Губернаторът Павел Маринов: От лайнери портът печели повече, отколкото от старо желязо
Областният управител на Бургас Павел Маринов е категоричен, Пристанището трябва да работи в посока отварянето на Зоната за обществен достъп и че това с нищо не застрашава местата на работниците там. Днес губернаторът беше поканил на среща представители на порта, за да обсъдят бъдещето и разразилия се конфликт между Община Бургас и ръководството на Пристанището в лицето на изпълнителния директор Николай Тишев, който е и областен лидер на БСП. Въпреки, че Маринов и Тишев са едни от ключовите лица на БСП в Бургас, днес пристанищният директор не дойде в Областна управа. С губернатора Маринов разговаряха четирима от представителите на присъстващите работници, които са притеснени, че ако районът от 1-во до 4-то корабно място бъдат предназначени за пасажерски кораби, ще останат без работа 230 души.
„Никой никога не е казвал, че ще бъдат съкращавани хора от пристанището. Никога не е ставало дума за това и никой не го е искал от който и да е борд на директорите.”, каза Маринов. Той обяви данни, предоставени му от ДП „Пристанищна инфраструктура”. От тях се вижда, че от началото на 2014 година за шестмесечието са постъпили такси от посещения на кораби в „Пристанищна инфраструктура в размер на 547хиляди лева. Това са таксите от влезли кораби в Пристанище – Изток, обслужвани от държавния оператор. 208 хиляди лева от тези такси са били начислени за пет от влезлите до момента пасажерски кораби. Останалите 330 хиляди лева от такси са от обслужени 87 товарни кораби, в това число и тези, които зимуват в порта. Освен това пристанищният оператор, съгласно приета тарифа, получава и по 6 евро на обслужен пътник от круизните кораби . Според Маринов обаче, за да има причина и да слязат тези хора на пристанището, трябва да има контактна зона , която в момента не съществува и не функционира.
Присъстващият на срещата Сергей Янков от синдиката на работниците, обаче изрази притесненията си за съдбата на хората. От утре те започват подписка, а срещите с областния управител щели да продължат на работното им място в порта. Днес Маринов изрази готовност на минутата да отиде при тях. Интервю с областния управител очаквайте след малко
12
Коментара по темата
12.
Нико
21.07.2014 19:38:49
Дошло е време и Бургас да излезе от социализма и да стане град на морето - а причината за неистовото желание там да бъде забранена зона не са работните места а контрабандата която се вихри с кранисти докери ,милиционери и друга пристанищна фауна .Бургас и цялата търговска мрежа на града ще спечелят от туристите много повече от старите корита пълни с незнайно какви товари ,а докерите само багажа на туристите да носят, пак ще бъде по добре от сегашната зона на здрача !
11.
неграмотен
10.07.2014 16:54:47
Понеже познавам проекта, Фаза 1 ще струва 57 млн. лева. Би ли ми казал АЗ по коя европейска програма ще се осигурят парите, защото видяхме какво стана с ОП "Транспорт", "Околно среда" и др. Аз също съм за реализиране на Зоната но пари НЯМА. Г-н Маринов, също не декларира че има някакъв инвеститорски интерес. А пари НЯМА защото проекта е нерентабилен. Общината също няма пари, защото не изпълнява ПУП, по отношение изграждане на нова автогара и рехабилитация на ул. Александър Батенберг.
10.
аз
09.07.2014 09:05:38
Има разходи естествено, първо без разходи няма как да има приходи. Второ - има достатъчно европейски програми, по които може да се кандидатства и да се получат пари.И трето - много ама много ви е лесно да говорите без изобщо да познавате проекта и начините на финансиране.
9.
Разходи
08.07.2014 18:50:42
И никой да не си мисли, че няма разходи: 2 милиона за канализация, палми, аслфалтиране, ток, вода, оградни съоражения...и се чудя, ако някога се осъществи целия проект "Красив Бургас" (който наистина сам по себе си е много хубаво нещо), доколко рентабилен ще се окаже. И след колко години ще се "избие"? Или просто ще му се радваме, и всички ние ще изплащаме теглените заеми?
8.
Бащиния2
08.07.2014 18:41:40
Г-н Знам, имаш ли представа колко се печели от товаро-разтоварна дейност? Тези пари от 30-тината кораба (част от които си промениха дестинацията заради кризата в Украйна), които се очаква да дойдат, се изкарват от обработката на, да кажем 40000 тона (които при липса на достатъчна дълбочина, ако са големи кораби, ще отидат например при Домус брадърс). А колкото до преквалификацията, за която говори г-н Маринов- викам, да вземе да конкретизира, в какво точно да се преквалифицират прист. служители! Защото имам чувство, че хич не му е ясно. Просто да се хвърля думата "туризъм" във въздуха, е несериозно. То и в момента от същото печелят частните туроператорски фирми, моловете, такситата и т.н. (без да има СВОБОДЕН ДОСТЪП), т.е. къде е тука ролята на един прист. оператор, аз поне не виждам...а ми се струва нито кметЯ, нито г-н Маринов са наясно, т.е. те са неубедителни в тезата си за приходи от един отворен достъп. Това е!
7.
Знам
08.07.2014 17:23:56
Шест евро на пътник отиват при докерите. 6 Е х 2000 .= 12 000 от кораб, без труд, без разходи. Неграмотни да не се изказват.
6.
Бащиния?
08.07.2014 17:02:39
Не е бащиния, а място, откъдето се изхранват хората. Аз пък да попитам, като има ПУП, има ли реален бизнес план, където да е ясно какви приходи ще има, за кой ще са те и т.н. Защото тези 6 евро на пътник са смешна работа в сравнение с обработка на товарен кораб. А това, че влизали повече пари в Пристанищна инфраструктура от пасажерски кораби, с нищо не топли БУРГАС- те си отиват директно в Софето
5.
bgman
08.07.2014 16:25:30
Мразя комунистите, но Маринов този път наистина е прав - Пристанището трябва да се отвори за хората и не е бащиния на шепа впиянчени докери!!!
Ходил съм на круиз и не съм видял пристанище, което да е блокирано като военна база като бургаското!
Било гранична зона - и какво от това - целия морски бряг е също толкова гранична зона. Някой ще тръгне да плува нелегално за Турция ли!?!
Ходил съм на круиз и не съм видял пристанище, което да е блокирано като военна база като бургаското!
Било гранична зона - и какво от това - целия морски бряг е също толкова гранична зона. Някой ще тръгне да плува нелегално за Турция ли!?!
4.
ей
08.07.2014 16:07:53
Интересно как така се организира среща при положение, че близо седмица шефът на пристанището го няма??? Май някой се опитва да се прави на интересен! При това на гърба на съпартиец! Нека губернаторът да си съгласува графиците, а не да се правят срещи и да се коментира при положение, че е наясно с отсъствието на Николай Тишев! Не е етично, Павел!
3.
Недоразумение
08.07.2014 15:53:22
е назначаването на Тишев за изп.директор на порта. Не отговаря на никави критерии. Това го направихте по бойковски, т.е. по милиционерски. А уж бяхте алтернатива. Павката сега да си блъска главата с т.н. партийност...
2.
Старо куче
08.07.2014 15:12:25
Не за работниците се притесняват Сергей Янков, Тишев и Аргир Бояджиев ,а за собствените си интереси били те финансови, партийни или лични. През 2000-2001 година,когато Дерелиев затрупа първо и второ място със шлака пристанището не спря да работи. Толкова.
1.
bs
08.07.2014 14:23:13
Естествено.За едно нещо и той да е прав.Случват се такива работи,дори и на бесепар.Отваряйте го и толкова.Нека си мрънкат