Защо старата транспортна схема не бе ефективна и какво наложи промяната й
Философията на обществения транспорт в града се промени, което сега създава известни главоболия на бургазлии
01 Декември 2016, Четвъртък, 09:16 ч.
Автор: Burgas1.orgАко за 3 години пътуванията с градски транспорт са паднали от 31% на 19%, значи системата съвсем не работи прекрасно
Напрежението с новите маршрути на обществения транспорт в Бургас наистина ескалира. Недоволството е в огромни количества и изглежда хаосът е пълен. Проблемите несъмнено са много и тепърва ще се идентифицират ясно и обективно, но най-силният аргумент на множеството противници на новостите, че старата схема е работела прекрасно, също може да бъде подложен на съмнение. Тук ще пробваме да обясним какви според нас бяха непреодолимите недостатъци на старата транспортна схема.Първото, което трябва да споменем е статистиката колко хора ползват градския транспорт, като най-добър показател за неговата ефективност.
Преди месец беше показано проучване, изготвено за проекта "Интегриран градски транспорт - представяне на мерки за устойчив транспорт" и според него 19% от пътуванията в Бургас се извършват с градския транспорт. През 2013 година беше завършен "Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град Бургас" и там присъстват резултати от проучване, според което по това време дялът на пътуванията с обществения транспорт е бил 31%. В проекта е посочен и нищожния процент прекачвания при използване на градския транспорт. Ако за 3 години пътуванията с градски транспорт са паднали от 31% на 19%, значи системата съвсем не работи прекрасно.
При такива данни търсенето на различно решение е логично. Огромната драма за бургазлии и най-голямата разлика между старата и новата схема е в концепцията им. Преди никога не се е налагало хората да сменят превозни средства и това сега им се струва неприемливо.
Маршрутите бяха така начертани, че 90% от пътниците стигаха от началото до края на пътуването си с една линия на градския транспорт.
Обратно на това, новата схема се базира на прекачването, разчитайки на една дълга основна линия и множество други, които имат за основна цел да свържат по-отдалечените зони с бързия маршрут. Това се вижда на схемите по-долу. Преди по бул. Хр. Ботев минаваха цели 12 линии, а сега само 3. Същото се отнася и за ул. Индустриална, по която преди се движеха 8 линии, а сега 4.
Старият вариант на транспортни маршрути беше проблемен по няколко причини:
1. Замърсяване и екология - множество по-малки автобуси вървяха по еди и същи улици, изгаряха повече гориво и създаваха многократно по-голямо замърсяване. Вероятно това не звучи като основателен повод за промяна за много от живеещите в Бургас, но дори ние да не сме загрижени за здравето си, стандартите на 21ви век са такива, че европейските, и българските целеви норми за замърсяване не са лесно постижими при нас.
2. Натоварен трафик и повече пътни инциденти - това е проблем, който се обсъжда непрекъснато. Инцидентите с пострадали хора са ежедневие.
3. Липса на ефективност. По-долу сме показали таблица за натоварването на старите линии на градския транспорт. Данните за ежедневното използване на маршрутите за 2009 година, взети от проекта "План за устойчива градска мобилност на Община Бургас 2014 – 2020 г." и според броя на курсовете дневно за отделните линии е изчислено колко човека се возят за един курс (отиване и връщане). И преди сме коментирали, че тролейбусите са почти неизползвани, но данните го потвърждават. Според тях в тролеите пътуват по 23 човека в едната посока средно. Маршрутът на тролейбусите се припокрива с този на маршрутките и 211 в огромен процент от трасето. Нелогично и неефективно е по еди и същи улици да се движат паралелно множество линии, които се различават само в няколко от началните и крайни спирки.
Данните показват, че така или иначе огромният процент от трафика (63%) се обслужва от само две линии - 211 и 12/12А и наистина звучи нелогично останалите линии, пътуващи почти празни през по-голямата част от времето да обикалят целия град и съответно да правят разходи за изминати хиляди километри дневно.
Недобрата стара схема не оправдава лошото прилагане на новата, която според нас е по-добра като идея, но ужасната й реализация донесе само негативи.
Нещата тепърва ще се донастройват, но стартирането в недовършен вид, недообмислените и необсъдени с хората детайли и някой елементарни пропуски направиха всичко да изглежда ужасно.
В категории:
Бургас
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично
България е по-зле от Гана и Танзания по ефективност на институции
5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса
Илияна Йотова: Надявам се утре да се поздравим с избран председател на НС
Приятелката на самоубилия се полицай: Димитър беше рядко съвестен човек
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично
21/11/2024, Четвъртък 22:00
2
5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса
21/11/2024, Четвъртък 21:40
0
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак?
21/11/2024, Четвъртък 21:20
0
Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е
21/11/2024, Четвъртък 21:00
1
Владимир Путин с извънредно обръщение
21/11/2024, Четвъртък 20:45
10
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа
21/11/2024, Четвъртък 20:40
0
Ще се шокирате какво се твърди за него
21/11/2024, Четвъртък 20:36
3
След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова
21/11/2024, Четвъртък 20:20
1
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета
21/11/2024, Четвъртък 20:00
4
"Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но...
21/11/2024, Четвъртък 19:48
1
Дъщеря й възражда най-големите й хитове
21/11/2024, Четвъртък 19:40
0
Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали
21/11/2024, Четвъртък 19:20
6
Бургазлии нареждат и попържват здраво кмета и родата заместниците му, та същите на 4-тия ден обявиха КАРДИНАЛНИ ПРОМЕНИ в схемата и връщане на основните трасета на бус 12 и 12а - тоест на 50% ВЪРНАХА СТАРАТА СХЕМА !??? И за какво тогава се ПОПИЛЯХА ЕДНИ 140 МИЛИОНА лева за новата схема (която за 4-ри дни доказа че е фарс) и не работи и ще си продължаваме с разработените но ОТМЕНЕНИ линии от старата схема !!!
Даже тези които преди ползваха автобусите а не колите си, от 26-ти си стегнаха личните автомобили и си ползват тях, а не искат да мръзнат по спирките и да вървят с по 600-1000 метра от една спирка до друга и още 2000м. до домовете си.
А, какво правят по въпроса общинарите ли !?? Ами, май ги боли оная работа за гражданите на Бургас !!! Защото администрацията НЕ ПОЛЗВА АВТОБУСИ и т.н. НОВА схема !
Те са заложили на сигурен автономен транспорт !!!
Кмета Николов и отрядника председател на Общ.Съвет-Бургас К.Луков си карат общински джипове - Мазда ХР-5, зам.кмета финанси Кр.Стойчев е с джип Ауди Q7, секретаря общината Б.Кънчев с джип Нисан Х-траел, шефа на УКОРС е с джип Тойота Раф-4, заместника му с джип Шевролет Каптива, зам.кметиците -Бояджиева, Ананиева и Коралска ги возят с Форд Мондео и Мерцедес Бенц, целият състав на УКОРС е качен на 24 седана Шевролет, директорите на общинските фирми и заместниците им всички са с общински коли Форд, Тойота,Нисан и Мерцедес....... За каква транспортна схема да мислят милите !?? Тях ги интересува да имат те далавера и пари от данъци, глоби и такси, за да си карат общинските коли КАТО ЧАСТНИ, да си возят с тях ЖЕНИТЕ и ДЕЦАТА по градините и училищата, по магазините и МОЛ-овете ..... А барабите, децата, жените и родителите им, да мръзнат по спирките и в автобусите, зер те са се набутали в предизборните лъжи и са избрали с 84% кмет 2015г. от ГЕРБ да ги мачка и унижават администрацията .....
ТОЙ Е В ОСНОВАТА ДА СЕ ИЗМИСЛИ НОВАТА СХЕМА И ТО САМО ЗА ДА ОТКРАДНАТ ЧРЕЗ ПОКУПКА АВТОБУСИТЕ за ОБЩИНСКАТА "БУРГАСБУС" - 15 МИЛИОНА.
Като добавите и 20% от самият проект оценен на 138 милиона(80 милиона от Брюксел) и разплатен поетапно от 2009г. до 16.09.2016г., сами сметнете колко милиона са гушнали Стойчев и Ко. За такава кражба, вместо да чакате са се стресне Цацаров, вземете главата на Стойчев. Тай е злият финансов гений в общината, той е сивият кардинал дърпащ конците и на кмета.
На 06.12 всички виновни пред общината и публично давайте обяснения за глупавите и некомпетентни решения.
На 07.12 Д.Николов да ви връчва заповедите за уволнения и да се тръси решение за изход от тази абсурдна ситуация. Работата е ясна, ОЛАФ ще търси едни пари и трябва да се доказва къде ги похарчихте. Както върви Община Бургас май ще връща едни 130 000 000 лева от нашите джобове !!!!!!
ВИЕ ЩЕ БЪДЕТЕ СЛЕДЕНИ ПО ВСЯКО ЕДНО ВРЕМЕ, КОЙ, КОГА, ОТ КЪДЕ И ПО КОЕ ВРЕМЕ СЕ КАЧВА!!!!......ЧРЕЗ ВАШЕТО ЧЕКИРАНЕ!!!
НЕ СИ ДАВАЙТЕ ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА ОЛИГОФРЕНИТЕ ОТ "БУРГАС БУС" ,ТОВА Е ТОТАЛНО ПРОТИВОЗАКОННО !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ТРЯБВА ДА СЕ ИЗДАВА АБСОЛЮТНО АНОНИМНА ЕЛЕКТРОННА КАРТА ЗА ПЪТУВАНЕ!!!
"БУРГАС БУС" ГИ ВЪЛНУВА ДАЛИ В ТАЗИ КАРТА ЩЕ ИМА ПАРИ И ДАЛИ ЩЕ СЕ ЧЕКИРАТЕ ЗА ДА ВИ ВЗЕМАТ ЛЕВЧЕТО!!!!!!!!!!!
АБСОЛЮТНО ПРОТИВОЗАКОННО ИЗИСКВАТ И ИЗПОЛЗВАТ ДАННИТЕ ВИ ПО ЛИЧНА КАРТА ЗА ДА БЪДЕТЕ СЛЕДЕНИ ВСЕКИ ДЕН БУРГАСЛИИ!!!!
ЦЯЛАТА ТАЗИ ОЛИГОФРЕНИЯ С НОВИТЕ ЛИНИИ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА БЪДЕТЕ ПРОСЛЕДЯВАНИ !!!!!!!!!!
ДАЛИ ЩЕ БЪДЕТЕ СТАДО ОФФФЦЕ ЗАВИСИ ОТ ВАС!!!!!!!!!!!!
ОТИВАЙТЕ И СИ ИСКАЙТЕ НОВИ АНОНИМНИ ЕЛЕКТРОННИ КАРТИ ЗА ПЪТУВАНЕ!!!!!!!!!!!
НИКОЙ ДА НЕ ИЗПОЛЗВА ТЕЗИ ,КОИТО СТЕ СИ ИЗКАРАЛИ И В КОИТО СА ВИ ВКАРАНИ ЛИЧНИТЕ ДАННИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
снощи вечерта изпращах мой приятел от Меден Рудник към центъра. В 12:30 дойде марширутка от нощната линия. Шофьорът в нея ни каза да не разчитаме на разписанията за нощната линия , защото не се изпълнявали. Така че, имайте едно на ум за вечерта. Явно наистина имат за цел да стимулират такситата... не си го обяснявам по друг начин.
Да не сме Лондон или Берлин.Какво пречеше да има бързи линии със старата схема.Оставки трябват.
За това се иска носене на ОТГОВОРНОСТ!
КОЙ Е ВИНОВЕН ЗА ТАЗИ ГЛУПОСТ?
До 24 часа да се преустанови с тази ГЛУПОСТ