Болни пенсионери от Москва: Окрадоха ни 7 хил. евро капаро за апартамент в Сарафово
Ключови думи:
Полин, Полина, Астрея, апартамент, Сарафово, Бургас, бургаска фирма, руско семейство, пенсионери от Москва,
Болно семейство пенсионери от Москва твърди, че бургаска фирма за недвижими имоти е окрала внесеното им капаро за покупка на апартамент в квартал Сарафово.
Полин Макс Хацкелевич на 81 години и Полина Наталья Юрьевна на 68 години преди две години поискали да си купуват жилище край морския бряг в Бургас. Внесли първа вноска, която да гарантира, че намеренията им са сериозни. След това обаче двете страни започват дълъг спор за сумата, която е в размер на 7 хил. евро.
„Сключихме предварителен договор. Но до подписването на основния договор нас, съвсем неочаквано, ни сполетя голямо нещастие. Ние много тежко се разболяхме. В такава ситуация честният и благороден търговец би постъпил по един-единствен начин – той няма да печели за сметка на чуждото нещастие, а би проявил съчувствие и би върнал първата вноска на болните стари хора. Но в нашия случай търговецът открадна нашата вноска. Нашите пари незаконни ги присвои фирма „Астрея” ООД със седалище в Бургас на ул. Фердинандова”, пишат Полин и Полина. Тяхното писмо получихме на редакционната поща, заедно с линк към вестник „Россия сегодня”, където е публикувано и становището на обвинената фирма „Астрея”. От там заявяват категорично, че две години са пазили апартамента на руското семейство и че ще търсят решение на конфликта в съда. Вижте отговора:
Имайте предвид, че голяма част от договора самият г-н Полин писа сам в офиса ни пред 5 свидетели, като коментираше всеки един негов елемент и изрядно поправяше граматически текста му, т.е. нека няма съмнение в добросъвестното, доброволно и честно договаряне което извършихме.
След сключване на този договор и в изпълнение на задълженията ни по него спряхме да предлагаме за продажба този апартамент и очаквахме изпълнение на задълженията по плащане.
Плащане обаче не постъпваше, но следвайки убежденията си, че Полин е честен човек, дори не сме го търсили, за да напомняме, че чакаме парите си и сме готови да прехвърлим имота.
Така измина повече от година и изведнъж получихме електронно писмо от Полин, с което ни уведоми, че г-жа Полина се е разболяла тежко и вероятно мечтата им за дом в България може би пропадала.
Да отбележим, че в първото писмо нямаше и намек, че се иска връщане на парите. Явно това беше подготвителната фаза, в която да се досетим, че ще дойде и този момент.
В следващото си писмо вече — след около месец, този въпрос бе поставен, но начинът на кореспонденция бе такъв, че ние основателно очаквахме този момент — толкова прозрачно бе направено.
След няколко взаимни писма формирахме тогавашното си предложение към Полини — да им върнем 2000 евро и да запазим като обезщетение 5000 евро.
Това бе жест на добра воля. Обезщетение безспорно ни се дължи защото всъщност около 2 години този имот, на хубаво място в сградата с хубав изглед не бе продаван и бе пазен за тях. Преките ни загуби всъщност са доста повече, защото вместо да получим цената му, получавахме незначителна част от нея, но Полини действително ни бяха симпатични и изпитвахме съжаление за заболяването на госпожата.
Най-важното обаче е, че съгласно нашия договор ние не сме длъжни да връщаме на Полин нищо, напротив — имаме пълното право да задържим платеното до момента?! Моля съобразете текста на документа — текстът на чл.26 от договора изрично ни дава правото да задържим като обезщетение платеното до момента.
Забележете — всяка страница на този договор е подписана от Полин, всяка дума е четена и тълкувана от него.
След това предложение обаче попаднахме в ситуация, нека ползваме образния литературен език на г-н Полин, която наподобява на пазарене в еврейски магазин за зеленчуци. Такъв стил на договаряне, въпреки че е комичен, не прави чест на г-н Полин предвид заболяването на съпругата му. Аргументите му бяха просто отвращаващи, като пред всъщност откровените си парични претенции поставяше заболяването на съпругата си.
В тази насока имаме въпрос към Полин: Ако госпожа Полина не беше болна , щеше ли да си иска обратно парите или щеше да приеме, че все пак ги дължи като обезщетение?
Имайте предвид, че нито един път този човек не каза нещо такова — като някаква алтернативна хипотеза, в иначе аргументираните си писма!
Нека само да отбележим, че стойността на договора е много по-висока от претендираните от него 7000 евро и очевидно това не са неговите последни пари защото той има цялата цена в наличност. В насока на това бе извършена проверка и от страна на руските данъчни власти и прокуратурата и същите установиха, че притежаваните от Полин парични средства са напълно законни, което е съвсем положителен факт за нас.
Така или иначе, нашето предложение не бе прието очевидно от Полин, а ние не приехме неговото и нещата останаха в този си вид и състояние.
След това обаче г-н Полин предприе напълно некоректна и необоснована атака срещу дружеството ни, като засипа със сигнали всички институции в РБългария със спора ни, с изключение обаче на една, и то най-важната — съда.
Така адресат на литературните парични вопли на Полин станаха: Президентът, Омбудсманът, Министерският съвет, Народното събрание, прокуратурата — над 4 пъти, данъчните служби — над 2 пъти, Службите за сигурност, медиите.
Пожалени вероятно са само някои от религиозните институции, но не можем да бъдем сигурни в това.
Всички извършени проверки обаче показаха нашата изрядност според договора и според закона, като на Полини бяха давани препоръки да се отнесат към съда за разрешаване на спора ни. Напълно необяснимо обаче, без нито един аргумент това не се случва.
Вследствие на всичко предприето от Полин ние окончателно прекратихме договора ни и го уведомихме, че задържаме платеното и започваме да продаваме отново апартамента. Забележете, до този момент все още пазехме обекта за Полин и той можеше да си го купи — повече от 2 години чакаме Полин да прояви коректност?!
И сега за пореден път използваме случая да поканим Полини да предявят претенциите си по съдебен ред. Видът и характерът на този правен спор предполагат, че досега той отдавна щеше да е разрешен и, ако имаха правото да получат парите си обратно, те щяха вече да ги имат — гарантираме Ви го.
В едни правови държави като България и като Русия правен спор трябва и може да бъде разрешаван в най-доброто място за разрешаване на спорове — съда.
8
Коментара по темата
8.
putin
25.06.2014 14:32:52
Моля нека се изказват хора които имат опит с руски клиенти
7.
Рико
25.06.2014 09:41:08
Не съчувствайте на психичноболни руснаци.
Те са добри артисти.
Не са се разболели.
Днес се женят и утре искат развод.
Така не става. Естествено че няма да им върнат капарото.
Те са добри артисти.
Не са се разболели.
Днес се женят и утре искат развод.
Така не става. Естествено че няма да им върнат капарото.
6.
Рико
25.06.2014 09:41:08
Не съчувствайте на психичноболни руснаци.
Те са добри артисти.
Не са се разболели.
Днес се женят и утре искат развод.
Така не става. Естествено че няма да им върнат капарото.
Те са добри артисти.
Не са се разболели.
Днес се женят и утре искат развод.
Така не става. Естествено че няма да им върнат капарото.
5.
Сергей
25.06.2014 00:32:37
Мошеници, окрали са парите на пенсионерите
4.
dram59
24.06.2014 22:24:51
И децата знаят .......кьорав карти не играе ,и капаро не се връща !
3.
viki
24.06.2014 22:15:11
Разбира се ! Капаро ( депозит) никога не се връща ! Указва се във всеки един договор , дори е уредено със закон ! Всеки който е чел поне веднъж предварителен договор е запознат със това ! Както и въпросният господин Полин !
2.
baba podka
24.06.2014 22:08:14
Полин и Полина,а ? Добре, добре !
1.
Спиридон
24.06.2014 22:07:40
Не ви е коректно заглавието,капарото явно не е откраднато