×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

11 трика, с които супермаркетите ви карат да харчите повече


05 Октомври 2016, Сряда, 17:33 ч.

Всъщност самите магазини имат различни стратегии, с които да подмамят клиентите да пазаруват повече. Бъдете нащрек и следете за подлите психологически тактики, които супермаркетите ще се опитат да изпробват върху вас.

Ето и най-често използваните от тях, подбрани от изданието Business Insider.

1. Уголемяващи се колички
Не, не вие се смалявате. Количките за пазаруване се уголемяват. Колкото по-голяма е количката, толкова по-вероятно е накрая да похарчите повече. Затова се опитвайте да се придържате към кошниците.
Проучване е установило, че когато размерът на количката се е удвоил, потребителите са купували с 40% повече.

2. Продукти на касата
Чудили ли сте се някога защо всички тези сладкиши и лакомства са натъпкани при касите? Това е един от триковете да се поддадете на покупки в последния момент, докато чакате на опашката.

3. Къде е всичко?
Мислите, че знаете кое къде се намира в кварталния супермаркет, когато откривате, че те отново са разместили щандовете и рафтовете. Всъщност магазините го правят нарочно, защото ако не знаете къде се намират продуктите, ще ви е нужно повече време за търсене. А това означава повече шансове да ви изкушат да си купите още неща.

4. Трикът „на нивото на очите"
Продуктите, които са сложени на нивото на очите, са склонни да са по-скъпи и маркови стоки, а именно те са продуктите, които супермаркетите искат да купувате. Оглеждайте по-ниските рафтове за подобни продукти, които се продават на по-ниски цени.

5. Основните продукти в края на магазина
Много от съществените продукти като хляб например се намират в края на магазина или някъде в средата, но не и отпред. Това е така, защото супермаркети искат да обходите цялото пространство, докато ги достигнете с надеждата по пътя да добавите още няколко продукта в количката.
Основните и обичайните продукти се намират и в средата на коридорите, което ще ви привлече още по-навътре в супермаркета.

6. Промоции
Много от продуктите, показвани като промоции в брошурите, са с цялата си цена и не са непременно големи намаления. Следете за тях и не мислете, че всички от тях са в продажба.

7. Карти за намаление
Както в чужбина, така и у нас редица хранителни вериги предлагат карти за отстъпка. Това е стратегия, която магазините използват, за да създадат клиентска лоялност. Тя влияе така, че да предпочитате да купите всичките си продукти от супермаркета, за който имате карта.

8. Цветни стоки
Посрещането в магазина с цяла палитра от цветове в коридорите с производствени стоки (най-вече плодове и зеленчуци) подобрява настроението и прави така, че да искате да купувате още. Това задава тона за цялото пазаруване и кара клиентите да мислят по-благоприятно за конкретния супермаркет.

9. Психологическото ценообразуване - 0,99
Отбелязването на продукт с цена, завършваща на 99 стотинки, 49 стотинки и т.н., може да накара клиентите автоматично да закръгляват надолу. Ако сложите цена на един продукт 1,99 лева вместо 2,00 лева, теорията е, че купувачите ще свържат стоката по-скоро с един лев, отколкото с два.

10. Обемно пазаруване
Можете да си мислите, че спестявате доста, като пазарувате много наведнъж. Дори и да е така, купуването в по-големи размери означава, че ще потребите повече от нормалното - точно това, което супермаркетите се надяват да направите.

11. Музика
Музиката е стратегически подбрана от магазина, за да сте по-релаксирани по време на престоя си. Твърде забързаният ритъм на музиката може да ви накара да пазарувате по-бързо и да си тръгнете от магазина възможно по-скоро. Бавните мелодии могат да ви повлияят така, че да се мотаете по-дълго.



2
Коментара
Води селски живот
Води селски живот 22/02/2025, Събота 16:57 0
Тежка катастрофа в София
Тежка катастрофа в София 22/02/2025, Събота 16:18 0
2
Коментара по темата
2.
Хахо,
05.10.2016 20:50:48
0
2
верно си хахо... Отиди в центъра на Бургас, до Тройката, в магазин на голяма верига надвечер - хъп от народ, с пълни кошници на касите.
Отиди и в "Славейков" в друга хранителна верига - редовно работят 4-5 каси и на лентата се разтоварват пълни количка след количка. Беден бил българинът? Малко са такива. как иначе да си обясним спестителите в гръмналата дупнишка Спестовна каса: учителка, хора с непретенциозен вид и въобще не биеща на очи интелигентност са държали там по 50 хил. евро, по 100 хил лв, родителите на една млада дама /със сигурност на пенсионна възраст/ и те "изгорели" с около 200 хил лв...Парите са си техни, да ги правят, каквото си искат, но нещо не се връзва в живота ни - живеем в нищета, а кътаме хилядарки в /съмнителни/ каси и банки.
1.
xaxo
05.10.2016 18:58:16
1
4
Пълни глупости.Народа е толкова беден че, болшинството от хората влиза в магазина с 5-10лв в джоба.Ако ще персонала,барабар с управителя да играят сиртаки около него докато пазарува пак няма да изхарчи повече.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Министерският съвет с реакция след драмата в София Министерският съвет с реакция след драмата в София Ето какво написаха от властите Край на недоразуменията: Национален фонд „Култура“ с ново управление Край на недоразуменията: Национален фонд „Култура“ с ново управление След експерименти, като този с фена на драг кралиците Сава Драгунчев, НФК има достоен ръководител Поредна среща на президентското движение в Бургас – гражданите с активна роля в дискусията Поредна среща на президентското движение в Бургас – гражданите с активна роля в дискусията Тракийско дружество „Екзарх Антим I“ стана център на поредна среща за политическа промяна "Черноморец" с ключова победа! Вратата към професионалния футбол е широко отворена "Черноморец" с ключова победа! Вратата към професионалния футбол е широко отворена "Акулите" водят с 8 точки на най-близкия преследвач в Югоизточна Трета лига Тежка катастрофа в София Тежка катастрофа в София Колите са изпотрошени Министерството на туризма представи България на много голямо туристическо изложение Министерството на туризма представи България на много голямо туристическо изложение В Дания Борисов с извънреден ход след екшъна на "Възраждане" на пъпа на София Борисов с извънреден ход след екшъна на "Възраждане" на пъпа на София Осъждаме политическата агресия и риторика, която подменя политическия дебат и въвежда в заблуждение общественото мнение по отношение на членството на България в Еврозоната, посочват от партията на Борисов Карлос Насар разкри мечтите си и обяви: Господ винаги ме среща с правилните хора Карлос Насар разкри мечтите си и обяви: Господ винаги ме среща с правилните хора Когато скъсах ахилес, от федерацията спряха да ми вдигат телефона, обяви олимпийският шампион Без основен ремонт и разширение на пътя, животът на юг от Бургас ще замре Без основен ремонт и разширение на пътя, животът на юг от Бургас ще замре Очакваме държавата да действа адекватно по Общия устройствен план Искате бели зъби? Лесни начини да ги постигнете в домашни условия Искате бели зъби? Лесни начини да ги постигнете в домашни условия Едва ли има някой, който не би искал да има красива усмивка, на която всеки да се възхищава
Бойко Борисов Бойко Борисов Оказва се, че вратата на ПП не се отваря и затваря, а се върти Виц на деня Виц на деня Жена към мъжа си:
- Всички мъже сте еднакви...!
Съпругът:
- Ти пък всички ли си изпробвала!
Виц на деня Виц на деня - Тате, защо мама казва, че си прасе?
- Защото и ям буламачите!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Много е трудно да не правиш нищо, никога не знаеш кога си свършил.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори