместо да отиде на пътя.
"Ако има дългогодишна политика, която се прехвърля от правителство на правителство без значение оттенъка му естествено, че ще имаме резултати", заключи доц. Рачев.
Припомняме, че в социалните мрежи се появиха куп афоризми, определящи АМ "Тракия" за лятната магистрала на България.
В категории:
Пътна обстановка






Дете на 9 години се простреля с газов пистолет
19/04/2025, Събота 16:40
0

Проверки за пожарна безопасност в храмовете за Великден
19/04/2025, Събота 16:20
0

Животновъди убиват фермери в Нигерия
19/04/2025, Събота 16:00
0

От началото на април: От „Гранична полиция“ са връчили 2384 електронни фиша
19/04/2025, Събота 15:40
0

Тежка катастрофа на пътя Смолян - Девин, бебе на девет месеца е пострадало
19/04/2025, Събота 15:20
0

За пример: Ученици от София събраха над 5 хиляди лева за пострадалите в Кочани
19/04/2025, Събота 15:00
0

23 катастрофи през изминалото денонощие, един загинал
19/04/2025, Събота 14:40
0

Без задръствания по магистралите на Велика събота
19/04/2025, Събота 14:20
0

3 зодии ще натрупат пари след 19 април
19/04/2025, Събота 14:00
0

Жителите на Киев изпращат 1100 дрона за фронта
19/04/2025, Събота 13:40
2

Икономисти успокояват: Митата на Тръмп няма да засегнат България
19/04/2025, Събота 13:00
1

Как са спестявали българите в древността?
19/04/2025, Събота 12:40
4
Участъкът е с дължина от 35,2 km. Той започва от края на 325-ти km и стига до края на автомагистралата при последния 360-ти km, където тя свършва при пътния възел на бургаския кв. Ветрен и първокласния път гр. Бургас – гр. Айтос. Участъкът е в експлоатация от 2 ноември 2006 г. и е с крайна цена 150,266 млн. лв.