Бургас по-добре да забрави за красивата крайбрежна велоалея
Бургас трябва да забрави за възстановяването на най-красивата част от велоалеята към кв. „Сарафово“, която преди година и половина падна в плен на свлачището и днес реално е унищожена. Това стана ясно от пресконференцията на областния управител Пламен Янев днес. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
Ако действително се приеме, че Янев говори от името на държавата и правителството, то трябва да е ясно, че алеята няма да бъде спасена.
Спор е дали това ще се случи по законосъобразност или заради политически инат, но днес се изтъкнаха няколко причини, които показаха, че държавата (отново с уговорката, че Янев изразява позицията на правителството, б.а.) няма да отпусне средства.
От областна администрация твърдят, че е нужен проект за възстановяването. Те не приемат този, който е изготвен от кметския екип, изтъквайки че Общината не е собственик на терена, а и самият проект не отговарял на законовите изисквания - алеята не била алея, а технологичен път, който трябвало да бъде премахнат, подчерта Янев пред журналисти днес.
Има и втори вариант, свързан с прехвърлянето на терена. Не е ясно обаче колко време ще отнеме тази процедура, дали няма да се забави фатално и накрая, когато стане общинска собственост, възстановяването да е безсмислено, защото ще струва много пари.
Какво се случи днес?
Часове след днешната общинска сесия, на която зам.-кметът по строителството Чанка Коралска съобщи, че очаква Областна администрация да внесе проекта за финансиране пред МРРБ, защото има индикации, че средства за възстановяването ще се заложат в Бюджет 2024, губернаторът Пламен Янев даде извънредна пресконференция.
Уточняваме, че като цяло брифингите на настоящия областен управител са изключение и трябва да се приемат като историческо събитие, защото се броят на пръстите на едната ръка.
Днес Пламен Янев застана пред журналисти и определи твърденията на Община Бургас за „манипулация“. Според него в МРРБ били отказали на кмета Димитър Николов да отпуснат финансиране за тази велоалея.
Той даде да се разбере, че няма да внесе в МРРБ проекта на Община Бургас, защото не отговарял на изискванията – предвидено било благоустрояване, а не само брегоукрепване.
По думите на Янев самата алея, която вече е погълната от морето, била незаконна. Това е т.нар. технологичен път, който е изграден като байпас по време на първото брегоукрепване към кв. Сарафово преди няколко години и според Янев трябвало да бъде премахнат след края на строителните дейности, а не използван за алея.
Вижте повече във видеото:
На днешната пресконференция Пламен Янев многократно подчерта, че становището по казуса с велоалеята за кв. „Сарафово“ не било променяно при нито един от тримата областни управители в този период – Стойко Танков (януари 2022-август 2022), проф. Мария Нейкова (август 2022 – август 2023) и Пламен Янев (от август 2023 до този момент).
„Хубаво е да се запитаме когато три правителства, трима областни управители и трима министри поддържат една и съща теза, доколко това, което иска общината, е законно“, подчерта днес Янев.
Връщайки се във видеоархивите на Флагман.бг обаче намираме следното видео от 18 ноември 2022 година, когато регионален министър е арх. Иван Шишков, а областен управител проф. Мария Нейкова.
„Видях свлачището на място. Говорих и с кмета, и с областния управител. Предлагаме проектът да бъде иницииран от Община Бургас, след което да бъде финансиран от МРРБ“, каза тогава арх. Иван Шишков.
Вижте повече във видеото:
Защо ли господин Янев така настъвено настоява за това премахване на така нареченият "технически път"!!!
При все, че всеки в управата, архитекти, общински съвет и запознати с материята граждани са наясно, че при желание и една процедура може "техническият път" да се преобразува в "алея".
Вело алея, пешеходна алея, панорамна алея, както и да я наречем тя бе практична както за спорт и туризъм, така и за пешеходна връзка с всие по-разрастващият се квартал Сарафово.
Г-н Янев, и градините и между блокови пространства яха такива, но изведнъж с процедура се превръщат в УПИ!
Крайно време е управляващите да обърнат внимание и на безпреспективният ни и презастроен град.
Дори имаше откриване за ансамблеята "Знаме на мира" и си заработи като детски атракцион!
После го изоставиха и нарязаха за скрап!
А понятие "Технологичен път" има, 28 деиствително си е губил времето в Техническия университет(?!?)(който и да е той)!
А брегоукрепване се прави САМО ТАМ, където има възможност да се получи натрупване, наслагване на пясък и морски отлагания , където не може, брегоукрепването е съвсем безсмислено!
Къмпинг "Европа" беше прекрасен къмпинг с плаж със южно изложение, който се поддържаше само с "буни"иначе морето непрекъснато го изяждаше!
След това направиха бетонна стена, плажът изчезна и брега беше плътно застроен, т.е. сградите сега играят ролята на брегоукрепване !
И е възможно след 30-50 години да се получи точно обратния ефект-всичко да се "сурне" към морето!
Във Варна, на "Златни пясъци" , на вилната зона това упражнение вече го играха още преди 25 години !
Ако всяко брегоукрепване беше ефективно, сега нямаше да търсят останки от древногръцки градове на 300 метра навътре в морето край Созопол!
Нещо бъркате макар и от 55 да сте бургазлия.
Вие говорите за съвсем друго място
Корабчето беше до бункера след солниците където сега чичко кмет направи и лодкостоянка за три лодки и пак изтекоха милиони в нечий джоб.
1. Там винаги е имало път, т нар черен, т е извън републиканската и общинска мрежа! Там имаше и един кораб на океански риболов, на мястото на сегашното пристанище на Сарафово, който беше преустроен за пионерски дом! Да си спомняш? А името на кораба да знаеш???
2. Няма значение дали е черен път или алея! Със сигурност понятието технологичен път в строителството няма, освен ако не съм си губил времето в техническия университет и 27 години в строителния бранш!
3. Ако е държавен, респ и брегът е държавна собственост и да го укрепят! 2 години са достатъчно, но проблемът там в района е от над 30 години! Да си чувал къмпинг Европа? Къде беше? И какво има там сега????
4. Строителството не се извършва само на компютър! Трябва някой да ходи на терен: с работни дрехи, обувки за работа, каска и който знае как да се справя с аварии- в тежки условия и в срок!!! Това ме е научил опита!
За качеството на извършената работата работа,работа е отделна тема
В този случай Пламен Янев има право, този асфалт си го положиха незаконно общината, заедно с осветлението. Чудя се ако ти си собственик на имот и общината мине с асфалта през него о после те държи отговорен заради това, че та са ти нанесли щети на имота, как щеше да се чувстваш а?
Бързо ще лапне квота може и беж да го няма. Бялата риза ще му даде една лодка за разходка да бега по море.
Ще бъде запомнен с НИЩО и утре по улиците няма да има кой да му каже ЗДРАСТИ както той забрави да поздравява последните 4-5 месеца! Нескопосаник такъв!
с европейски пари. Разкази пред Сашо Диков за Държавен фонд земеделие и отпускане на пари по европейски проекти за една фирма в едно село до Бургас. Погне ли ги Къовеши в Бургас ще бъде голям рев и пискане.
Там има изградени асфалтови алеи, алеи с наредени тротоарни плочки , стълбове за осветление започващи от една ограда и завършващи в нищото .
Всичко това изградено в едно пусто място с цел не да служи на народа , а за кражба и то на много пари .
Иначе от Общината укрепиха свлачището , ама защо там има изграден такъв парк и за какво служи?
Но от Бачийски тъпото какво да дойде?!
Прозира желание напук на общината да върви без да се интересува за хилядите семейства, които използваха тази велоалея.
Обществен интерес от тази алея има.