Кметът на Бургас: Влаковата линия до Сарафово ще осигури по-лесен достъп до летището
Проектът за изнасяне на автомобилния трафик край Морската улица в подземна улица, може да се реализира бързо и без европейски средства, каза Димитър Николов
Ключови думи:
Димитър Николов, кмет, Бургас, линия, Сарафово, летище, проекти, подземна улица, Черно море, море,
28 Юни 2016, Вторник, 08:18 ч.
Не съм се отказал от амбицията да изнесем движението край Морската градина под земята и имаме готовност да реализираме бързо този проект, заяви Димитър Николов
Влаковата линия, която ще свърже централната гара с крайморския квартал Сарафово, ще осигури по-лесен достъп до летището. Смисълът е да се създаде алтернатива на автопотока към Летище Бургас. Тази пътна отсечка е най-натоварена през летния сезон. Това каза в интервю за БНТ кметът на Бургас Димитър Николов.
Ако се създаде по-бързо линията, всички пътници ще имат възможност да пътуват по-безпроблемно и директно да се чекират от гишето на гарата и оттам да имат по-лесен достъп до летището за по-кратко време, обясни градоначалникът.
По повод проекта за морски център кметът подчерта, че през последните години вече има няколко добри инициативи. Той подчерта, че част от политиката на нашия град е да отворим града към морето. „Започнахме няколко инициативи, за да може от областен център, обърнал гръб на прекрасното Черно море, да се превърнем в град, който дава приоритет на проекти, които са за отваряне на града към водното пространство. В Морския център ще има офис на БАН, на различни музикални школи и на Общинския детски комплекс“, заяви кметът.
„Нищо не липсва на Бургас. Инвеститорите трябва да са само по-смели и упорити. Бургас е прекрасен град, както за живеене, така и за правене на бизнес. През последните години от заводски град, стана областен център с много жилищни комплекси, в който човек може да прекара чудесно свободното си време и да се наслади на прекрасната атмосфера около морето“, подчерта Николов.
Журналистът от БНТ Иво Никодимов припомни, че едно от най-невралгичните места на Бургас е булевардът, който минава успоредно на Морската градина, а амбицията на Димитър Николов е да вкара движението под земята.
„Не съм се отказал от тази идея. Първото нещо, което направихме, е да подготвим един добър технически проект, който щади околната среда и зеленото пространство. Наскоро реализирахме подобен проект на площад „Тройката“. По време на предизборната кампания обещах допитване до бургазлии и се оказа разделение от 50 на 50 между подкрепящите и неподкрепящите този проект. Надявам се в малко по-далечно време, когато жителите, подкрепящи проекта се увеличат, да го реализираме. Това може да стане много бързо, дори и да няма европейско финансиране“, уверява Николов.
На въпроса какво е най-важното във взаимодействията между местната и централната власт, за да може работата да върви, той отговори, че е необходимо да има честни и почтени взаимодействия, да се два приоритет на острите проблеми, които дават на градовете да се развиват. „За Бургас беше важно да се работи по големите инфраструктурни проекти. В момента реализираме такъв, който ще изнесе южния трафик в западна посока и няма да преминават колите от автомагистрала Тракия през центъра на Бургас. С нетърпение очакваме да стартира и Оперативната програма за Черно море. На 14 юли сме поканени в румънския град Констанца, където ще започне приемането на документи. Има няколко програми, които са за развитието на градовете. Ние ще сме изключително активни в тази посока“, заяви кметът.
Според него, в момента основният проблем в Бургас е намирането на работна ръка.
„Трудно се намират квалифицирани и дори неквалифицирани работници. Това оказва влияние и на туризма. Има заведения, които не са отворени заради липса на работници“, каза още Димитър Николов.
В категории:
Бургас
Смени си зъбите за 160 000 долара
Русия превзе още територия в Източна Украйна
Кметът на Минерални бани остава под домашен арест
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг
ГДБОП разби организирана престъпна група
22/11/2024, Петък 21:20
2
Надарена кака "омагьоса" нападател на Генк
22/11/2024, Петък 21:00
3
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата
22/11/2024, Петък 20:40
0
Залужни: Започна Третата световна война!
22/11/2024, Петък 20:20
5
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг
22/11/2024, Петък 20:00
0
Кметът на Минерални бани остава под домашен арест
22/11/2024, Петък 19:30
2
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути
22/11/2024, Петък 19:00
8
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
22/11/2024, Петък 18:40
1
Русия превзе още територия в Източна Украйна
22/11/2024, Петък 18:20
7
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
22/11/2024, Петък 18:00
5
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
22/11/2024, Петък 17:39
1
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
22/11/2024, Петък 17:18
4
Също съм съгласен че трябва да се инвестира във частни технологически университети за фарма за био.
За ЖП линията не знаем още ми звучи странно първо направете директни полети до Ню Йорк.
Има някаква мафия която държи летището ТИМ ли са? Тая мафия не може да го разработи прави смешни малко жалки неща.
Не се пипа със амбиция и визия.
Сритайте ги.
Бургас се конкурира с целия свят.
Няма да стане със "заведения".
Дори една Турция се конкурира със нас за инвеститори, работа всичко това иска работа.
Бургас трябва да покаже че е най работния град.