Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бургас заплашен да загуби 18,8 млн.лв. от транспортния проект заради скандала с румънската Uti?

Ивелина Стратева (вдясно) отново е председател на комисията. В нея попадат и трима външни експерти, но незнайно защо в състава не са включени представители на "Бургасбус" и ОП "Транспорт"
Ключови думи: Ивелина Стратева, Атанас Сиреков, Димитър Петров, Пламен Йорданов, Веселин Кюрпчиев, Светла Христова, Атанас Сиреков, билетна система, интегриран градски транспорт, Красимир Стойчев
Обществената поръчка за избор на изпълнител, който да достави модерната билетна система на Бургас по мегапроекта за Интегриран градски транспорт, придоби водевилен характер. Процедурата, чиято прогнозна стойност е 18,8 млн.лв., без ДДС, започна отначало – отваряне на техническите предложения на участниците. Общинската комисия с председател Ивелина Стратева вече веднъж класира румънската Uti на първо място, но участниците съзряха предубеденост и последваха серия от обжалвания в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и Върховния административен съд (ВАС), откъдето отмениха избора на изпълнител. Причината стана липсата на експертиза в предходната комисия (виж нашата тема в развитие).

Така днес вместо да се даде старт на внедряването на системата, започна отново процедурата по избор на изпълнител. Новоназначената общинска комисия отвори отворените преди половин година оферти на десетте фирми - участници в процедурата и започна детайлен преглед на документите.
Още в началото стана ясно, че трима от участниците може да са аут – Консорциум "ITS Burgas" (Microelectronica, CrossZlin, Лирекс, Аксиор, Мусат, Консорциум Сис и Лот (LOT, RTS, CnC) и Консорциум Magenta - TSystems, СТЕМО. Те не са удължили срока на офертите си, каквото е изискването по реда на стария Закон за обществени поръчки(ЗОП). Техни представители се заканиха да обжалват, ако фирмите им отпаднат.
Участниците, с изключение на румънската Uti, бяха изпратили пълномощници, които педантично си записваха всеки ход на комисията и дадоха знак, че всяка една грешка или съмнение за пристрастие към някои от кандидатите ще бъдат наказани с обжалване към КЗК и ВАС.

Заради това и работата на новоназначената комисия се очаква да бъде изключително трудна, защото при още едно обжалване Бургас е на път да изгуби европейското финансиране за този лот на Интегрирания градски транспорт.

Отговарящата за европроектите на Бургас Руска Бояджиева наглеждаше отворените оферти по поръчката за билетната система

Още при назначаването на комисията обаче в някои от участниците се породиха известни съмнения. Председател остава Ивелина Стратева, директор на Дирекция „Икономика и стопански дейности“. За членове са назначени спецът по ИТ-технологиите на Общината инж.Атанас Сиреков, юрисконсултът на Община Бургас Златан Христов, Светла Христова от дирекция „Строителство“, както и външните експерти Пламен Йорданов, Веселин Кюрпчиев и Димитър Петров.

Зам.-кметът на Бургас Красимир Стойчев е определил и двама резервни членове – Андрей Рунчев, директор на ОП „Транспорт“ и Боряна Балабанова, юрисконсулт. На пръв поглед съставът на комисията е подменен, но впечатление прави, че в титулярния й състав не са включени представители на „Бургасбус“ и ОП „Транспорт“, които ще използват билетната система. „Такова е решението на зам.-кмета“, казаха от комисията.“Недопустимо е операторът на градския транспорт, които ще борави ежедневно със системата, ще събира приходите, ще издава карти и билети, да не бъде поканен в комисията. Неговото мнение безспорно би било най-компетентното“, коментираха специалисти. Според тях е възможно да има ново обжалване на процедурата заради непълния подбор на експерти.

Освен всичко друго, комисията трябва да действа и изключително бързо. Тя има 100 дни срок за работа до избора на изпълнител, а офертите на участниците са изключително обемни и изискват детайлен преглед на всеки един документ.
4
Коментара по темата
4.
обикновен човек
13.08.2014 12:14:03
Представа за Европейска визия в български вариант

И на децата вече е ясно, че вече 24 години, под прикритието на „Европейски директиви”, всичко Българско се унищожава и заличава по най брутален начин. Всички, които посмеят да изразят несъгласие с оформената по високите етажи властта, клика „Европейски политики”, биват усмивани като простаци с изостанало аборигенско мислене. Тази клика прави и невъзможното такива хора да бъдат изолирани от обществото, докато бъдат принудени да запеят одата на общия хор за възхвала на европейските ценности. По този начин Те доказват своята правота за подмяна на Българското със супер Европейското тотално във всички отрасли на изпосталялата ни икономика. Една шепа хора, от тази клика нагло и безочливо набиват в главата на българина колко е прост, а Те колко са изпреварили Европееца с възвишената си представа за Европейска визия. Те до толкова са се взели на сериозно като корифеи на Европейското мислене, че не се досещат как времето им изтича като в пясъчен часовник. Те все още не се досещат, че обикновените хора знаят как настървено прилагат Европейските политики в антибългарски вариант, и в свой интерес. Те, корифеите, не се усещат, че са влезли в образа на зелената муха, чиято работа се заключава единствено в наплюването на всичко, което и попадне. В заключение, извода за българския вариант е „оплюване на всичко българско, което не е от полза на мухата”!
3.
До ХХХ
13.08.2014 09:38:51
Само ти не си разбрал, а пишеш. Тази фирма има и най-високата предложена цена - с няколко милиона повече.
2.
XXX
12.08.2014 17:31:58
Развитието на подобни конкурси дава ясен знак към всички участници - ако искаш да спечелиш предложи най-ниска цена. Това директно елиминира качествените фирми и те дори не си правят труда да участват. После що нямало качество.
Големия проблем се оказа, че спечелилата фирма има най-висока техническа оценка. Ами ако наистина има за какво? Лошо ли е веднъж нещо да се свърши като хората.
Нагледал съм се на български некадърници. Докъде сме я докарали да се радвам, че са спечелили румънци. В България в тази област нямаме нито опит, нито специалисти.
1.
i
12.08.2014 17:21:42
и кви специалисти са коментирали флагман насран??? къде ги наемрихте специалисти по тези системи като в България такива още няма? айде кажете кои специалисти
  Добави Коментар
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово Движението ще бъде ограничено за 3 часа Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства Модерната суперхрана Просото се превърна в последен писък на модата по здравословното хранене
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас Спазвайте временната организация, която ще бъде въведена в района и използвайте обходни маршрути Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември Зрителите ще видят всичко запомнящо се от самия маратон и трудностите, през които премина Цанков
Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно Министерството на финансите изтегли напред графика за увеличаване на акциза Ето кои са първите проститутки в България Мара Мерака и Любо Лагоска са сред емблематичните жрици през онова време
Ако си мислиш, че си играч - стани змийски дояч Ето какво може да работи човек, ако е много смел и подготвен  Смени си зъбите за 160 000 долара Джони Деп ще има чисто нова усмивка в новия филм "Дневен запой"
Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то Не се мажат по лицето и не се ядат Канят пак Зуека за водещ в Капките? Драстично отслабналият Герасим Георгиев – Геро може и да не е водещ през новия сезон