Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Идея: Влаковете от София до Варна и Бургас да станат частни

Ключови думи: бързи влакове, софия-бургас, да станат частни, идея

Бързите и експресни влакове между София и Варна/Бургас трябва да се извадят от договора за обществена услуга и да се развиват на свободен принцип.

Възможно е цената леко да се увеличи с около 20-30%, но това ще зависи от оператора. Един частен оператор ще има много по-ниски оперативни разходи от “БДЖ-Пътнически превози” и рентабилността ще бъде по-висока.

Това коментира пред "Сега" експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт д-р Людмил Иванов, предава dnes.bg.

Под известен натиск от Европейската комисия транспортното министерство предложи да раздели процедурата в три лота. Предвижда се в два отделни лота да бъдат направленията София - Варна през Горна Оряховица и София-Бургас през Пловдив, а в третия лот остава всичко останало.

Това отделяне на дългите рамена, които имат потенциал да бъдат рентабилни, и всичко останало, поражда конспиративни теории, коментира Иванов. Според него е по-добре България да бъде разделена на четири зони - две на север от Стара Планина и две на юг.

Според Иванов не е вярно, че към експресните и бързите влакове по направленията София-Варна и София-Бургас няма да има търговски интерес. “Това, че само един оператор е заявил търговски интерес, не означава, че няма такъв. Много от корпоративните намерения са скрити и ще излязат постфактум”, счита Иванов. Той даде пример с Испания, в която по линията Мадрид-Севиля пътуват няколко частни оператора с много различни цени и качество на услугата.

Иванов е категоричен и че следва да се даде възможност за ревизия на бъдещите договори за обществена услуга на всеки две години, с цел да се отразява актуалният интерес към услугата. “Ще дам пример - линията, по която преминава влакът София-Бургас, в следващите 5 години ще е в реконструкция и ще има по-слаб интерес от страна на пътниците. Около 2030 г. се очаква тя да бъде завършена и влаковете да се движат със скорост от 130-160 км. в час. Това ще повлияе на интереса”, коментира Иванов.

Според него България закъснява много сериозно със съпътстващата инфраструктура, като показателно за това е заделянето на огромен ресурс по новата програма “Транспортна свързаност” за стари забавени и фазирани проекти. Заради това фазиране няма да стартира изграждането на железопътни линии като София-Перник-Радомир, защото парите са използвани за довършване на вече започнали проекти. “Силно закъснява и изпълнението на плана за възстановяване и устойчивост, като накрая може да се наложи да платим новите мотриси с национален ресурс”, коментира Иванов.

 

5
Коментара по темата
5.
До3
23.11.2024 20:12:34
По-добре да го вземат частници отколкото да продължава да съществува в сегашното му състояние
4.
оффф...
23.11.2024 18:35:23
ПРЕКРАСНА ИДЕЯ!
В скандинавските страни работи успешно!

Време е най-после услугите да се предлагат от хора, чиято печалба зависи от това, колко качествени са услугите, а не от държавни служители, които колкото и да съсипват БДЖ, винаги ще имат гарантирана кльопачка от данъците!
3.
Аха!
23.11.2024 16:33:02
Схемата е позната!
Умишлено неглижираш и съсипваш нещо готово, което нито си строил, нито платил. Обаче си назначен да го съсипеш, за да може да се явят едни излъскани "спасители" и да го вземат на безценица, горките...
Докога?!
2.
0sram
23.11.2024 15:58:14
Na flagman glupostiti
Qvno mnogo ste gepali vashta partia shtom ima i pari za vlakove da poddarja
1.
Дернев
23.11.2024 15:29:44
Щом може да е рентабилно при
частника, трябва да може и при държавата. Просто трябва да се спре разграбването на държавата със съдействието и участието на тези, които е представляват. В това министерство е видно, че това е основна линия на поведение, а няма нито един министър в затвора.
  Добави Коментар
Лекар каза истината за пържените картофи, всички ще си отдъхнат! Не ги избягвайте!  За месец и половина тази улица в Бургас ще е затворена за движение Текат ремонтни дейности
Никой не разбра, че в този постен гювеч няма месо, изчезна от чиниите за секунди Чудесно предложение за вкусен обяд или вечеря България е първенец в Европа по регистрирани нови автомобили Само у нас бензиновите и дизеловите двигатели са близо 90 на сто от пазара
Задължително трябва да знаете това, когато купувате коледна звезда Първо проверете влажността на почвата на коледната звезда, която искате да закупите Това е рецептата за най-вкусния и лесен пълнен шаран В тази статия ще ви запознаем със стъпките за създаване на най-вкусния пълнен шаран
В Китай откриха злато за 83 млрд. долара Cмятa се, чe нa дълбoчинa пoвeчe oт 3 ĸм злaтнитe зaпacи щe възлизaт нa пoвeчe oт xилядa тoнa, a cтoйнocттa нa pecypcитe щe дocтигнe 600 милиapдa юaнa пo тeĸyщи цeни  Майка уби детето си, подпали къщата и се самоуби Случаят е от САЩ
Илон Мъск отива на съд! Не дава на Граймс да вижда децата си Не съм виждала бебетата си в продължение на пет месеца, разказва изпълнителката "Димо, приятелю, бъди..." Мартин Николов-Елвиса защити скандалния Димо Алексиев
Протестиращи замеряха полицаи с памперси Бащата на загиналия моторист обяви, че всичко се прикрива Арда вкара 4 гола на Локо Пловдив и изпревари Левски Тимът от Кърджали вече е 4-ти в класирането