Пламен Чанев, Филип Морис България: В Източна България иновациите се посрещат с интерес
За да поговорим за иновациите, които имат силата да променят ежедневието ни, се срещаме с Пламен Чанев, регионалния мениджър за Източна България във Филип Морис България. Той е категоричен – пълнолетните потребители в тази част на страната имат интерес към бездимните алтернативи, които имат потенциала да намалят вредата в живота им.
- Имат ли потребителите в региона проактивен интерес към иновативните продукти или имат нужда от подход, който да ги убеди в потенциала на бездимните алтернативи с намален риск?
- Потребителите в Източна България винаги са били изключително активни по отношение на новите продукти, особено, когато говорим за такива, които могат да променят ежедневието им и да намалят вредата за тях и околните. Така стоят нещата и с безидмните алтернативи, зад които стоят сериозни научни данни, и които имат потенциала да намалят риска в сравнение с продължаване на пушенето.
- Каква промяна носи IQOS в ежедневието на пълнолетните пушачи?
- Първо е важно да напомним, че устройството IQOS нагрява тютюна, а не го гори. Това е и причината при употребата му да не се отделя дим, а пара – аерозол. Всъщност именно в дима, който се образува при горенето на цигарата, се съдържат огромно количество вредни и потенциално вредни вещества. При бездимните алтернативи се премахва горенето и димът и по този начин излагането на вредни вещества е намалено спрямо цигарите. При този тип продукти се елиминира и проблемът с пропиващата се неприятна миризма от цигарения дим в дрехите, дамаските, косата и т.н. Така предимствата на бездимните продукти се усещат не само от потребителите – пълнолетните пушачи, които иначе биха продължили да пушат, но и от техните близки заради премахването на дима.
- 10 години в света и 7 години в България. Какво в бранда печели вниманието на пълнолетните потребители от вашите наблюдения?
- Нашите пълнолетни потребители имат прогресивно мислене, желание за промяна, за иновация, за ново начало, за намаляване на вредата за себе си и околните и именно това те откриват в бранда. В България те вече са цяла общност - 400 000 души, които са оставили цигарите в миналото и са избрали да преминат на устройството IQOS. А по света тази цифра е впечатляваща – над 30.8 милиона са потребителите на водещата за нас бездимна алтернатива. Това, което оценяват потребителите е фактът, че това е научно обоснована алтернатива, която не спира да се развива. И най-важното – развива се благодарение на нашата непрестанна комуникация с потребителите нии обратната връзка, която получаваме. .
- Има ли предизвикателства пред това България да стане бездимна страна по-скоро и как се справяте с тях?
- Предизвикателствата са от различен характер. Едно от тях беше фактът, че няма как само един продукт да отговори на различните нужди на нашите пълнолетни потребители. Това бе и причината тази година да разширим своето портфолио от бездимни алтернативи. Друго предизвикателство, вярвам за всеки бизнес, който предлага иновативен продукт, е скептицизма към неговия потенциал. Справяме се с това чрез отдадено, отговорно и прозрачно споделяне на научните данни и доказателствата за бездимните алтернативи, като отговаряме на въпросите на потребителите, , за да могат да направят своя информиран избор. Основното заключение за нас е едно – обратната връзка на нашите потребители е компасът, който ще ни отведе в правилната посока, а именно – към изпълнението на мисията ни за изграждане на бъдеще без дим в страната.
Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.