Без полигон Бургас бълва неуки шофьори, гонки и задръствания
Ключови думи:
полигон, шофьори, Бургас, терен, Радко Петров, Вромос, Валентин Касабов, автомобилен клуб, движение, паркиране, задръствване, гонки
От 12 години в изпита за шофьорска книжка не съществува задължително изискване за преминаване през полигон. След отпадането му много от тях запустяха или бяха застроени. Това положение обаче има и друг ефект – младите шофьори са некомпетентни, а по-опитните няма къде да развиват уменията си.
„Начинът, по който в момента се провежда изпитът е смешен – качваш се в колата и щом можеш да потеглиш и да направиш ляв завой значи ставаш за шофьор“. Така коментира ситуацията изпълнитеният директор на бургаския автомобилен клуб „Вромос“ Радко Петров. Според него полигонът е необходимо условие за придобиване на квалификация за правоуправление на автомобил. „Водачите с повече стаж непрекъснато се сблъскват с неопитните, които трудно се справят с движението в по-тесните улички и в центъра, където движението е натоварено. Паркирането също е голям проблем за начинаещите, положението става все по-плачевно“, каза още Петров.
Радко Петров: Изпитът за шофьори е смешен, положението става нетърпимо
заради неопитните шофьори |
„В Бургас има добри места за тренировъчни площадки, където кандидат-шофьорите да се упражняват“, смята общинският съветник и съпредседател на НФСБ Валентин Касабов. Факт е, че в центъра на града редовно се случват задръствания заради некомпетентни шофьори, а полицейските сводки са пълни с жертви от гонки. „Входирахме докладна по проблема в Комисията по обществен ред, която бе отхвърлена. Изглежда управляващите предпочитат малкото останали терени да бъдат застроени“, коментира Касабов. Независимо от това обаче докладната присъстваше в дневния ред на Общинската сесия и най-вероятно ще се разгледа в четвъртък. От НФСБ са скептици, че мнозинството около ГЕРБ ще се вразуми и ще разпореди на кмета да намери подходящо място за полигона.
Валентин Касабов: Внасяме докладната записка за полигона с надеждата, че
управляващите ще ни разберат – места за полигони има достатъчно
|
„Екипът на клуба ни може да помогне на Община Бургас с много идеи за това как би трябвало да изглежда един съвременен полигон и какво да се случва на него. Полигонът не трябва да изглежда както в социализма – едни наредени колчета и толкова. Нужни са условия за развиване на умения при екстремни и аварийни условия“ добави той.
„Ние като общински съветници, избрани от народа, усещаме социалните проблеми и затова внесохме докладна за нуждата от полигон. От тук нататък изпълнителната власт в Бургас трябва да си свърши работата. Изглежда обаче, че на нея изобщо не й дреме за обикновения гражданин“ възмущава се Валентин Касабов.
Общинския съветник и директорът на автомобилния клуб са единодушни, че такъв терен за обучение на млади шофьори е жизнено необходим. Със съвременните технологии могат да се пресъздадат всякакви пътни условия, които да развиват качествата на бъдещите шофьори и така да се намалят произшествията с фатален край. Не по-малко важна тема са нощните гонки на шофьори, любители на екстремните изживявания, които понякога окупират големите паркинги и създават предпоставки за катастрофи. Според Радко Петров те също биха предпочели да усещат тръпката от поднасяне и овладяване на автомобила на полигон пред оживения булевард.
9
Коментара по темата
9.
Виктория
30.01.2013 22:48:58
Изпитът по кормуване е пълна пародия. А от полигон винаги ще има нужда, даже смятам, че трябва да се върне скоростната отсечка и полигонът като част от практическия изпит. Дано направят нещо по въпроса.
8.
Виктория
30.01.2013 22:48:51
Изпитът по кормуване е пълна пародия. А от полигон винаги ще има нужда, даже смятам, че трябва да се върне скоростната отсечка и полигонът като част от практическия изпит. Дано направят нещо по въпроса.
7.
Д. Пеев
30.01.2013 18:10:20
Обучението на кандидат-водачи на МПС от кат."В" е труден и сложен учебен процес, който се провежда по утвърдена Учебна документация/стандарт/ от МОМН в реална пътна обстановка. В този процес се формират основни познания и умения за самостоятелно шофиране в реални условия, включително и маневриране на площадка. Формирането на навиците е следващ , дълъг процес, шофьор се става след 100 000 - 150 000 километра.
Изпитът за правоспособност се провежда по силата на Наредба №38 на МТИТС, като се инспектират всички изисквания свързани с целите и задачите на обучението. Трае минимум 25 минути, под видео наблюдение и е включен елемент паркиране.
Обучението на специализирани полигони е следващ етап и е за надграждане на умения и формиране на навици, и е част от многостепенният подход при обучението на водачи, включващ задължително обучение, както преди така и след изпита за правоспособност. Това е добра Европейска практика, за да се случи това е необходима промяна на цялата нормативна уредба за обучение на водачи на МПС, а не решение на местно ниво.
Изпитът за правоспособност се провежда по силата на Наредба №38 на МТИТС, като се инспектират всички изисквания свързани с целите и задачите на обучението. Трае минимум 25 минути, под видео наблюдение и е включен елемент паркиране.
Обучението на специализирани полигони е следващ етап и е за надграждане на умения и формиране на навици, и е част от многостепенният подход при обучението на водачи, включващ задължително обучение, както преди така и след изпита за правоспособност. Това е добра Европейска практика, за да се случи това е необходима промяна на цялата нормативна уредба за обучение на водачи на МПС, а не решение на местно ниво.
6.
Д. Пеев
30.01.2013 18:10:13
Обучението на кандидат-водачи на МПС от кат."В" е труден и сложен учебен процес, който се провежда по утвърдена Учебна документация/стандарт/ от МОМН в реална пътна обстановка. В този процес се формират основни познания и умения за самостоятелно шофиране в реални условия, включително и маневриране на площадка. Формирането на навиците е следващ , дълъг процес, шофьор се става след 100 000 - 150 000 километра.
Изпитът за правоспособност се провежда по силата на Наредба №38 на МТИТС, като се инспектират всички изисквания свързани с целите и задачите на обучението. Трае минимум 25 минути, под видео наблюдение и е включен елемент паркиране.
Обучението на специализирани полигони е следващ етап и е за надграждане на умения и формиране на навици, и е част от многостепенният подход при обучението на водачи, включващ задължително обучение, както преди така и след изпита за правоспособност. Това е добра Европейска практика, за да се случи това е необходима промяна на цялата нормативна уредба за обучение на водачи на МПС, а не решение на местно ниво.
Изпитът за правоспособност се провежда по силата на Наредба №38 на МТИТС, като се инспектират всички изисквания свързани с целите и задачите на обучението. Трае минимум 25 минути, под видео наблюдение и е включен елемент паркиране.
Обучението на специализирани полигони е следващ етап и е за надграждане на умения и формиране на навици, и е част от многостепенният подход при обучението на водачи, включващ задължително обучение, както преди така и след изпита за правоспособност. Това е добра Европейска практика, за да се случи това е необходима промяна на цялата нормативна уредба за обучение на водачи на МПС, а не решение на местно ниво.
5.
Каблешково
30.01.2013 09:57:28
Моля господин Свиняров /превод от ДОКС- СВИНЯ/ да обясни на простосмъртните къде точно на полигон Лъка има постройка и море?
4.
Гевреков
30.01.2013 09:28:43
ПОЛИГОННА ПРАКТИКА Е ЕБСОЛЮТНО НЕОБХОДИМА ЗА ДА СЕ ОБУЧИ КАЧЕСТВЕН ВОДАЧ.А АДМИНА ДА НЕ ПОДХВЪРЛЯ ВСЯКАКВИ СНИМКИ С ФАЛШИВИ ТЕКСТОВЕ.ТОВА Е ПАТЕНТ НА 24 ЧАСА.
3.
Мирослав
30.01.2013 00:23:06
До XXX: Първо застани с името си зад коментара, който си писал и тогава отправяй обиди. В противен случай рискуваш да бъдеш поредния анонимен мишок, който си избива комплексите пишейки анонимни и злобни коментари. Ако си любопитен ела да видиш как ние джигитите водим беседи пред малките деца, как винаги сме учили подрастващите че улиците не са писти... Жив и здрав да си, хейтъри колкото искаш :)
2.
ВАлентин
29.01.2013 19:12:33
150 000 евро ще свърщат работа
1.
XXX
29.01.2013 18:20:58
Поредните малоумни предложения на НФСБ. Полигона има смисъл при първите упражнение за да не се пускат директно в градска среда напълно неопитни шофьори. Затова и в първите часове на обучението се тренира на по-големи паркинги. Изпитите си имат определена продължителност, записват се от камера и дори и някой да си плаща за да го пуснат пак ще го въртят. Как си го представя болния мозък на Касабов всички изпити да се пренасят до Меден Рудник за да стане полигона част от тях. То бива да си прост но тия пак превъртяха скалата на тъпомера. И нека точно джигитите от Вромос да не дават акъли.