Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От КЗП разкриха последните тенденции в лъжите и измамите на лихварите и търговците

В 30% от търговските обекти се продават цигари на деца, заяви Димитър Маргаритов
Ключови думи: КЗП, лихвари


Небанкови и банкови финансови институции, търговци на стоки, туроператори, онлайн търговци са сред основните извършители на нелоялни практики спрямо потребителите, стана ясно на пресконференция на Комисията за защита на потребителите в БТА-София днес.

В три от десет случая на проверени търговски обекти с тютюневи изделия е установено, че се продават цигари на малолетни или непълнолетни, заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
Около 350 неравноправни клаузи са установени в общите условия на договорите на небанкови финансови институции, за което са издадени предписания за отстраняване на нередностите. В повече от половината случаи търговците се съобразяват с препоръките и не се налага да се стига до съд.

Едно от основните нарушения е, че кредити стават предсрочно изискуеми, без да има обективни обстоятелства за това. Т.е. кредитополучателите си плащат вноските, но лихварите злоупотребяват и ползват нелоялни клаузи, за да искат предсрочно погасяване на заемите.

Друго често нарушение е, че при предсрочно погасяване на заем, лихварите искат да се платят почти всички разходи и лихви като за ползване на кредита за целия период.
Често кредитополучателите са принуждавани да плащат и такси, които превишават самата главница на кредита, обясни Димитър Маргаритов.

Случвало се е да бъде искано клиенти да подписват записи на заповеди, което дори е забранено по закон.
От КЗП призовават клиенти, които са установили опити за злоупотреби, да сигнализират на комисията.

Основните нарушения при туроператорите са опити за ограничаване на договорените срокове по туристически пакети, както и промяна на условията 10 дни преди началото на пътуванията на туристите.

Обичайна практика в търговски обекти пък е, че продължава да се лъже с намаленията на цените. Т.е. повишават се цените за няколко дни, а след това се занижават и това се отчита като намаление. За да важи намалението, следва цената преди това да е била действаща поне 30 дни, заяви Димитър Маргаритов.

От КЗП са започвали активни проверки и на т.нар. черни петъци (кампании по големи намаления) в моловете, където няма значими нарушения на този етап.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Русия се бори с украински атаки и големи загуби на военни Наскоро Кремъл засили усилията си да кодифицира държавна идеология, основана на неясни руски "традиционни ценности" Пици и сандвичи са предпочитана храна за децата Защо децата не се хранят здравословно? 
114 пожара са гасили огнеборците за денонощие Регистриране са шест лъжливи повиквания Израел щурмува офис на катарската телевизия Ал-Джазира
Радев: Отбелязваме делото на поколение, за което независимостта бе висша ценност Този исторически акт ни завеща безценен урок  Искате детето ви да ви уважава, когато порасне - отървете се от тези 7 навика По-добре се откажете от тези навици веднага 
Нова опасна тенденция: Операция за смяна на цвета на очите Независимо колко рискови са тези козметични процедури, винаги се намират хора, които са готови да платят цената им 103 години от смъртта на Иван Вазов Организирано е поклонение в памет на Патриарха на българската литература
Шумен, Перник и Сливен биха рекорда по загуба на вода Там тя достига 80 на сто  Харис иска още един дебат с Тръмп, той ѝ отказа "Няма смисъл при положение, че изборите вече започнаха", обясни ѝ бившият президент
Слънце над страната, облаци по морето Няма да има валежи  3 неща, които прави сериозният мъж Мъжете, които искат да се обвържат, са лесни за забелязване