Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Строим магистрала от Варна до Бургас с пари от Брюксел

Има сериозно раздвижване за ключовия проект
Ключови думи: новини, АМ Черно море, Флагман, Бургас, Бургас Варна

Съветът на министрите на транспорта на ЕС преработи регламента за трансевропейската транспортна мрежа TEN-T, като удължи сегашния транспортен коридор “Западни Балкани – Източно Средиземноморие” с трасето София – Скопие – Дуръс – Бари. Това е станало късно в понеделник на заседание на съвета, на което е присъствал и служебният министър на транспорта и вицепремиер Христо Алексиев.

Според обществената поръчка технически проект за магистралата, свързваща Варна с Бургас, ще може да има след около 2 години.

По същество това е бившият т.нар. коридор номер 8, който осигурява свързаност от Черно море на изток до Адриатическо море на запад.

Промяната означава, че изграждането на транспортна инфраструктура по това направление може да се заложи за финансиране в европейските оперативни програми и ако бъде одобрено, ще може да се изгради с европейски пари. По това трасе България вече изгради магистрала “Тракия” с европейски пари между Чирпан и Бургас, защото по времето, когато това стана – между 2009 и 2015 г., коридор номер 8 все още включваше и това трасе.

В момента към обхвата на този транспортен коридор България има да изгради магистрала “Черно море” между Варна и Бургас, която все още е само идеен проект и няма осигурено финансиране.

Преди година и половина бе обявена обществена поръчка за изработване на конкретен проект за този аутобан, но до крайния срок за приключването ѝ остават още две години.

Друга идея за магистрала по същото направление е т.нар. “Рила”, която да свърже Ихтиман с Гюешево, пресичайки магистрала “Струма” при Дупница. Тя ще е около 62 километра, но все още е само идея.

Наскоро служебният регионален министър Иван Шишков лансира тезата, че би могла да се даде на концесия, а на АПИ е възложено да направи предварително проучване за стойността ѝ, както и колко ще струва изработването първо на идеен, а след това – и на технически проект.

26
Коментара по темата
26.
мхм
08.12.2022 15:04:46
Няма кой да повярва на това, ако тази магистрала е като онази, не, благодарим. герб още не са взели властта и започнаха да се облизват за магистрали.
25.
до 20
08.12.2022 14:40:22
Аааа, какъв сладък оптимист... ;-) В най-добрия случай, внуците на внуците ти ще живеят в пещери и ще търкат дръвчета да си палят огън! Ако изобщо децата ти имат поколение след всичките инжекцийки и/или то не е извратено, т.е. няма друго поколение! Ако не ми вярваш, питай чича си Клаус у Давос!

Ако пък някак си им се получи научно-фантастичният вариант, то тогава няма и нужда от магистрали... Ще си стоят гладни и оръфани в ъгъла на някоя гола и студена стая и ще си представят екзотични места и луксозна храна!
24.
до 7
08.12.2022 14:32:12
И на мен ми се повдига от тези драсканици - сиренцето в капана на малоумните дебили тук! Трябва да се признае, че върши работа, обаче... Чувала съм такива дрънканици и от хора които не съм смятала за чак толкова прости... Ще кажеш, че "европейските"/"брюкселски" пари падат от небето без никакви последствия!
23.
до 14
08.12.2022 14:29:26
Именно! А ако не се случи чудо някакво да ни отърве от еврото, сега България ще им плаща дълговете за тези благинки!

Изглежда сделката между джугейското уродливо политбюро и мръсните предатели тук е следната: по-голям келепир за тях за сметка на никакви предимства за България!
22.
Е на тва е
08.12.2022 13:49:44
През миналия уикенд пътувах до Варна през Обзор и пътя не беше лош но беше натоварен. На връщане реших да мина през Дюлинския проход. Ужас, това не може да се нарече път. Дупка до дупка, тесен, на участъци трябва да изчакаш защото не могат да се разминат две коли. Дюлинския проход е най ниския в Стара планина и миналите проекти (а и този на снимката) за магистралата са през него като в най високата част се предвиждаше тунел. Добре ще е магистралата да е на 20-30 км. отдалечена от бреговата ивица.
В заключение, всеки изграден път е в полза на хората.
21.
Българина
08.12.2022 09:22:32
Отсечките Бургас - Слънчака и Варна - Старо-Оряхово са убийствени в буквален смисъл. От тях да се почне като начало...
20.
2125
08.12.2022 08:22:26
Тази магистрала ще е готова за внуците на внуците ми. Като ги гледам как строят обхода на бургас 3-та година на равен терен, си представям този проект през планината как ще трябват между 30 и 100 години. Да вземат малко да ремонтират настоящият пътм който на места е в окаяно състояние да не говорим, че в прохода няма никаква маркировка/
19.
ХХ
07.12.2022 23:29:38
Аз искам да плащам вноски в Брюксел, че да внасяме анални вибратори. Без него не лягам вечер. Всяка вечер анална злобарка.
18.
Наздраве тайфа
07.12.2022 23:03:56
Слави Трифонов - И да паднем, и да бием


Българин си тате, балканджия стар,
разкажи ми тате как си оцелял?

Сине майчин, сине запомни това
моята житейска философия:

Припев: /2x/
И да паднем, и да бием -
пак ще се напием!
За добро или за лошо
българи сме ние!

Българин си тате, всичко си видял,
научи ме тате как да победя!?

Сине майчин, сине тайната помни -
и сме по-красиви, и сме по-добри!

Припев:... /4x/
17.
Хахахахахаха
07.12.2022 23:00:00
Тая магистрала е планирана когато съм се раждала... не зная дали ще я видя :) Няма подобен смях! Тази държава е тотал-щета
16.
до 12 Обективен
07.12.2022 21:49:01
Всичко може. Въпрос на пари. Зависи до колко ще е финансирането и колко можем да си позволим за съфинансиране. НО през Обзор , Бяла ше трябват тунели, виадукти и др. по скъпи съоръжения. А иначе ще бъде много по целесъобразно. Който е минавал по магистралата Ница-Генуа -Ливорно знае за какво става дума. А и гърците построиха суперскъпата Виа Игнациа на изключително труден терен с пари от ЕС.
15.
...
07.12.2022 21:48:27
Планираните срокове за завършване на "Хемус" са до 2025г по сключени договори за всеки лот, а на "Черно море" след 2025г. Остават 2+ до завършването на "Черно море" може и 5 и 10. 103км с 8% изпълнени по проект- леко за 2 години да не е и готова.
14.
Съременик на събитията и делата
07.12.2022 21:40:53
Испания, Португалия , Гърция с таранспортна мрежа по зле и от социалистическа България за десетина години след като влязоха в ЕС, изградиха фантастична мрежа от пътища и магистрали. Нашите тука за 15 години са изградили има няма само около 300 км, магистрали и то с изключително лошо качество. От тези 15 години, 12 години управлява башстроителя.
13.
Магистралата до Украйна
07.12.2022 21:34:50
Toзи проект на колко години стана, на 12 ли?
Трябваше да свързва България с Румъния, та чак до Украйна
12.
Обективен
07.12.2022 21:20:16
Вероятно магистралата ако имаше възможност да се движи до Обзор и Бяла щеше да е по-добре. Иначе изглежда че от Бургас до Обзор пак ще се ползва стария път/сегашния.
11.
!!!
07.12.2022 21:18:00
Много по-добре ще е да се направи жп линия между Варна и Бургас. Това и за природата ще е по-добре, но някои много обичат да строят магистрали, каквито няма дори и в Албания!
10.
...
07.12.2022 21:06:05
"с пари от Брюксел" съобщи говорителят Юксел Кадриев?!
Ами те тия проекти са повече от 40- годишни. Още преди 10години бяха разчистени горските участъците в планината, откъдето ще минава "новата магистрала"
9.
Бързоразвиващ
07.12.2022 21:03:13
До 7: Бавноразвиващ се , ти кога плати данъци и колко и запознат ли си с политиката на ЕU относно % събираемост на данъци като давам за пример ВСИЧКИ страни от EU срещу България . Вземи се образовай малко или бягай в Беларус или във Великата "маика" Раша да получиш подобаващо образование както децата на Великия Главатар Владимир Владимирович Путлер .Да "живее " Вгъзраждане !
8.
XX
07.12.2022 20:49:44
До 6

Ай сега кажи ако Тошо беше построил сегашните магистрали, за колко години щяха да се изцият парите за строежа и издръжката с автомобилния поток през 80те.
Аман от неграмотни про'с'таци! Тол система за вас!
7.
XX
07.12.2022 20:47:14
Какви са тия "пари от Брюксел"?
Ония дето ние плащаме?
Ония дет се печатат с милиарди и захранват инфлацията?
6.
Немо до 1
07.12.2022 20:44:39
Той бай ти Тошо и другите преди него общо за 45 години построиха няма и 200 км магистрала.А за почти 20 години преди да влезе в ЕС, България цъфтеше и връзваше - особено в инфраструктурно отношение.
Именно откакто сме в ЕС започна да се строи някаква инфраструктура, до голяма степен финансирана именно от ЕС.
Друг е въпроса, че от тогава и досега си избираме за управници една и съща шайка крадци, дето и сега искала да прави "Евроатлантическо мнозинство" ( те по принцип държали на "еврото" - атлантизма мислели да го оставят на будалите дето ще им се вържат) , дето строят едни "магистрали", които по света се водят второстепенни пътища, но за сметка на това са няколко пъти по-скъпи от истинските магистрали.А това че докато завършат участъка и началото му вече е в ремонт - това е бонус.
Та за тази работа вина ЕС няма - напротив!
И както се твърди в старата мъдрост "Само с пари не става, трябва и акъл" - колкото и пари да ни изливат , винаги ще има кой да ги открадне, докато на нас като народ не ни "дойде акъла".
5.
Прав си
07.12.2022 20:35:09
Чичо Минчо!
4.
Минчо
07.12.2022 20:31:31
Тея сме ги слушали вече! Чиновници които се мъчат да си оправдят заплатите и години наред дъвчат едно и също. Толкова пари се дадоха за неизползваеми глупости. До сега да я бяха направили!
3.
Оххх котьоооо!
07.12.2022 20:23:48
Таквиз обекти с европейско финансиране ни дай на нас...!
2.
Хасан
07.12.2022 20:08:08
Земат да оправят стария път .
1.
не и докато сме в ЕС !
07.12.2022 20:07:35
ЕС е ОГРОМНА СПИРАЧКА за развитието на България.

След ДВЕ години евентуално ще направим техническото задание а кога ще я построим ?
Не и докато сме живи !
Или по точно докато България е в ЕС няма да има никаква съществено инфраструктурно развитие на родината ни !
Бургас и Варна са малко над 100км.
Бай Тошо щеше да я е построил ако бе се задържал още 4-5 години.
  Добави Коментар
34-годишен е отцеубиецът от Сотиря, борят се за живота на майка му след побоя с метална тръба 76-годишният баща починал веднага, след като синът нахлул в спалнята и започнал да ги налага, докато спят Зловеща статистика: На всеки 10 минути по света е убивана по една жена През изминалата 2023 г. най-малко 85 000 жени и момичета са били убити умишлено по света
Роден бизнесмен си отиде едва на 57 години Росен Христов почина през нощта на събота срещу неделя Жестока трагедия! Мъж уби баща си и нападна майка си Убиецът страда от психично заболяване
Измама в „Пееш или лъжеш“? Прекръсти се, че не я познава, а са били на една сцена /видео/ Беатрис Халваджиян и Орлин Горанов пяха в Коледно матине 2023 година един след друг Протести срещу насилието над жени Феминистки тръгват на шествие в София под надслов „Нито една повече“
Най-проблемните деца са от тези 5 зодии Ако имаше състезание за тежък характер, Овенът би заел първо място в него, смятат астролозите Тормоз в детска градина! Още я удряй, крещи помощник възпитателка Майка на дете със специални образователни потребности разказа, че започнало да се напикава заради лошото отношение към него
Това е класическа рецепта за свинско с кисело зеле Рецептата е елементарна, а задължително трябва да присъства на трапезата Какво време ще донесе новата седмица Прогноза за времето - 25 ноември, понеделник
Маскирани ограбиха трудноподвижен дядо, нападнали го докато спи За да спрат да го бият, 71-годишният Светослав дал 1400 лева, които събирал за лечение Храм в Поморие набира средства за реставрация на икони Вече е започнал и процеса по отстраняването на деструктирали лакови покрития