Млекари бесни от еротична реклама на сирене-менте
Рекламният клип, в който едрогърда красавица вади от деколтето си бучка сирене от палмово масло, разбуни Асоциацията на млекопреработвателите в България. Те ще сезират Комисията за защита на конкуренцията, защото според тях рекламата внушавала на потребителите, че едва ли не ментето е по-добро и по-здравословно от истинското сирене, съобщава „24 часа“.
Рекламният клип с елементи на еротика ще бъде анализиран и от Съвета за електронни медии, обещава пред вестника председателят Георги Лозанов. „Законът за радиото и телевизията обаче не санкционира подобни рекламни текстове, затова и СЕМ едва ли ще успее да предприеме директни мерки срещу рекламата. Най-вероятно съветът ще реши да препрати случая до компетентните институции. Така ще бъдат пуснати два сигнала. Първият ще е до Националния съвет по саморегулация на рекламата, който се занимава с естетиката и думите в клиповете. Вторият сигнал ще е до Агенцията за безопасност на храните. Именно тя може да прецени дали зрителите получават достоверна информация от рекламния текст и дали тя не е заблуждаваща“, обяснява Лозанов.
Масираната реклама е на марката "Булка чеиз", продуктът е на шуменската "Фикосота синтез" и е направен по поръчка в мандра "Милки лукс" - Бяла черква. Холдингът е собственик и на марките за сирене и кашкавал "Тертер" и "Българеа", които обаче се рекламират и позиционират в сегмента на най-качествените и с по-висока цена млечни продукти.
"В диалога се казва, че не е сирене, а деликатес, но специалистите ще тълкуват дали може изобщо да се употребява думата "сирене" при реклама на имитиращ продукт и дали текстът не заблуждава потребителите", казва шефът на агенцията по храните Йордан Войнов. Освен това и самото наименование "Булка чеиз" създава звуковото внушение за сирене от английското cheese (чийз). Все пак факт е, че в самата реклама накрая с дребен шрифт пише, че става дума за "имитиращ продукт, съдържащ в състава си мляко".
Много мастити рекламни агенции категорично отказват да са автори на клипа, но признават, че макар и доста пошъл, той е привлякъл вниманието на публиката, което е и основната цел на всяка реклама.
А ето и текста, написан от самороден съвременен талант:
- Жулието, ще ти скоча на балкона!
- О, Ромео, сякаш паднал си от клона.
- Хапвай "Булка" сладко-сладко. Дай туй сиренце на батко!
- Не е сирене, а деликатес.
- Наистина отвсякъде е шест.