Какво да направим, за да спрат убийствата по улиците на Бургас
Инициативен комитет „Червена пътека” и Фондация „Безопасни улици за Валя”, които бяха създадени в памет на петокласничката Валя Димитрова, която беше прегазена от 32-годишната Надя Иванова с черно „Ауди” на бул. Транспортна в Бургас излязоха днес с конкретни предложения до Общината за безопасността на улиците в града. Сред тях са ограничения на скоростта, указателни табели, гърбици и други, които да вразумяват шофьорите. Идеите на близките на Валя са:
- Да се осигури (регулира) движението на пешеходците с пешеходни пътеки тип „зебра” пред всички възлови кръстовища (включително кръговите) и други, обичайно и масово използвани от пешеходци улични участъци (напр. в близост до автобусни спирки) на територията на града!
- Да не се „заличават” съществуващи пешеходни пътеки, дори да са на места, където „удобството” на недобросъвестни шофьори се изразява в управление на автомобилите с по-висока от разрешената скорост и с несъобразена такава!
- Да се поставят ограничители на скоростта (изкуствени неравности -гърбици ), да се повдигнат пешеходните пътеки до нивото на тротоара и/или да се използват други иновативни технически средства намаляващи скоростта на автомобилите пред всяка една пешеходна пътека тип „зебра”!
- Изкуствените неравности да са от масивен, непрекъснат тип от тротоар до тротоар, а не от демонтиращите се или тип „бутони”, тъй като често водачите на МПС заобикалят неравностите, като навлизат в платното за насрещно движение /може да се наблюдава на ул.Одрин, до пресечката с ул.Кавала/ или се стремят да пресекат ограничителите тип „бутони” под ъгъл, за да не намалят скоростта си на движение. Демонтиращите се неравности, както и тези, тип „бутони” бързо се деформират от тежестта на движещите се автомобили, повреждат си и престават да осъществяват предназначението си. Повдигнатите пешеходни пътеки, от своя страна, освен, че принуждават шофьорите да намалят скоростта, са много удобни за придвижването на детски и инвалидни колички.
- На по-широките улици(с две и повече ленти) да се поставят знак А18 и Д17 и от лявата страна по посоката на движение!
- На входовете на града, където са поставени надписите, указващи че се влиза в най-добрия град за живеене в България, да се добави надпис, че максималната скорост в града е 50км/ч, освен на местата, където изрично е упомената със знак допустима по-висока скорост!
- Да се поставят ограничители на скоростта (изкуствени неравности, гърбици) на всички входове на града!
- На входовете на всички квартали и комплекси в града, както и в ЦГЧ да се постави знак В26 с посочена максимална скорост 30 км/ч, т.е. да се обособят като така наречените и навлизащи през последните години в другите държави „ЗОНИ 30”!
- Да се променят всички кръстовища в града, където има концентрация на ПТП и условия за задръствания, в тип „кръгово” по примера на повечето западни държави- т.нар. Traffic circles!
- Да се обърне специално внимание на безопасността на улиците в к-с М.Рудник, където, по сигнали на живущи там, улиците се използват доста често за гонки между автомобили!
Предлагаме Ви и конкретни решения за някои места, където е животоспасяващо и наложително да се предприемат първо там промени:
1. Да се поставят „изкуствени неравности”-ограничители на скоростта пред всички пешеходни пътеки в к-с „М.Рудник”, особено на участъците, където улиците имат прави участъци
2. Да се осигурят възможности за безопасно пресичане на пешеходците на кръстовището на бул.”Ст. Стамболов” с бул. „Тракия”
3. Пешеходни пътеки с ограничители на скоростта на кръговите движения на входа на града от София и следващото до х-л „Мираж”
4. Да се възстанови пешеходната пътека на бул.Струга до автобусната спирка и да се поставят ограничители на скоростта! За да стигнат до парка хората трябва да ходят или до „Трапезица” или до подлеза на ул.„Ст.Стамболов”!!!
5. Пешеходни пътеки с ограничители на скоростта на ул. „Индустриална” и „Чаталджа” до всяка автобусна спирка
6. Да се поставят пешеходни пътеки във всички посоки на кръстовището на ул.”Янко Комитов” с ул.”Я.Якимов”
7. Да се поставят ограничители на скоростта на ул.”Тодор Александров”(до Билла) и да се премахнат светофарите от там (и без това не работят, защото предизвикват задръствания)
8. Да се поставят ограничители на скоростта пред всички пешеходни пътеки на бул.”Демокрация”, „Ст.Стамболов”, ул.„Булаир” и ул.”Хр.Ботев”
9. Да се вземат спешни мерки за подсигуряване на пресичането на пешеходците слизащи на спирката срещу магазин „Джъмбо”, както и изграждането на ускоряваща лента за автомобилите излизащи от паркинга там!
10. Да се възстанови пешеходната пътека на бул.”Тодор Грудов” срещу „Mr. Bricolage” и да се поставят ограничители на скоростта! Посетителите на магазините в тази част и работещите там няма от къде да пресекат след като слязат на автобусната спирка.
11. Служителите на съответните контролни органи да обръщат специално внимание на водачите на МПС спрели или паркирали в близост или на пешеходна пътека и неправилното паркиране по тротоарите, не само в ЦГЧ, а и в комплексите, тъй като това не само затруднява движението на пешеходците, но и създава предпоставки за фатални ПТП!
12. Маркировките на кръговите кръстовища да се променят така, както е поставена маркировката на кръговото кръстовище на изхода за Созопол и М.Рудник
не съм ти Пич и боли ме гъза дали ти е интересно или не.
така че ходи си еби мамата тъпа.
Вие си живеете в собствен свят бе.
като искате интересни неща четете новини. какво правите тука.
а относно Н7 и Н9 си е много прав. Министреството на Вътрешните Работи е виновно.
Не забравяй, че и ти ще остарееш и няма да можеш да се качваш и слизаш по стълбите на надлеза или подлеза!