Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Светлана си поръча раница по интернет, дойде куфар. Има ли право да го върне?

Светлана Симеонова се чувства подведена от продавача и е пуснала жалби в КЗП, Икономическа полиция, Районна прокуратура и НАП
Ключови думи: Светлана Симеонова, Еконт, Куфар, новини, Флагман

Светлана Симеонова потърси Флагман.бг, за да даде гласност на случай, за който твърди, че е измамена. Тя е от Плевен, но от няколко години живее в Бургаска област.

В момента работи в Приморско. В началото на юни в интернет е попаднала на реклама за „чанта/раница за лаптоп с колелца и USB“. Поръчала си я и на 13 юни в офиса на „Еконт“ в Приморско пратката от „Новатех“ пристигнала.

„Нямах време, за да я отварям в офиса на куриерската фирма. Взех я и тръгнах към работното си място. Едва тогава я отворих и останах изумена. Имаше класически куфар с колелца, а не раница. Нито може да се сложи на гръб, нито има презрамки. Не я искам! Не ми върши работа. Чувствам се подведена и измамена“, разказа Светлана пред Флагман.бг.

Тя обясни, че не е видяла размерите, но според нея щом в рекламата пишело, че е раница, трябвало да бъде раница.

Върнала се веднага в „Еконт“, за да остави пратката обратно и да си вземе парите. На място куриерите са позвънили на фирмата-доставчик, които обаче обяснили, че не могат да й върнат парите с наложен платеж – както са ги получили, а само по банков път. Тя обаче твърди, че нямала банкова сметка и не искала да има нищо общо с банките. Просто не искала.

„Те не са с правото да ме принуждават да имам банкова сметка. Трябва да ми върнат парите кеш“, недоволства Светлана.

И към момента куфарът е „Еконт“, откъдето обаче я информирали, че дължи по 5 лева наказателна такса на ден за невзетата пратка.

Светлана настоява да й върнат 70-те лева, а „Еконт“ и доставчикът на чантата-куфар да се оправят помежду си. Светлата е категорична, че е подведена.

Подала е жалба в НАП, икономическа полиция към ОД на МВР в Бургас, Районна прокуратура Бургас и Комисия за защита на потребителите.

Пишете ни за подобни случаи на mediator.bs@gmail.com или чрез платформата "Вашият сигнал до Флагман.бг"

Светлана е била подведена от тази реклама 
Една от жалбите на Светлана

 

32
Коментара по темата
32.
Нямам
23.06.2023 20:04:56
до 30
Как точно разбираме дали стоката отговаря на описанието?
Ако примем че са изпратили точно раницата от снимката и клиента твърди че не е тя, отговаря ли на описанието или не??
"Парите се възстановяват по начина, по който е била платена стоката." Това е според теб или?? кой е казал че е така? с поръчката на стоката тя се съгласява с общите условия а те гласят друго.
"а да те изнудват, че тряба да им посочиш такава и те точно на това разчитат" Според мен точно на това разчтита наистина, да ти изпратят грешна раница и да нямаш банкова сметка за да ти върнат парите.
"Поне четете и се учете, вместо да се съгласявате." Съветвам те същото.

До 29
"така и купувачът има правото да поиска парите да му бъдат възстановени по удобен за него начин"
В общите условия ПИШЕ друго, и госпожата се е съгласила с тях. На нея може да й е удобно и 7 месеца на 1-во число в 10:00 лично човек на врата да й кара по 10лв но това няма никакво значение, защото се съгласява с ОБЩИ УСЛОВИЯ!!!
Четете малко бе хора, тъпи сте като маймуни
31.
До Димовци
23.06.2023 19:47:27
Аз пък си "поръчах" от Интернет млада и красива нова жена!
Скоро ще дойде по "Еконт".
И кола ще и подаря и жилище ще и осигуря!
И ще ми роди две красиви момиченца!
Мойта уруспия копие на старата "Зла"....
Все едно дъртата ти спи,диша и преживя в собствения ти апартамент.... мамата си ебало.
Укусури си децата този звяр, тази грешка на майката природа.
Скоро ще им бия шута на тези КЮПРИЙСКИ ПРИМАТИ.....
30.
четете малко
23.06.2023 16:10:50
Няма никакво значение дали е използвала опцията преглед или не. За онлайн покупки, имаш право в 14 дневен срок да ги върнеш. Ако стоката е дефектна или неотговаря на описанието, връщането е за сметка на търговеца, ако се връща, защото купувачът се е отказал от нея е за негова сметка. Парите се възстановяват по начина, по който е била платена стоката.
Никой няма задължението в тази държава да има банкова сметка, за да те изнудват, че тряба да им посочиш такава и те точно на това разчитат. Номерата са им много, но за съжаление, народът е прост и дори ги е приел за норма, че е трудно да му обясниш, че ти нарушават правата. Поне четете и се учете, вместо да се съгласявате.
29.
до 24
23.06.2023 16:03:07
Има един момент в закона и той се нарича равноправие на страните. След като търговецът е посочил удoбен за него начин на плащае при закупуване, а той в кеш, защото изпраща стоката с наложен платж, така и купувачът има правото да поиска парите да му бъдат възстановени по удобен за него начин. Повечето хора все още имат поклонническо поведение и се примиряват с всякакви измислени "правила" на сульо и пульо, които са в пълен разрез със закона. А тия онлайн търговци са ги измислили не случайно, хиляда въртележки, само и само да се откажеш и да не им върнеш ментетата обратно.
Пишело било, не ѝ били отказали, глупости: 1. не искат да приемат върната пратка за тяхна сметка, което е нарушение, 2. щели да върнат парите, както те искат, парите са си нейни, както ги е платила тя в кеш, така трябва да ѝ ги вънат, второ нарушение. 3. Чисто счетоводно, много интересно как е платено кеш, а се връща през банка.
Не мога да ви разбера, как вие гот да ви обират?
28.
към някой си там
23.06.2023 14:50:59
Възстановяване на заплатена сума:

Търговецът трябва да възстанови платената сума като използва същото платежно средство като това, използвано от Вас при първоначалната транзакция, освен ако Вие не сте изразили изричното си съгласие за използването на друго платежно средство и при условие че за Вас не възникват никакви такси в резултат от възстановяването.
27.
Обикновен електорат
23.06.2023 12:50:20
Ами то и аз гласувах едни да управляват ама получих други,кого да сезирам. p.s. територията е такава - мошеническа.
26.
До МП
23.06.2023 12:25:46
Абсолютно съм съгласен с написаното. На първо място не виждам снимка на разликата между полученото и доставеното. Да , това няма значение по отношение на законовото право на потребителя да върне стока. На второ място, обаче, не виждам и неуспешен опит да се върне продукта на търговеца. Ако не си упражниш правото на преглед не можеш да очакваш Еконт да ти решат проблема. Еконт да е спедиторска фирма, а не представител на продавача. На трето не виждам опит на продавача да не си изпълни задълженията. Лично проверих общите условия на сайта им - има раздел за връщане на стоки. Единственото, което е малко неточно е че се цитира ЗЗП , от 2022 г. , правилата за връщане се уреждат от Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки.
Виждам, че жената е пуснала сингал за измама, за обир , за принуда. Това е емоционален, а не рационален жест. Такива действия обикновено не водят до нищо добро и не Флагман не прави услуга на жената, че им дава гласност. Ако аз бях на управителя на фирмата щях да се постарая да защитя правата на дружеството по всички законови начини.
Уважаеми съграждани, запознайте се с правата си по закон. Това, че ви струва че нещо трябва да стане както си го представяте или както мислите, че е честно не означава , че това са правилата, уредени от държавата.
Не може да се ядосвате, че нещо не става веднага и както го искате.
25.
до 24
23.06.2023 12:23:04
Има един момент в закона и той се нарича равноправие на страните. След като търговецът е посочил удибен за него начин на плащае при закупуване, а той в кеш, защото изпраща стоката с наложен платж, така и купувачът има правото да поиска парите да му бъдат възстановени по удобен за него начин. Повечето хора все още имат поклонническо поведение и се примиряват с всякакви измислени "правила" на сульо и пульо, които са в пълен разрез със закона. А тия онлайн търговци са ги измислили не случайно, хиляда въртележки, само и само да се откажеш и да не им върнеш ментетата обратно.
Пишело било, не ѝ били отказали, глупости: 1. не искат да приемат върната пратка за тяхна сметка, което е нарушение, 2. щели да върнат парите, както те искат, парите са си нейни, както ги е платила тя в кеш, така трябва да ѝ ги вънат, второ нарушение. 3. Чисто счетоводно, много интересно как е платено кеш, а се връща през банка, ама и тука ви куцат знания.
Не мога да ви разбера, как вие гот да ви обират?
24.
МП
23.06.2023 11:41:07
Парите в буркан си ги държи под леглото сигурно. Жената не е права, никой не и е отказал да върне парите, пише си че трябва да имаш банкова сметка, по която да и преведат парите. Тези в долните коментари, които коментират че хората не си знаели правата и прочие, явно и те са с отклонения и искат запазването на българския лев (групата на високоинтелигентните примати ). Правата на жената са, че има право да върне продукта в срок от 14 дни, като ще и бъдат възстановени парите. Което ще стане ако даде банкова сметка, по която да могат да върнат парите, нейн проблем че няма.
23.
от 21 до 22
23.06.2023 11:30:51
Радвам се да видя мнение на поне още един нормален човек. Да, не само се примиряват, но дори и ЗАЩИТАВАТ негодниците! В интерес на истината, наблюдавала съм много подобни реакции в магазини, учреждения и т.н. Що за изродено племе е това, що за Стокхолмски синдром...? Но приказката за ада и българския казан, колкото и да е стара, продължава да бъде актуална!
22.
права е
23.06.2023 10:52:08
Изумява ме фактът, че масово хората не си знаят правата и се примиряват, че дори и защитават подобни измамни търговци. Дали е направила преглед преди да плати или не е направила такъв, няма никакво значение. По ЗАКОН, а не по измислените условия а търговеца, всеки закупил стока онлайн, може да я върне в рамките на 14 дни. Ако стоката е повредена или не е такава, каквата е била описана, връщането е за сметка на търговеца.
В България, масово онлайн магазините показват на снимката едно, а пристига коренно различно. Това, като от Алиекспрес, показано на снимката оригинала на изделието, а ушито или сглобено в китайския гараж и няма нищо общо със снимката.
Да не говорим, че масово не изпращат касови бележки, стоките няма етикети, гаранционни карти, отказват да приемат върнатата пратка за тяхна сметка, бавят върщането на парите и пълни с номера. Подкрепям жената и недоумявам как има хора, които заемат страната на търговеца, само защото са невежи и не си знаят правата.
21.
След прочетените
23.06.2023 09:19:14
дълбокомудрени мнения ми стана ясно защо онлайн търговията тук е на плачевно ниво и връщането варира от пилящо нерви до невъзможно. В България няма гражданско общество, което да си знае и търси правата. Затова ще ви мачкат както си искат! Казвам "ви", защото аз почти не си причинявам "удобството" бълхарски онлайн поръчки, или поне не за суми, които не съм готова да отпиша. Същата е причината и за ужасното качество на продуктите, услугите и обслужването.
20.
Мнение
23.06.2023 08:27:59
И аз не разбрирам каква е тази политика при връщане на стока,да ти съзвърнат сумата по банков път и то в 30 дневен срок от връщане на продукта.Клиента си поръчва дадена стока плаща кеш при получаване на продукта.Аз лично също не съм връщала стоки точно поради тази причина,че сумата се връща по банков път и то в толкова голям срок.Друг е въпроса,че госпожата не е отделила 1 мин.да провери стоката при получаването,след като е имала тази опция.А и много онлайн магазини не предлагат преглед при получаване.Е такъв случай направо отказвам поръчката.
19.
До 5
23.06.2023 08:22:35
Направо уби сензацията на флагман. Толкова се стараха да изсмучат от някъде някаква глупава статия.
18.
C
23.06.2023 08:00:01
Ако си поръчам кон има ли шанс да получа кола.
17.
шасисипа
23.06.2023 04:20:31
сметни, ако си беше поръчала куфар ...
16.
*********
23.06.2023 01:09:06
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
15.
Кортеза Мензиз
23.06.2023 00:34:40
По-голяма глупост не успяхте да създадете днес, майстори сте
14.
Кон тики
23.06.2023 00:05:31
Дребни хора - дребни проблеми...
13.
Ежко
22.06.2023 23:54:42
Флегмани, разкривате имената на жалбоподаля!!! Нарушавате Закона за защита на личните данни.
12.
*********
22.06.2023 23:43:56
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
11.
Пак съм язе!!!......виртуоза
22.06.2023 23:36:28
А..... и сетих са!!!.....за да им го нахендриш още по-яко на тез търгаши в жалбата мойш и да опишеш цветно какъв стрес си преживяла от таз долна измама......примерно,че веки турския сериал дет го гледаш редовно вече е изгубил всякакъв смисъл,не помниш имената на главните герои.....загубила си сюжетната нишка.....и тем подобни!!!
Фащат дикиш!!!......от мен да го знайш!!!
Ай .....успех!!!
10.
До 7.
22.06.2023 23:25:13
А аз гледам, на една врата пише ЖЕНИ. Влизам, а то кенеф.
9.
Младеж
22.06.2023 23:18:12
Всеки пък като отида в еконт има по една дърта чанта дето се разсписва на таблета по 5 мин все едно прехвърля апартамент, обаче няма 1 минута да види кво е поръчала
8.
Юрист-виртуоз
22.06.2023 23:00:54
Гуспужа,......прати ена ена убава жалба до ЮНЕСКО с копие до Международния наказателен съд в Хага барем ти свършат работа хората по тоз тежък юридически казус!!!!........
Те,нащи ...НАП,МАП,Икономическа,КЗП-та,КЕВР работа не вършат.......нали ги знайш!!!??
Язе рядко давам безплатни юридически съвети....повтарям безплатно....ама таз драма ма грабна като с железен юмрук за гърлото и .....тъй.....от мен да мине!!
Дано да съм ти бил полезен!!!
Чест и почитания!!!
7.
Бай....
22.06.2023 22:45:13
Аз си поръчах п*утка, а ми дойде х*уй! What can i do ?!
6.
Тошето
22.06.2023 22:43:42
Сигнал за;
1.Измама - евентуално са й изпратили грешен артикул
2. Принуда - да й върнат парите й трябва банкова сметка й я ПРИНУЖДАВАТ на сила да си изкара такава (в общите условия е задължително)
3. Обир - доброволно плаща наложен платеж без да направи преглед на пратката си и си тръгва

Може би заради такива изкуфели лелки институциите на които е писала нямат време да истинските проблеми.
5.
Нямам
22.06.2023 22:27:33
Рядко пиша мнение, но този път просто няма как :)
1. Само за 1 минута в сайта успях да видя в общите условия какво пише
Процедура по връщане на стоки
Ако клиент желае да върне стока, по чл. 55 (ал.1) от ЗЗППТ, трябва да я изпрати с куриер или достави на място към един от следните адреси:

1. гр. София, ПК 1582, жк. Дружба-2 бл.304 търговска зала 1, Новатех ЕООД, 0885 836 555

2. гр. София, ПК 1582, офис Еконт, ул. Делийска Воденица, Новатех ЕООД, 0885 836 555


Новатех ЕООД приема стоката и при неустановени нередности описани по-горе, връща плащането на стоката по банков път. Клиентът е длъжен да предостави банкова сметка.

Разходите по доставка на стоката за изпращане и получаване са за сметка на клиента!

Моля, ако изпращате чрез куриер, не пускайте с наложен платеж. Изплащанията правим единствено по банков път, след вземем стоката и се уверим, че условията за връщане са спазени.

Тази жена сляпа ли е?

2. Фирмата изпраща продуктите с преглед. Това че тя не се възползвала от това си е ЛИЧНО неин проблем. Когато имаш право на прегледа, ако не е това, което те устройва или си очаквал, не заплащаш артикула. Особено пък ако е грешен, както твърди госпожата, въпреки, че според мен не може да й се вярва особено щом не е видяла 1-вото което написах.

3. Защо давате гласност на подобни хора?
Работя в сферата на търговията и подобни хора, които НЕ четат общи условия и смятат че целия свят им е длъжен за нещо има безброй. Честно казано понякога сме склонни да направим компромис, и то не защото са прави а защото с тъп човек не можеш да се разбереш по друг начин и по-умния отстъпва.

Госпожата не е правото си да има претенции за каквото и да е.
Каква е гаранцията че тази раница, която е домъкната в офиса на Еконт е тази от пратката? Защо трябва да й я приемат? Защо трябва да й върнат парите в брой след като е записано че е САМО по банков път?
4.
маняк
22.06.2023 22:19:35
Законовият срок за връщане на стока/продукт , закупени онлайн (отказ от договор, сключен от разстояние) е: 14 дни, считано от датата, на която потребителят е получил стоката или продукта. Предоставянето на по-дълъг срок за отказ и връщане от онлайн магазин било то в общите условия или в договора за покупка е абсолютно допустимо и правно обвързващо. Клауза по-кратък срок за отказ и връщане, било то в общите условия или в договора за покупка обаче, е нищожна. В рамките на 14 дни имате право да върнете стоката или продукта дори на сайта на търговеца или в сключения договор този срок да е по-кратък.

Когато търговецът не е предоставил на потребителя информация за условията, срока и начина за упражняване на правото му на отказ от договора и формуляр за отказ, потребителят има право да върне стоката/да развали договор, сключен от разстояние/ в срок от една година и 14 дни, считано от датата на получаване на стоката. Този тип казуси са изключително редки, но законът все пак ги е предвидил.
3.
Тон
22.06.2023 22:14:34
То това интернета и пазаруването онлай не е за изкуфяли кукумявки .
2.
Подобно заглавие,
22.06.2023 22:14:25
статия и "дилема" могат да се появят единствено в Абсурдистан! Не е за чудене, че по-голямата част от населението е неадекватно и изперкало...
1.
Кочо
22.06.2023 22:10:24
Куфара струва повече от раница - по добре да си задържи куфара :)
  Добави Коментар
72-годишен пиян шофьор блъсна 10-годишно дете Момчето е изскочило внезапно на пътното платно Избяга в Париж Самоличността на придружителя ѝ е дълбока тайна
Празнува с новия мъж в луксозен хотел Синоптик: Идва много сняг! Седмицата започва със слънчево време, очакват се валежи в края ѝ
Всяка орхидея има нужда от този домашен еликсир! За да накарате цъфтящите орхидеи да цъфтят възможно най-дълго, опитайте тези методи Трима са арестувани след бруталния побой в столичен мол Трима мургави плюели по клиентите и персонала, а след забележка се нахвърлили с боксове и ритници върху служител
Отиваш на хотел, крадат ти парите 250 евро изчезнаха мистериозно от хотелска стая Кървав екшън на футболен мач В края на мача е възникнал скандал между феновете и страничния съдия
Сериозен недостиг на противогрипни ваксини в аптеките у нас Зловеща статистика: На всеки 10 минути по света е убивана по една жена През изминалата 2023 г. най-малко 85 000 жени и момичета са били убити умишлено по света
Роден бизнесмен си отиде едва на 57 години Росен Христов почина през нощта на събота срещу неделя Жестока трагедия! Мъж уби баща си и нападна майка си Убиецът страда от психично заболяване