Колко струва един плаж?
Нека общата площ да е около 50 хил кв. м., от които половината - дюни. Дължината на бреговата линия е около половин км.
Такъв плаж трябва да се осигурява от 6 спасителни поста, 1 спасителна станция и 1 медицински пункт. Трябва да се сключи договор за линейка и подвижен реанимационен екип. Трябва да се осигурят и поддържат минимум 30 плаващи близки и далечни плаващи знаци. По изискване, би трябвало да се осигурят минимум 3 душа, 3 тоалетни, 3 преоблекални и 80 кошчета за боклук.
Трябва да се купи и поддържа машина за почистване на пясъка.
На плажа могат да се сложат 250 чадъра и 500 плажни шезлонга и да се оборудват 3 заведения за хранене х 100 кв. м. Нека се добави и 1 масаж – 6 кв. м., сърф училище 90 кв. м. и детска зона 6 кв. м. Към обектите за хранене могат да се поставят близо 500 кв. м. допълнителна търговска площ.
Задължително трябва да се осигури свободна площ от около 12 хил кв. м. и свободна брегова линия от поне 250 м.
За осигуряване на задължителните дейности се назначават поне 35 човека - 18 спасители, 1 ръководител водно спасяване, 1 лекар, 1 медицинска сестра, 3 чистачи, охрана, шофьор на машина за почистване на пясъка, касиери, счетоводител, управител и пр. Разходите за заплата и осигуровки за една година са 127 хил. лв., без да се включват разходите за осигуряване на храна и квартира, които са за сметка на концесионера. Тук не се включват работниците в заведенията и водните бази. Общо на този плаж ще се осигури работа за над 60 човека.
Разходите за осигуряване и оборудване на спасителните постове, медицинския пункт и плаващите знаци са над 40 хил. лева, и те се подменят на всеки 5 години. Разходите за съоръжаване и тоалетни, душове, преоблекални и кошчета за боклук са около 10 хил. лв и те също се подменят на всеки 5 години.
Разходите за закупуване на плажните чадъри, шезлонги и шалтета са над 70 хил. лв. и те се подменят на всеки 3 години, защото изгарят и се повреждат.
Машината за почистване на пясъка е 20 000 лв., отделно е изграждането и оборудването на 3 обекта за хранене и 1 сърф-училище. Тук не се включва оборудването и обзавеждането на обектите за хранене, маси, столове, чаши и пр. и плавателните средства.
В реалната оферта, която разглеждаме, общият предложен размер на инвестициите за 15-годишен срок е малко над 400 хил. лв. Амортизационните разходи се движат между 10 и 30 хил. лв. годишно. Разходите за дейността се движат между 220 и 245 хил. лв. годишно.
Предложено е концесионно възнаграждение от малко над 80 хил. лв годишно, т.е. за целия период - малко над милион, без да се смятат ДДС и данък печалба, които прогностично са почти още 1,5 млн. лв.
В реалната оферта е предложена цена на шезлонг 6 лв. и шалте 2 лева. Сезонът е около 60 дни, през които се заемат около 60% от чадърите и шезлонгите, а през останалите 60 дни на лятото се заемат не по-вече от 20% от шезлонгите.
3
Коментара по темата
3.
HighSpirited
23.08.2015 21:07:17
6 спасителни поста 18 спасители, вие да не смятате че ще работят на 3 смени? По един на пост е напълно достатъчно, ако си гледа работата..досега не съм видяла назначен лекар на плажа обикновено се вика бърза помощ, въобще разходите който представяте са крайно раздути, предполагам поръчково за да се намали конц. такса
2.
БЧК
22.08.2015 13:03:25
Не слагайте в разчета БЧК-НИЕ ИМАМЕ ДОБРОВОЛЦИ.Освен това ни финансират добре от фондаций и организаций от вън
1.
Lord
22.08.2015 12:23:05
Нещо недовършена ми се струва статията.
Изброявате някакви факти.Отделен въпрос е,че не е точно така.Но да приемем,че с доста условности е така.
Е,и?
Изброявате някакви факти.Отделен въпрос е,че не е точно така.Но да приемем,че с доста условности е така.
Е,и?