Изгорелият автобус е на 20 години, такива стари возила крият опасности
- Г-н Драгнев, изясниха ли се за вас причините, поради които изгоря напълно автобус №30?
- Причините ни все още е трудно да ги кажем с точност. Когато автобусът бъде извозен до гаража – ще огледаме допълнително нещата. Така или иначе рейсът е изгубил тяга в движение, шофьорът е слязъл да разбере на какво може да се дължи това и като отворил капака – видял пламъците. Имал е изрядни пожарогасители, но автобусът е изгорял. Най-важното е, че няма пострадали.
- Но преди месец отново ваш автобус се запали в града, защо се повтарят тези инциденти при положение, че тогава казахте, че ще правите профилактика и солидни проверки?
- Факт е, че разполагаме със стара техника, затова и с нетърпение очакваме новите автобуси, които ще получим по проекта за интегриран градски транспорт на Бургас. Автобусът, който изгоря днес, е произведен през 1993 година, в началото на август е минал техническо обслужване. Както вие казахте - преди около месец разпоредих всички автобуси да минат допълнително проверка, да им бъдат измити двигателите, за да няма отлагане на масло и гориво. Този автобус е минал и такова почистване. Така или иначе обаче старата техника ни подлага на неприятности като днешната.
- Това лято автобуси се палят често, жегите ли са причината?
- Не само, може и от самия въздух да се получи, възможно е и при късо съединение, както и при теч на гориво. С такива стари автобуси се получават подобни инциденти.