Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Жители на жк „Възраждане” въстанаха срещу несъществуващ все още проект за етажен паркинг

Поредна подписка, този път на живущи на ъгъла между улиците „Дебелт” и „Сливница”, се противи пред идеята да се направи стъпка към решаването на проблема с паркирането в най-натоварения комплекс на Бургас. Недоумяваме и ние
Ключови думи: бургас, етажен паркинг, жк възраждане, подписка, поредна подписка, възражение

Бургаският жк „Възраждане” привидно не харесва идеята за строеж на така необходимите етажни паркинги. Причината, както и при предходните предложения за изграждане на подобен тип съоръжения, е една и съща - сякаш подписките, които се входират в Общинския съвет с възражение, са копирани една от друга.

Аргументите на подписалите се към момента касаят общинския терен, намиращ се между улиците „Дебелт” и „Сливница” в комплекса. Любопитното е, че подписалите се в документа граждани, които са против, изглежда разполагат с повече информация, от това, което е публично налично, тъй като в подписката са изразени становища, детайли по които няма как който и да е към момента да има. Защото просто проект за етажния паркинг няма.

По време на постоянната комисия по транспорт към ОбС-Бургас, състояла се по обед днес, точно този аргумент бе поставен на масата от съветника арх. Делян Георгиев от ПП-ДБ. Той зададе резонен въпрос - защо изобщо се стига до тази подписка? И предложи всъщност първо да се види проектът, какъвто засега, подчертаваме, няма и чак после да се променя Подробният устройствен план на терена.

Още по-любопитно бе изказването на зам.-председателят на комисията Тодор Иванов от ИТН. По думите му, негови позанати и близки, живущи в района, са се оплакали, че около терена обикалят хора с въпросната подписка и опитват да склоняват случайни минувачи и съседи да се включат във възражението. „Имало е опит за манипулация, поне по мое сведение и хора са се подписвали, без дори да знаят за какво”, каза Иванов.

Проверка на Флагман след комисията показа, че действително проект за изграждането на етажния паркинг - как ще изглежда той и какво ще представлява - не съществува. Нещо повече - в настоящия момент, по думите на председателя на ОбС-Бургас Михаил Хаджиянев, местният парламент гласува единствено и само съгласие в един момент, ако се наложи, Подробният устройствен план на терена да бъде променен - от „Общинска земя за жилищно строителство” в „Общинска земя с обществено предназначение - паркинг”. С други думи - дори местния парламент да приеме настоящото предложение, то това не означава, че от другата седмица статутът на поземления имот ще бъде сменен.

Защо в такъв случай жителите, подписали се против намерението за изграждане на съоръжението, са против проектното предложение, след като такова няма? Нека разгледаме самия документ.

Там се твърди с категоричен тон за несъществуващия проект, че ще „ВЛОШИ ХИГИЕННИТЕ УСЛОВИЯ НА ЖИВОТ и ще е с неблагоприятно въздействие върху живущите в останалите близко разположени жилищни сгради в гъсто застроена жилищна зона и детска градина, изградена в непосредствена близост в зоната на кръстовището...” Текстът продължава с „Построяването на многоетажна паркинг сграда предполага нейното изолиране от достъп с жилищни сгради поради повишена концентрация на ШУМ И ВРЕДНИ ГАЗОВЕ от събраните на едн място голям брой автомобили в зоната...”

Предполаганите негативи продължават в текста с категоричен тон. Изтъква се, че улиците „Дебелт” и „Сливница” са тесни, „само с по една лента в посока” и „...нямат технически капацитет да поемат очаквания увеличен трафик, свързан с денонощно влизане и излизане на автомобили в/от паркинг”.

Любопитно още - в подписката виждаме и следното изречение: „Обявеният проект НЕ е съобразен с изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 20.12.2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии... и НЕ гарантира безопасността на гражданите при използване на уличната мрежа”.

Сега, как точно се цитира конкретно проектно предложение, което досега никога не е показвано, е въпрос, на който трудно можем да отговорим. Но видно от входираното възражение целта е процедурата да се забави достатъчно дълго, а в оптималния, за вносителите вариант - напълно да бъде прекратена. Цитирани са наредби и закони, грамотно и точно описани от юрист, който очевидно е консултирал целия процес на изработката на възражението, което би следвало да значи, че подписалите се са склонни да си търсят правата и в съда. Правата им обаче не са нарушени и с изграждането на потенциалния паркинг едва ли пак ще бъдат нарушени.
В контра на изложените от тях аргументи - отново да подчертаем - срещу хипотетичния етажен паркинг, за който те твърдят, че ще е на 5 етажа, макар проект да не е представян, задаваме няколко въпроса.

Защо би следвало да се увеличи шумът и трафикът в района, след като към момента да намериш паркомясто там е като да спечелиш шестица от тотото?

Нима е по-добре с часове водачите да обикалят в търсене на място да спрат по късни доби, отколкото да могат лесно и удобно да паркират в паркинг, който би бил достатъчно шумоизолиран, за да не пречи на околните?

Нима е по-добре в така или иначе тесните, според вносителите на възражението, улици „Сливница” и „Дебелт” да не могат да се разминат две коли, заради паркирани други по протежението на пътното платно, а понякога и на тротоара?

Точно това не създава ли още повече предпоставки за инциденти и не застрашава ли липсата на видимост при пресичане на пешеходци тяхната безопасност?
Как ще се понижи точно чистотата на въздуха в този район, след като и сега на този терен спират автомобили, а тези, които не могат така или иначе обикалят с включен двигател дълго и продължително докато успеят да паркират?

А какво е дългосрочното решение - как виждат подписалите се срещу хипотетичния етажен паркинг бъдещето на жк „Възраждане”. Може би в един момент някой ще измисли летателни апарати, които да коригират проблема, но до тогава?

Защото е лесно да си против, без да предлагаш алтернатива за проблем, който е очевиден дори за хора, които са виждали жк „Възраждане” само на снимки.

И да, разбираемо е, че промяната понякога е плашеща, нововъведенията невинаги са лесно смилаеми, а доверието в институциите е ниско. Но за да се реши проблемът с паркирането, трябва да се започне от някъде. Не е задължително да е точно от улиците „Дебелт” и „Сливница”, може да е на друг терен.

Но засега изглежда, че каквото и да се предложи по темата с етажните паркинги, все се появява една подписка, която е против идеята и нищо не се променя в положителна посока, а по-скоро се движим в отрицателна.

16
Коментара по темата
16.
Оня
20.11.2024 20:03:24
Като не искате ,няма да ревете! Нямате угодия, бе , хора !
15.
Да де
20.11.2024 19:33:52
Тоя "многоетажен" паркинг, ще има по-малко паркирали коли отколкото сега, Само си направете сметка за въртележката за колите даотидат по етажите, колони, а и като до таванския етаж разбираш, че няма места, няма къде да обърнеш, ядове, айде обратно по въртележката
14.
Мдаа
20.11.2024 19:30:30
"Доверието в институциите е ниско" - цитат от статията. Това е основната причина гражданите да се опитват предварително да се застраховат срещу следващо спадане на доверието. Ако общинската администрация взима решения, удовлетворителни за гражданите, с широка кампания на информиране, търсене на мнението на тези, които касае и защо не и референдум, тогава и нивото на доверие ще се вдигне! А какво пречи това да става?
13.
Хахахахахаха
20.11.2024 19:03:57
Проект няма, подписка има :) Направо е потресаващо нивото на интелект в града. Паркинги ТРЯБВАТ! Градът е задръстен от коли! Подземни и надземни трябва да бъдат! С по 7-8 та и 10 етажа! То не са по три коли на семейство, служебни коли и какво ли още не! И да, не трябва да са безплатни! Притежанието на кола е лукс и всеки трябва да си плаща за този лукс! Стига все чкахате държавата да ви издъжра за тоя дето духа!
12.
Питащ
20.11.2024 18:33:55
Защо не е едновременно подземен ш надземен. Да не скрива гледката на праните гащи на съседа на протестиращите .
11.
До 10
20.11.2024 18:16:33
Харалампи там ли е този фен на "леките" питиета :D
10.
от Стария Несебър
20.11.2024 18:11:06
В градчето на паркинг Северен беше готов проекта за такъв на 2 нива, но ЮНЕСКО забрани категорично.
9.
Rado
20.11.2024 18:08:30
Живеещ в района съм.Търся подписка,която е ЗА.
8.
123
20.11.2024 18:05:27
Не мога да разбера живущите в района. Хем правят няколко обиколки на района докато намерят място, хем са против. Има май някой адвокат за бесене. Той за да напълни собствения си джоб ще провали важен проект.
Да не говорим,че по ново ремонтираните улици всички мадово паркират по тротоарите и пред(а не вътре) в гаражите си и майки с колички и др.пешеходци вървят по уличното платно в тъмното.
Паякът три пъти да мине след официалното работно време да събере тези коли със съответната глоба и набързо ще се съгласят с проекта.
7.
Rado
20.11.2024 17:58:39
Референдум бря! Гласуваме и толкоз!
6.
Сакън
20.11.2024 17:50:29
Отиде ми комисионната(всеки знае за кого става въпрос :D).
5.
до 1
20.11.2024 17:28:19
Айде стига леки работи , безплатен,,, Дребния тарикатлък на българина ни държи на дъното като с окови. Все гледаме да минем , тънко и най-вече гратис , Страните които счупиха тези окови изплуваха одавна.
4.
Бургазлията
20.11.2024 17:24:12
Против са , защото сега паркират безплатно в тази кална нива
Когато се изгради паркинга , ще трябва да платят или диньо-зелена зона или за паркомясто!
3.
ГРАЖДАНИН
20.11.2024 17:09:36
В цял свят има етажни паркинги ,само във възраждане неможе ...пълен смях
2.
Живущ в района
20.11.2024 17:07:58
Категорично паркинг на това място е необходим !
Той със сигурност ще облекчи и трафика,защото сега за да намерим място за паркиране често правим по 5-6 обиколки в района,а това допълнително замърсява въздуха и околната среда!!!
1.
agent 007
20.11.2024 16:36:15
Ало архитектите , кога ще проумеете , че етажен паркинг до блокове в гр. Бургас може да се строят само монолитни - стоманобетонни и то само в 2 варианта :
1-ви вариант - 1 подземен и 1 на ниво терен
и 2-ри вариант 1 подземен 1 ниво терен и 1 ЕТ.1 но без покрив ... Така и вълка ще е сит и агнето цяло ... Покритите места трябва да са платени - откритите безплатни
  Добави Коментар
Качамак по селски от тефтера на баба Това питателно ястие обикновено се приготвя от царевично брашно и вода, като се сервира горещо с различни гарнитури Тези бабини методи влияят зле на болното дете, забравете за тях Може би някога те са помогнали, но сега е добре настинките да се лекуват с доказани методи
Жена на 61 години изчезна безследно Тя е в неизвестност от много време Песков уточни дали Путин избягва ключов разговор с Тръмп От Москва са категорични
Слабо земетресение в Пернишко Магнитудът е 2,1 Купи си апартамент за 54 милиона долара Неймар не си знае парите
Думи на Ралица Паскалева "взривиха" нета Паскалева показа много високо мнение за Игрите, излъчването на епизода обаче съвпадна със скандала покрай колегата й Димо Алексиев. Конфузна ли е ситуацията, преценете сами?  Бум в строителството! Първенци сме в ЕС Вижте статистиката
Археологически проучвания започват край руенското село Трънак Те са необходими за реализацията на „Лупинг от Рупча до Ветрино”, обявен за национален обект Решено: Пенсионер влиза в "Ергенът" 73-годишен мъж ще раздава рози в немския вариант на предаването за любовта
Ученичка от Бургас блесна в Бразилия, открои се сред над 500 конкуренти Стефани Чучукова с 2 медала от световното първенство по шахмат Прокуратурата: Нямаме правомощия да извършим проверка по сигнала на ПП-ДБ за сградата на „ДПС - Ново начало” От обвинението изпратиха позиция