Дефицит на управленски кадри? Не и в ГЕРБ – доказват го с Диян Димов, който строи новия порт Бургас
Ключови думи:
Диян Димов, изпълнителен директор, Пристанище Бургас, ГЕРБ, амбиции, мениджър, терминал, печалба
Ако някой от опозицията дръзне още веднъж да каже, че в ГЕРБ няма кадрови потенциал и се въртят едни и същи хора в политиката, нека замълчи! Поне докато не е видял и чул заснетия от екип на Бесове.бг видеоматериал от държавното пристанище Бургас с днешна дата. Защото там, само за една година, новият изпълнителен директор Диян Димов е направил чудо, а него местните политици - противници на управляващата партия, със сигурност не познават.
Без скъпи пиари за прикриване на схемите с тежката корупция и некадърност, достигнали своя връх в годините на Тройната коалиция, един млад и амбициозен човек обърна представата ни за ръководене на умираща държавна фирма.
Диян Димов е кандидат за общински съветник от листата на ГЕРБ в Бургас. Но преди да седне в залата за своята първа редовна сесия, той смята първо да отчете печалба от порта за 2011 г., а тя ще бъде 5 млн.лв.
Извървеният път от най-ниското стъпало до поста изпълнителен директор
През 1988 година Диян Димов завършва Одеския институт за инженери по морски транспорт със специалност „Експлоатация и управление на морския транспорт”. Започва кариерата си от ниското стъпало стъпало нормировчик на Пристанище Бургас. На тази длъжност е близо 4 години. Оценяват качествата му и през 1993 го повишават в началник отдел „Анализ, статистика и труд”. От 2003 до 2009 г. е ръководител на новия Терминал 2А. А от 2009 г. е директор „Експлоатация” и работи като такъв до юни 2010 г., след което става изпълнителен директор.
Бесове.бг ще спести унизителното сравнение на резултати от предходните управления на порта и ще посочи какви са фактите днес: тук се обработват по 300 000 хиляди тона товари на месец. До септември т.г. ръстът на обработените товари е 6% спрямо резултатите от миналата година, а до края на декември се очаква да достигне 10%. С 26% са се увеличили приходите на държавното дружество. Тези положителни факти се дължат и на привлечените нови контрагенти и съответно различни товари като метали, амониев нитрат, които имат по-висока цена на обработка.
27% е ръстът на обработените контейнери.
Това се дължи най-вече на подписания едногодишен договор на 15 юни т.г. с Maersk Bulgaria, дъщерна на датската A.P. Moller - Maersk Group за откриване на редовна контейнерна линия.
Компанията е един от най-големите контейнерни превозвачи в света, като този тип превози имат най-голямо развитие в бъдеще. Към момента фирмата е позната на пристанище Варна, където работи от 13 години. Курсовете са ежеседмични от Средиземно море към Варна, Румъния и Украйна и обратно към Средиземно море. Едва сега в трасето се включи и Бургас.
Така в Бургаския залив се очерта интересна надпревара за товари. Дали обаче такива ще могат да се привлекат от други пристанища като тези в Солун и Констанца ще зависи от мениджърските умения и адекватността на услугите.
Амбициите му надхвърлят рамките за стандартен държавен шеф, той се конкурира не с Варна, а с Констанца и Солун
|
„Тази година имаме с 30 хиляди тона повече обработена пшеница, ечемик, рапица”, съобщи Димов.
В момента в складовата база на дружеството в кв. Лозово са складирани 25 000 тона царевица, която е от Северозападна България. За първи път в пристанищната история на страната ни производители от Добруджа предпочитат бургаския порт пред варненския.
В началото на октомври миналата година за първи път от повече от 20 години луксозен пътнически кораб акостира в държавното пристанище в Бургас. Лайнер, превозващ 250 германски пенсионери, спря в бъдещата „зона за свободен достъп” на порта, където се предвижда изграждането на пътнически и яхтен терминал. С акостирането на кораба на бургаското пристанище, градът на практика стана спирка от маршрута на круизите.
Амбициите на изпълнителния директор Диян Димов
са огромни и същевременно изпълними във времената на икономическа криза, в която живеем.
Целите на ръководството на държавното пристанище са до 2013 година Терминалът да бъде преобразен, като първа магазия се превърне в Морска гара, велоалея да свързва пристанището с Морската градина, а хиляди платежоспособни туристи слизат в Бургас от луксозните лайнери, които са избрали за спирка града ни.
„Има много възможности за индустриалната зона, които до този момент не са реализирани. Виждам много направления, по които мога да работя и като общински съветник”, амбициозно заявява Димов.
12
Коментара по темата
12.
mim
01.10.2011 15:15:39
Къде ли слязоха корейските туристи на това проспериращо пристанище,покажете как се посрещат туристи от лайнери.
11.
до бай Митко
29.09.2011 20:44:39
1-основно интереса са парите 2 -сервилничат и 3-не винаги са точни тоест пишат каквото им се каже
10.
Бай Митко
29.09.2011 20:12:15
За първи път попадам в сайта!
Впечатлен съм от лакейническите материали - крайно провокативни, и крайно хвалебствени!
Неприкрито обслужващи нечии интереси, което се вижда без големи затруднения от читателите!
Не мога да си обясня, какъв е интереса на собственика на този сайт!
Ако някой от пишещите тук знае, нека го сподели!
Впечатлен съм от лакейническите материали - крайно провокативни, и крайно хвалебствени!
Неприкрито обслужващи нечии интереси, което се вижда без големи затруднения от читателите!
Не мога да си обясня, какъв е интереса на собственика на този сайт!
Ако някой от пишещите тук знае, нека го сподели!
9.
хахах
28.09.2011 19:19:58
тоя на снимката застанал като Альошата бре, какъв гербераст е това - то си е чист п...
8.
Огонек
28.09.2011 18:53:55
Браво, наш дружок,человек на место в туалете-голодный, не останет.
7.
skif
28.09.2011 18:39:29
А бе като ви плащат за статиите, поне се постарайте малко. То бива докарване, бива , ама направо е смешно. Дано герберчето да е доволно.
6.
към дидо
28.09.2011 16:39:41
защото много преди него, умни глави хвърлиха милиони за да направят самостоятелен терминал на "Кремиковци". "Кремиковци" потъна, с него и терминал 2А. Ей за това Варна ни духна под опашката, а някой комунист си е прибрал пачките
5.
михаил
28.09.2011 16:37:55
Този ли е ГЕРБерски кадър! Опомнете се ... тоя си е чист комунист, аз го познавам добре)! Проверете с какво се е занимавал през студентските си години в СССР!
4.
дидо
28.09.2011 16:35:27
Като е толкова добър мениджър това момче, защо се налага част от пристанището да се дава на концесия?
3.
Деан
28.09.2011 15:47:42
Хо-хо-хо, реклама на Димов ли решихте да правите ;D
2.
realist
28.09.2011 15:11:28
Вярно е че този човек изправи пристанището след Бояджиев.Дано и като съветник е на същото ниво.
1.
Смърфа
28.09.2011 12:49:09
Така е, вярно е,с тебе съм Дияне, можеш го!