Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Обрат с колите на бензин и дизел, ЕП взе тежко решение

Ключови думи: бензин, дизел, ек

От 2035 г. всички нови коли, които се продават на пазара, ще трябва да бъдат с нулеви емисии и да не емитират никакъв въглероден диоксид. Стремежът с тази мярка е до 2050 г. транспортният сектор да стане неутрален спрямо климата.

Това някакъв каприз на Европейския съюз (ЕС) ли е или скрита реклама на новите коли по пътищата? Истината е друга, обясняват от Асоциация „Активни потребители”.

Сухопътният транспорт отговаря за една пета от общите емисии на парникови газове в ЕС. За нас този дял е очевидно по-голям, като знаем колко остарял е автомобилният ни сектор, колко са закупените втора и трета ръка коли, колко леки и товарни автомобили се движат „с мръсна газ“ по пътищата, предаде Pariteni. 

Какво ще се случи с колите с двигател с вътрешно горене? Ще могат ли те да бъдат управлявани след 2035 г.?

Да, ще можете да продължите да използвате своята сегашна кола. Правилата не налагат всички автомобили на пътя да бъдат с нулеви емисии до 2035 г. и не засягат коли в движение.

От 2035 година спират продажбите в ЕС на нови автомобили с дизелови или бензинови двигатели.

Европейският парламент (ЕП) реши от 2035 година новите автомобили да бъдат само електрически или водородни.
 
Ще бъде ли възможно да се закупи или продаде кола с двигател с вътрешно горене след 2035 г. и ще може ли да се набави гориво, за да се движи тя?
 
Да, всичко това ще бъде възможно. Общите разходи за притежание на такъв автомобил (разходи за гориво, поддръжка, закупуване и застраховка) могат обаче да се повишат.

Какви автомобили с нулеви емисии ще бъдат управлявани?
 
В момента са популярни най-вече автомобилите с електрически батерии, тъй като общите разходи за притежание са по-ниски от тези за алтернативите. Например, производството на водород и синтетични горива е по-скъпо, тъй като изисква много електричество. От друга страна, батериите са тежки и някои видове транспорт не могат да бъдат задвижвани лесно с батерии. Затова водородът и електрическите горива са добро решение за кораби, самолети и тежкотоварни камиони.

Ще бъдат ли електрическите автомобили на приемливи цени?
 
След закупуване общите разходи за притежание на електрически автомобил са същите или по-ниски от кола, ползваща бензин или дизел като гориво. Това е така, защото цените на електричеството са по-ниски от цените на бензина и електрическите автомобили изискват по-малко поддръжка.

В момента обаче електрическите автомобили са по-скъпи за закупуване. Новите правила за емисиите от колите би следвало да насърчат производителите да инвестират в нови технологии, които да намалят цените. Друг проблем е липсата на развит пазар на използвани електрически автомобили.
 
Какво ще се случи с електрическите батерии след тяхното изхвърляне?
 
На този проблем са посветени други законодателни актове - например, директивата за енергията от възобновяеми източници и новите правила за батериите, които целят да направят процеса на производството неутрален спрямо климата и да насърчат рециклирането на батериите. Също така тече много работа по разработването на нови видове батерии, не само за автомобили.
  
Производителите в момента разработват автомобили, които да изминават повече от 600 км. Ефективността се подобрява, така че колите да не се налага да зареждат толкова често или да се зареждат с обикновен кабел у дома. Европейският парламент прие позицията си по правила за инфраструктурата за алтернативни горива, които целят да гарантират наличието на повече станции за зареждане.

6
Коментара по темата
6.
Никола
12.10.2024 18:53:43
Вашта мама еврорейска
5.
Андрей
11.10.2024 14:38:48
А тоя съюз ще съществува ли до 2035
4.
уйо
09.10.2024 18:02:01
Предлагам да се върнем малко назад в годините да си купим каручка и магаренце.
3.
паткан
09.10.2024 17:56:41
Защо само автомобилите ?!
Самолети параходи ?!
Или тях не смеят да пипнат щото са на корпорации.
Пак обикновените хора ще го отнесат.
Баси фашизма
2.
Samo pitam
09.10.2024 17:40:39
А електрически автомобил с нулеви емисии ли са ?
Нали се зареждат с електричество, което е получено от електроцентрали,
които работят с въглища, газ, U235
1.
Хахаха
09.10.2024 15:33:15
Аха автомобилите замърсяват , а войните които финансира ЕС не. Сега разбрахте ли за какво става духа .
Всичките са правени от урина и изпражнения белгийци французи германци !
  Добави Коментар
Ку-ку бенд спряха да свири, след като видяха краката й Керана шашна всички Той е магьосник Веселин Маринов е човекоукротител, смята Игор Марковски
САЩ се приближава към фактически фалит, твърди Мъск На 15 ноември държавният дълг на САЩ надхвърли 36 трилиона долара за първи път в историята Ще го съсипят заради това, че не сложи тази лента на ръката си Навлече си гнева на LGBTQ+ организациите на Острова
Брутален секс скандал спира Мастършеф Обвиненията са срещу водещия Грег Уолъс Чудна дружинка - лорд Минчев, Митрофанова и Нешка Събраха се за бизнес награди 
Всички го плюят, но той доведе новата перла на ЦСКА Фичо е в основата на трансфера на Коялипу Едва не загина в катастрофа Леля Ванга обърнала младата Илиана към вярата
Простиха си Лидия и Наско Колев изглежда ще дадат втори шанс на връзката си Позорно я заряза, но днес се събраха Алек и Маги бяха на метри един от друг в столичната зала „Арена 8888“, където в неделя вечерта се проведе финалът на онлайн риалити шоуто „Къщата на инфлуенсърите“
Остаря Николета Лозанова стана на 37 години  Облачно със слаби валежи от дъжд ще е времето днес Максимални температури: 8°- 9°