Последният, решителен час за "Титан" вече тече
Многонационален екип продължава претърсването на водите, близо до вековните останки на "Титаник". Днес е петият ден от изчезването на туристическата подводница "Титан" с петима души на борда. Всъщност това е последният, решителен час, очаква се запасът от кислород да се изчерпи след 14 ч., предава Ройтерс. Територията на спасителната акция е разширена до 10 хиляди квадратни мили, допълва ББС
Подводницата "Титан", с размерите на миниван, управлявана от базираната в САЩ компания OceanGate Expeditions, започна спускането си в 8 часа сутринта (1200 GMT) в неделя, губейки контакт със спусналия я кораб, малко преди края на двучасовото гмуркане до останките на "Титаник", допълва Медиапул.
"Титан" е спуснат със запаси от кислород за 96 часа, но изчеването на резервите зависи и от това дали подводният съд все още има мощност и колко спокойни са хората на борда , казват експертите. Според тях корабът все още е непокътнат.
Спасителните екипи и роднините и приятелите на петимата на борда на "Титан" бяха обнадеждени, след като във вторник и сряда бреговата охрана на САЩ съобщи за засечени от сонари на канадските самолети, участващи в акцията, подводни шумове. Дистанционно управляваните подводни превозни средства, насочени към това място, не са дали резултат, обявиха от бреговата охрана.
Анализът на шумовете е неубедителен и не се знае от какво са те.
Все ощe не е пристигнал френският изследователски кораб Atalante, оборудван с роботизиран водолазен кораб, способен да достигне дълбочини дори под останките на "Титаник", които се намират на около 12 500 фута (3810 метра).
На мястото на търсенето вече е френският робот Victor 6000, който има дистанционно управляваеми "ръце", които могат освободят заклещен кораб или да го закачат за кораб, за да го изтеглят. Военноморските сили на САЩ изпращат специална система за спасяване, предназначена да повдига големи подводни обекти.
Останките на "Титаник", който потъна през 1912 г. по време на първото си пътуване, след като се удари в айсберг, убивайки повече от 1500 души, се намира на около 900 мили (1450 км) източно от Кейп Код, Масачузетс, и на 400 мили южно от Сейнт Джонс, Нюфаундленд.
Батискафът "Титан" в момента е с пилот и още четирима души на дълбоководно приключение, за което компанията OceanGate взема 250 000 долара на човек.
Сред пътниците са британският милиардер и авантюрист Хамиш Хардинг, 58-годишен, и роденият в Пакистан бизнес магнат Шахзада Дауд, 48-годишен, с 19-годишния си син Сюлеман, които също са британски граждани.
Френският океанограф и водещ експерт по "Титаник" Пол-Анри Наржоле, на 77 години, и Стоктън Ръш, основател и главен изпълнителен директор на OceanGate, също са на борда на батискафа. Ръш е женен за потомка на две от жертвите на "Титаник".
"всички протоколи са били спазени", заяви Шон Лийт, който ръководи компанията Miawpukek Horizon Maritime Services, собственик на помощния кораб на батискафа – "Полярен принц". Той обаче отказа да даде подробности за това как е прекъснала комуникацията с "Титан", което стана 1.45 часа след спускането ѝ по д вода.
"Все още има налични средства за поддържане на живота на подводницата и ние ще продължим да се надяваме до самия край“, каза Лийт.
Дори обаче "Титан" да бъде открит, изваждането му на повърхността е огромно логистично предизвикателство.
Ако подводницата успее сама да се върне на повърхността, забелязването ѝ в открито море би било трудно, а тя е затворена отвън, така че хората вътре не могат да излязат без помощ.
Ако "Титан" е на дъното на океана, битката е с огромния натиск и пълната тъмнина на тази дълбочина. Експертът по "Титаник" Тим Малтин каза, че би било "почти невъзможно да се осъществи спасяване от подводница" на морското дъно.
Междувременно стана ясно, че още през 2018 г. са били повдигнати въпроси около безопасността на батискафа "Титан". Това е станало по време на симпозиум на експерти от индустрията за подводни машини, когато в доклад е било посочено, че е възможно да възникнат проблеми с подводницата, ако достигне определи дълбочини. Било е заведено дори дело за разкриване на конфиденциална информация, но по-късно то е уредено.
- Как достигнахте до тази достолепна възраст ?!
-Като отидох да си купя билет за "Титаник", билетите бяха свършили !
Бг -тесен специалист по дълбочинно гмуркане,спасителни операции и по всичкология.
И аз не съм Бог по правопис, но не съм и редактор.
Разработките по спасяване на хора не са толкова важни както разработките на оръжия.
И далече не толкова доходни.
Регулирайте алчността , и висчко ще си дойде на мястото. Вкл ще имаме и значително по-добро здравеопазване