Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Протестна колона от камиони тръгва от Бургас към границата с Турция, бизнесът на транспортните фирми е смачкан

Всеки от нас е готов да тръгне към границата за протест с по 2 камиона, друга 1/з част са на паркинги там. Губим средства, тъй като ни е забранено да стоим по пътищата, по 20 лири на ден плащаме на камион, възмущават се бургаските транспортни фирми
Ключови думи: транспортни фирми, превозвачи, Бургас, камиони, граница, Турция, разрешителни, пари, Иван Вълков,

Над 50 камиона на 35 бургаски фирми ще потеглят за протест към границата с Турция на ГКПП-Лесово в понеделник, ако до неделя не се реши проблема с еднократните им разрешителни за влизане в южната ни съседка. Собствениците на малки и средни транспортни фирми се събраха, за да решат какви действия да предприемат, тъй като блокирането на границата смазва бизнеса им. А повечето от тях са теглили кредити, обслужват търговци от региона, а същевременно трупат ежедневни загуби. Десетки техни камиони стоят и в момента по паркинги от турска или българска страна, не могат да заредят заявената стока, нито пък могат да се върнат обратно. Това допълнително натоварва превозвачите финансово, защото трябва да плащат и за престой.
„На 29 януари вечерта от Бургас бяха натоварени много камиони, в 00,00 часа бяхме на границата и тъй като вече стана 30-ти от турска страна ни беше заявено, че се анулира достъпът на български камиони, които притежаваме еднократни разрешителни за двустранен превоз между България и Турция. Тези разрешителни са за да имаме възможност да товарим стока, която е за български клиенти и да се приберем обратно в България. Тъй като турците твърдят, че България не им е предоставила уговорените преди това разрешителни, са дали ултиматум на нашата страна, че ако не си получат половината квота, няма да допуснат български камиони. В един момент се оказа, че за големите фирми, които притежават постоянни разрешителни СЕМТ, за които се кандидатства само от големи превозвачи с нови камиони, няма проблем. Те преминават, а нашите автомобили са задържани на неутралната зона, паркингите са препълнени. Това е факт, макар че премиерът каза, че нямало такова голямо задръстване, но никой не поглежда паркингите, а хората са там. Камионите ни са там, има много коли. Турция си затвори границите, нито можем да влезем, нито можем да излезем”, възмущава се бургаски превозвач след срещата с представители от бранша, която се състоя в морския град. Хората пазят имената на фирмите си от страх, защото според тях, е възможно умишлено да се блокира границата, за да може големите превозвачи да вдигат необезпокоявано тарифите за транспорт.
„Всеки от нас е готов да тръгне към границата за протеста с по 1-2 камиона, друга 1/з част са там. Губим средства, тъй като ни е забранено да стоим по пътищата, по 20 лири на ден плащаме на камион. Не се вижда в дългосрочен план разрешаването на този проблем”, негодуват транспортните фирми от Бургас.
Те са се свързали с бургаският депутат от ГЕРБ Иван Вълков, който в предишното Народно събрание беше председател на комисията по транспорт, а в момента е неин член и отблизо следи проблемите в областта на транспорта.  
„Не виждаме кога ще бъде тамерен изход за проблема с разрешителните. С бившия министър Ивайло Московски сме направили писмено заявление до председателя на Народното събрание, че искаме изслушване по темата на министъра на транспорта Данаил Папазов и вероятно близките дни той ще дойде и даде разяснения на какъв етап се намират отношенията ни с Турция по този въпрос. Това, което знаем към момента е, че нашите превозвачи с еднократни разрешителни не могат да влизат в Турция, а това са предимно малките и средните фирми – тези, които са теглили сериозни кредити, които трябва да ги обслужват ежемесечно. Те страдат изключително много финансово от този проблем. Страдат и вносителите на стоки между Българи и Турция. Проблемът е много сериозен.”, каза Вълков.
1
Коментара по темата
1.
Левски
08.02.2014 11:06:38
БЪЛГАРИ ЮНАЦИ
  Добави Коментар
Модерната суперхрана Просото се превърна в последен писък на модата по здравословното хранене Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас Спазвайте временната организация, която ще бъде въведена в района и използвайте обходни маршрути
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември Зрителите ще видят всичко запомнящо се от самия маратон и трудностите, през които премина Цанков Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно Министерството на финансите изтегли напред графика за увеличаване на акциза
Ето кои са първите проститутки в България Мара Мерака и Любо Лагоска са сред емблематичните жрици през онова време Ако си мислиш, че си играч - стани змийски дояч Ето какво може да работи човек, ако е много смел и подготвен 
Смени си зъбите за 160 000 долара Джони Деп ще има чисто нова усмивка в новия филм "Дневен запой" Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то Не се мажат по лицето и не се ядат
Канят пак Зуека за водещ в Капките? Драстично отслабналият Герасим Георгиев – Геро може и да не е водещ през новия сезон Урсула фон ден Лайен: България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген Нека видим по-силен Шенген през 2025 г., написа Урсула фон дер Лайен в платформата Х
След сигнали за насилие: Уволниха учителка в детска градина Екипът и ръководството на детската градина ще започнат работа с психолог Направете това, за да намалите разхода на гориво Поддържайте автомобила си в добро техническо състояние