Украинци мотаят доставката на новите тролейбуси за Бургас, Шкода остана единственият кандидат
Възложителят - „Бургасбус“ намира пропуски в офертата на дружеството, свързани с липсата на задължителното изискване доставените тролейбуси да притежават сертификат за качество и опазване на околната среда одобрен от компетентен орган в Европейския съюз. В случая „СТГ-ЛАЗ“ е представил референции от Румънския авторегистър, но те не са приети от комисията по оценка на офертите. Заради отстраняването си от обществената поръчка, те настояват КЗК да отмени процедурата. Антимонополният орган обаче отхвърля жалбата им, става ясно от решение, излязло преди дни.
От него става ясно, че от шестте компании закупили документи за участие, оферти са поддали само две - „СТГ-ЛАЗ“ и „Шкода електрик“. В офертата на чешката фирма става ясно, че фирмата е маркирано, че те се ангажират и с поддръжката на тролейбусите в оторизираните си серзиви, един от които се намира в Бургас. Другият участник не е декларирал да има сервизи на територията на България. Такива има в Румъния.
Решението на КЗК може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд, нещо, което със сигурност ще забави финализирането на процедурата поне с 3-4 месеца. Така в най-добрият случай договорът ще може да бъде подписан в началото на следващата година, а доставката да се извърши едва във втората половина на 2014.
Доставката на тролейбусите за обществения транспорт на Бургас е част от мащабен клъстерен проект на общините Бургас, Плевен, Стара Загора и Варна. Обществената поръчка е с прогнозна стойност – 87 млн.лв. За всички общини, участващи в проекта трябва да се доставят 100 тролейбуса.
Добави Коментар