Лондончани си имат улица без правила
Уникалността на това съоръжение се състои във факта, че по него няма нито знаци за ограничение на скоростта, нито бордюри, нито тротоари. Идеята на проекта е да докаже, че без забрани шофьорите стават по-отговорни за своите действия и много по-внимателни, като обръщат по-голямо внимание на пешеходците, отколкото на традиционните пътища.
Идеята всъщност не е нова. Преди няколко години подобна улица бе открита в Холандия и опитът доказа, че там тя действа безотказно. Безопасността наистина е по-голяма в сравнение с традиционните улици. Лондонското нововъведение е вторият подобен опит, но улицата е най-дългата с
820 метра път и тротоари
Тя се превърна в "общо" място, украсено с рисунки в шахматен ред, създадени чрез милиони тухлички китайски гранит. За реконструкцията й са изхарчени 30 млн. лири стерлинги (36 млн евро), а работата по нея е отнела 3 години.
Пешеходните зони са отделени от транспортните с черни железни решетки и дренажни канали. Това помага за ориентацията на слепи хора, за да бъдат предупредени, че влизат в зоната за движение на колите. Маркировката е от всяка от страните на улицата на разстояние четири ярда от сградите, което помага да се отдели зоната за пешеходците от тази за автомобилите.
Проектът е разработен и реализиран от служителите на администрацията на лондонските райони Кенсингтън и Челси, които са вложили 14,6 млн. лири
както и на град Уестминстър, които са подпомогнали проекта с 1 млн. лири.
Все пак има едно ограничение за шофьорите - скоростта не трябва да е по-висока от 30 км/час. Но практиката показва, че водачите не стигат това ниво.
"Това е умен подход към реконструкцията на градския пейзаж в сърцето на един от най-важните културни и академични райони на планетата", каза на откриването кметът на Лондон Борис Джонсън. Според него именно този тип пътища трябва да се превърнат в стандарт за XXI век.
В бъдеще архитектите искат да поставят на Exhibition Road повече дървета, за да подобрят атмосферата и да помогнат да се очертаят по-добре пешеходните и транспортните зони. Движението ще се осъществява и в двете посоки.
От Фондация "Бесопасни улици за Валя" питат:
Защо е нужно да преминем през всичките грешки, които са направили в другите държави, за да достигнем в крайна сметка пак до изводите, които те са достигнали. Достатъчно е просто да погледнем натам!
Добави Коментар