Новата транспортна схема на Бургас е добра, но променете бързата автобусна линия
Ключови думи:
михаил попов, безопасни улици от валя, транспортна схема, бургас, бърза автобусна линия
Михаил Попов от фондация „Безопасни улици от Валя“ е експерт по пътна безопасност. Той е видим общественик с проблемите в тази сфера както в Бургас, така и в цяла България. Участва активно в дискусии по пътната безопасност. Критик е по отношение на инфраструктурните проекти на Общината. Флагман.Бг потърси експертното мнение на Михаил Попов по отношение на новата транспортна схема в Бургас (ВИЖ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)Господин Попов, като специалист по пътната безопасност какво ви е мнението за Бързата автобусна линия и като цяло за новата транспортна схема на Бургас, която се очаква да се въведе през пролетта на следващата година?
- Всички са свикнали да критикувам проектите на Общината за пътната инфраструктура, но този проект има повече положителни страни, отколкото отрицателни. Има надежда в него.
Все пак казвате, че има и отрицателни страни, кои са те?
- Според мен едно от нещата, които би било много по-удобно, ако се промени, е Бързата автобусна линия вместо да минава по бул. „Стефан Стамболов“, както е по схемата, а да е през „Демокрация“, където платната са повече. А оттам да завива към бул. "Сан Стефано". Това обаче е решено отдавна. Вече са направени спирките и няма как да се промени. Може след време, след като изтече срокът на проекта, ако сметнат за необходимо, могат и да го променят.
Другото, което ме притеснява, как ще се осъществи контролът по отношение на нарушителите, които паркират или минават по буслентата. Всички знаем, че в Бургас и като цяло в другите градове в България контролът, който се осъществява за спазването на Закона за движение по пътищата (ЗДнП), е почти никакъв. Разбрах, че автобусите ще са оборудвани с видеокамери, но не знам това как ще се случи при толкова много нарушители, по какъв начин ще се изпращат записите в КАТ, как ще се обработват и ще се налагат санкциите. Като решение на този проблем ние от години предлагаме да се въведат пеши патрули. Примерно да бъдат назначени по двама служители на жилищен комплекс, които да обикалят и да пишат фишове, каквато е практиката в другите европейски страни. Така шофьорите ще се научат на дисциплина и няма да им мине през акъла да нарушават Закона.
Има ли други отрицателни страни, които сте забелязали?
- Направи ми впечатление, че на кръговите, например на хотел „Мираж“, буслентата прекъсва много преди кръстовището. Така автомобилите ще пречат на градските автобуси. Ако се въведе зелената вълна за масовия транспорт, както се коментира, ще бъде прекрасно. Така автобусите ще могат да минават и да не спират на светофарите.
Според мен като вариант за кръговото е да се сложи един светофар единствено за градския транспорт, а самото колело да си работи на принципа си. Друга идея е буслентата да се направи до края и да се разчертае, както е на новия път до Резвая в комплекс „Меден рудник“. Другият начин е на самата буслента да има жълта стрелка, която посочва, че е само за автобуси. Примерно тя да бъде за направо и надясно. Там да влязат само тези, които ще завиват надясно, и те ще могат бързо да преминат, без да пречат. Но ако го оставят по този вид, колите ще пречат на автобусите.
- Много бургазлии недоволстват и от новите спирки, които се изграждат по проекта за Бързата автобусна линия, какво е вашето мнение за тях?
Според мен са доста удобни. Бързата автобусна линия минава през места, където, дори и да живееш по-далеч, за 5-10 отиваш пеш до съответната спирка. Това, на което не са обърнали внимание, е ЗднП разрешава на автомобилите да спрат за малко на спирките, които имат джобове, т.е. да качат някого или да го оставят, но не и да паркират. Както се правят сега спирките, не разрешава това да се случи. Не е редно Законът да го позволява, а колите тук да нямат право на това. Но според мен това е недоглеждане и най-вероятно ще го оправят.
Мислите ли, че след въвеждането в експлоатация на новата транспортна схема, ще се даде предимство на масовото придвижване в Бургас, хората ще слязат ли от колите си и ще използват ли градския транспорт?
- Ако бъдат оправени недостатъците, ще вървим в тази посока. За да заработи добре Бързата автобусна линия, трябва да се види отлив от автомобили. Това, на което трябва да обърнат внимание от Общината, е да напишат „БУС“ на линията, или да поставен знак, забраняващ колите. Ако остане в този вид, автомобилите ще могат да минават през нея и никой нищо не може да им каже. И както казах в началото – има ли контрол, ще тръгнат нещата. Тогава аз ще съм първият, който ще защити Общината за този проект.
24
Коментара по темата
24.
.
03.01.2016 17:16:31
На мен ми е супер интересно къде ще отидат всички коли, които си паркират на разделителна? То сега едва намират хората място за паркиране..а след пускането на автобуса какво ще се случи?
23.
муньо
10.12.2015 02:00:18
що ривете ве,нали вие си го избрахте с над 80 процента?аре бегайте на тройката да се радвате на лампичките
22.
БРАВО!
09.12.2015 22:01:45
Не се хабете тук, ходете на обсъжданията, които се провеждат в момента и там изказвайте възраженията си. Оставили сте се в ръцете на пенсионери, които нямат представа какво точно предстои и единственият им проблем е да си извоюват безплатно пътуване! А специалистите шикалкавят и обясняват повечето въпроси с това, че както за нас, така и за тях всичко това е ново и тепърва предстоят да се изясняват много неща. Честито!
21.
диди
09.12.2015 20:03:25
И какво стана сега? Първо правят всичко а после питат. И как може да оставят само един тролей за М. Рудник. И премахват маршрутка 1, автобус 121. Как ще дойдеш от Славейков до Меден Рудник селото. Луда работа! Хората първо питат и после правят.
20.
Няма как
09.12.2015 19:32:15
Няма как да сляза от колата си.Ще ви кажа и защо.Карам себе си и 2 деца от Възраждане до к-с Славейков -цена 2-3 лева,от там на работа в Комлука-1 лев .След работа отивам да ги взема-1лев!Отам обратно с децата-2-3 лева.Демек на ден с автобуса 6-8 лева!А на месец 22 дни по 6-8 лева-прави на месец 132-176 лева!Ще ме извините, но колкото и да е бърза опираме до финанси!
19.
az
09.12.2015 18:41:15
Ти сам си дал отговор на въпроса как? На 5 минути ще минава автобус, защо да не го използваш? Идеята на бързата линия е именно тази, да е удобна за такива като теб, които имат нужда от бърз и удобен транспорт до М.Рудник. Колкото до отворения по-долу, явно си много тъп щом не разбираш, че става въпрос от колите си да слязат хората, които нямат нужда да ходят на работа с тях .
18.
Майка
09.12.2015 18:24:25
Къъм Хайде де
Попов е човека който знае някой неща
Попов е човека който знае някой неща
17.
Лудост
09.12.2015 17:48:19
Чета ,че ще ли да минават на 3-5 минути....общината само горивото няма да си плати-автобусите ще са празни!как лично ще ме накарат да сляза от колата си.... две малки деца ...карам ги на градина и ясла в славейков и оттам на работа в меден рудник!
16.
по Вазов
09.12.2015 17:04:00
по эван вазов не трябва да има никаква бърза лэния - да мэнава по сан стефано, оттам през мария луиза э нагоре по моста москва, че е лудост тази тясна улица да се остави с по едно платно за колите... какво става когато живееш във възраждане и се налага да завиеш на ляв завой, отдолу потокът е безспирен, а отгоре задръстваш цялото движение э това за една кола само...
15.
Хайде бе
09.12.2015 16:07:18
Какъв специалист е Попов, да си покаже дипломата!!
14.
до 7
09.12.2015 15:48:10
По този начин няма как да слезем от колите. Хората от кварталите трябва да се качват на два автобуса за да стигнат до центъра. Кой би си оставил колата в този случай ?
13.
човека взе парите....
09.12.2015 15:06:43
Дрънкайте си колкото искате. Парите са усвоени и разпределени по джобовете. Дреме им на управляващите де са ви спирките. Те изкараха за няколко мерцедеса,а вие се радвайте на новите рейсове.
12.
До 8
09.12.2015 14:53:08
Ами чети внимателно бе приятелю: "Това, на което не са обърнали внимание, е ЗднП разрешава на автомобилите да спрат за малко на спирките, които имат джобове, т.е. да качат някого или да го оставят, но не и да паркират. " Недей стой само в нета, ами се разходи по улиците! ;)
11.
До 9
09.12.2015 14:47:37
Когато има по-малко такива, които ходят до кенефа с колите, тогава и за теб, който си вършеш работата с колата ще ти бъде по-лесно, защото ще има по-малко коли по улиците, ама не се притеснявай, то мисленето не е за всеки!
10.
до 5
09.12.2015 14:46:18
Лично зам.кмета Красимир Стойчев каза ,че бързата линия ще минава на 3 мин,но другите автобуси ще се движат по-рядко от 5,15 и т.н.Също каза,че не е предвидено там където има спирка на бързата линия в близост да има спирка на другите автобусни линии.Факт,който ако не се промени ,няма да има полза от тази бърза линия. Да не говорим,че другите автобусни линии не са съобразени да обхванат целият поток от хора и да са удобни за превоз.Не искам да влизам в подробности с примери,но като цяло новата схема има много недогледани неща,много идеи които са добри само на чертеж,но не и на практика.
9.
До 7
09.12.2015 14:40:59
Алооо,келеша с ръцете в джобвете на път за работа с автобуса. Ела да ти дам куфарите с инструментите да ми ги разнасяш с рейса. За теб може да е гъзария,ама за някои хора е необходимост и за нея си плащам данъци на общината и синя зона си плащам.
8.
до г-н Попов
09.12.2015 14:36:11
Защо тогава се правиха тези срещи с гражданите след като всичко е решено. Аз бях на една такава среща,казаха,че се водят протоколи и всички предложения ще се обсъждат и ще се коригира това което е предложено. Тогава ако не са взети пред вид мнението на бургазлии значи зам.кмета ще излезе,че е лъжец.И ти Михаил Попов къде ги видя тези автобусни спирки ,като никъде не са посочени- нито в сайта на общината нито при запознаването и срещите с бургазлии????
7.
az
09.12.2015 14:28:57
Идеята на проекта е да слезем от колите си и да ползваме градския транспорт. Разберете веднъж завинаги. Българите все още имаме за голяма гъзария всеки да се пльосне в 20 годишната си бангия и да дава газ по улиците. В цяла Европа градовете се стремят именно към това, да се ограничи движението на автомобили, особено в централните части. Добра идея, добре изпълнена, но ние разбира се критикуваме, както винаги . Не сме европейци и явно не искаме да станем.
6.
Новата схема
09.12.2015 14:09:11
Може ли някой да ми обясни ,как по новата схема баба ми която живее в бл 50 в Славейков,да стигне до 3-та поликлиника?
5.
До 4
09.12.2015 12:52:58
Няма как да заработи един такъв проект, ако не се създават ограничения за колите в града! И освен това си личи, че не си запознат щом пишеш за минаване на 15 минути. А пасарелките са ограничение за пешеходците, за сметка на колите.
4.
обикновен лузър
09.12.2015 12:44:06
Според мен, стесняването на улиците и отнемането на платната на автомобилите за сметка на автобусите, не беше най-удачното. Това няма да доведе до отлив на автомобилисти, а до още по-големи задръствания, тапи и невралгични ситуации. Добре започнаха с новите кръгови, надлези и т.нар. пасарелки.., но отнемане на цели платна, по тесни улици, по които ще минава автобус веднъж на 15 мин е безумие.
3.
===
09.12.2015 12:15:42
За схемата става въпрос.
2.
====
09.12.2015 12:14:47
Глупости!
1.
Ъпсурд
09.12.2015 12:14:14
Смешно е , че полицай трябва да седят по пешеходните пътеки като се стъмни малко да спират колите да минават хората , друг е въпроса , че с енергоспестяващи крушки светлина не се прави .